  • 1. Data: 2019-11-14 15:12:36
    Temat: parkiet, drewno tekowe - jak czyscic + konserwowac?
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    taka podloga --> https://i.imgur.com/hz3s2xm.png
    - parkiet, klepka - drewno tekowe (tak powiedzieli ci, w imieniu ktorych
    pytam :), lakier, nie jest matowy, b. lekki polysk.
    Jak to czyscic (poza odkurzaczem oczywiscie) + jak konserwowac?
    czyscic --> woda = wilgotna sciera?
    Oraz:
    potem jakas *pasta* SPECJALNA? Jaka?
    A jesli nie pasta - to co? jakis lepsiejszy srodek jest?
    dzieki z inspiracje.

  • 2. Data: 2019-11-14 15:35:24
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 listopada 2019 08:12:50 UTC-6 użytkownik 1634Racine napisał:
> [...]
    > Oraz:
    > potem jakas *pasta* SPECJALNA? Jaka?
    > A jesli nie pasta - to co? jakis lepsiejszy srodek jest?

    To jest tek, po tym mozna koparka jezdzic.

    Ale fotel na kolkach i tak podziurawi.

    A na powaznie,jak lakierowane to tylko myc i tyle. Jak chcesz sie wywalic i noge
    zlamac to zapastowac i polerowac. Jak sie zrysuje to szlifowac i lakierowac na nowo -
    za 5-10-15 lat.

  • 3. Data: 2019-11-14 16:11:45
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    s...@g...com w
    ps.com
    > To jest tek, po tym mozna koparka jezdzic.
    > Ale fotel na kolkach i tak podziurawi.

    wlasnie, mozna odniesc wrazenie, ze niestety , to jest raczej dosyc
    delikatny parkiet.

    > A na powaznie,jak lakierowane to tylko myc i tyle.

    tak w zasadzie robia, bo co jakis czas trzeba jednak z brudu wyczyscic -
    wiec myc wilgotna sciera i koniec.

    > Jak chcesz sie
    > wywalic i noge zlamac to zapastowac i polerowac.

    ja myslalem raczej o czyms innym. Sa do mebli drewnianych jakies takie
    pasty... mniej oczywiste pasty, jak masz jakis fajniejszy mebel zabytkowy,
    to sie tym lekko smaruje mebel i po chwili lekko scierka wyciera polerujaco,
    to sa srodki na bazie jakichs woskow... cos kolo tego.
    czyli:
    pytajac mialem na mysli jakis srodek mniej typowy, zeby nie tylko mokra
    sciera.
    Ale moze jedyne rozwiazanie - to wlasnie pasta. Jakakolwiek? :)

  • 4. Data: 2019-11-14 16:17:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-11-14 o 15:12, 1634Racine pisze:
    > parkiet, klepka
    Prawidłowa nazwa to parkiet techniczny. ;-)
    A normalnie wodą mopem. Jak lakier zmęczony to najtańszym Sidoluxem.

    Robert

  • 5. Data: 2019-11-14 17:09:02
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 listopada 2019 09:12:19 UTC-6 użytkownik 1634Racine napisał:
    > s...@g...com w
    ps.com

    > wlasnie, mozna odniesc wrazenie, ze niestety , to jest raczej dosyc
    > delikatny parkiet.

    Jak jest delikatny to nie tekowy.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Twardo%C5%9B%C4%87_dre
    wna

    Jak jest delikatny to tekowy tylko z nazwy.

    > tak w zasadzie robia, bo co jakis czas trzeba jednak z brudu wyczyscic -
    > wiec myc wilgotna sciera i koniec.

    Tak wlasnie.

> [...]
    > sciera.
    > Ale moze jedyne rozwiazanie - to wlasnie pasta. Jakakolwiek? :)

    Jak ktos lubi sie babrac to pasta do podlog, nie jakakolwiek tylko taka co ladnie
    pachnie.

    Ale lepiej tak jak Robert radzi, sidoluxem, szybciej, bez polerowania itp.

    Feler z pastami jest taki ze syf sie do nich klei. Pierwsza warstwa jest ok.
    Ale sie zakurzy wiec sie naklada druga bez zdejmowania pierwszej. Robi sie grubiej.
    Po jakims czasie jest tak grubo ze wyglada kiepsko. I trza zebrac te naklejone
    warstwy.

    A ze tam gdzie sie chodzi wiecej sie bardziej sciera to podloga ma ten klajster
    nierowny.

    Jedno co moge doradzic to zadbanie aby piachu sie na podloge nie nosilo. Czyli czesto
    zamiatac sien. To wplynie na jakosc podlogi najbardziej.

  • 6. Data: 2019-11-14 21:12:34
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    s...@g...com w
    ps.com
    [...........]
    > Jak jest delikatny to nie tekowy.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Twardo%C5%9B%C4%87_dre
    wna
    > Jak jest delikatny to tekowy tylko z nazwy.

    delikatny w sensie jw. --> "Ale fotel na kolkach i tak podziurawi." -
    narzekaja znajomi, ze faktycznie twardy parkiet, ale zaskakujace wypadki
    przy uzywaniu bywaja...

    > Ale lepiej tak jak Robert radzi, sidoluxem, szybciej, bez polerowania itp.

    i tak bedzie. dzieki.

  • 7. Data: 2019-11-14 21:12:41
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Robert Wańkowski w news:5dcd7017$0$510$65785112@news.neostrada.pl
    > Prawidłowa nazwa to parkiet techniczny. ;-)
    > A normalnie wodą mopem. Jak lakier zmęczony to najtańszym Sidoluxem.
    > Robert

    o! i to jest bingo. o cos takiego chodzilo. dzieki.