  • 1. Data: 2019-11-09 07:41:14
    Temat: odkurzacz centralny
    Od: uciu <a...@g...com>

    Mam instalacje pod odkurzacz centralny i tak się zastanawiam, czy rzeczywiście to
    taka wygoda?
    Plusy znam ale czy nie jest upierdliwa taka długa rura?
    Widze w ofertach zazwyczaj 9m.
    Czy nie jest upierdliwe jak taką długą rure trzeba wyciąga, potem wala się po
    podłodze, a potem trzeba ją jakoś zwinąć w rulon i schować?
    Użytkuje ktoś taki odkurzacz?

    Dzieki

  • 2. Data: 2019-11-09 09:11:28
    Temat: Re: odkurzacz centralny
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 9 listopada 2019 07:41:15 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    > Czy nie jest upierdliwe jak taką długą rure trzeba wyciąga, potem wala się po
    podłodze, a potem trzeba ją jakoś zwinąć w rulon i schować?

    mialem te same obawy i zrobilem 2 gniazda - wystarczy rura 6m. ale tez nie
    uruchomilem jeszcze.

    b,

  • 3. Data: 2019-11-09 09:42:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-09 o 07:41, uciu pisze:
    > Mam instalacje pod odkurzacz centralny i tak się zastanawiam, czy rzeczywiście to
    taka wygoda?
    Mam uzywam i sobie chwalę.
    > Plusy znam ale czy nie jest upierdliwa taka długa rura?
    Nie, bo zawsze ją łatwiej opanowac niż odkurzacz, kabel i rurę :)
    > Widze w ofertach zazwyczaj 9m.
    To zależy jak daleko masz gniazdko od najdalszego kąta w domu, też mam 9m.
    Jak będziesz miał za krótką to nie sięgniesz, teleskop ma jeszcze z 1,3m
    i to ma masz max.

    > Czy nie jest upierdliwe jak taką długą rure trzeba wyciąga, potem wala się po
    podłodze, a potem trzeba ją jakoś zwinąć w rulon i schować?
    Nie zwijam w rulon tylko mam taki plastikowy hak na ścianie w pralni
    gdzie ją wieszam, składam na 4 razy i to wystarcza.

    > Użytkuje ktoś taki odkurzacz?
    Tak, juz 10 lat idzie, szufelkę w kuchni masz?
    Jak nie to sobie dorób, idealna sprawa do szybkiego posprzątania,
    jak się coś rozsypie, szczotką podmiatasz pod szufelkę, otwierasz i
    wszystko ci wciąga.

    > Dzieki

    Proszę.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2019-11-09 10:11:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Uwazam ze dzisiaj odkurzacz centralny stracił sens. Nic nie przebija odkurzaczy co
    same jezdza i sprzątają. Do kompletu z takim odkurzaczem można mieć dodatkowy
    odkurzacz z przewodem albo bez przewodu. Z raz w tygodniu jest cos do poprawienia po
    autonomicznym. Kluczowe w tych małych domowych niewolnikach jest to że to im się każe
    sprzątać a nie że mnie się każe sprzątać.

  • 5. Data: 2019-11-09 11:22:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.11.2019 09:42, Janusz wrote:
    > Tak, juz 10 lat idzie, szufelkę w kuchni masz?
    > Jak nie to sobie dorób, idealna sprawa do szybkiego posprzątania,
    > jak się coś rozsypie, szczotką podmiatasz pod szufelkę, otwierasz i
    > wszystko ci wciąga.

    Kuchnia ok, ale jakbym musiał wybierać to bezapelacyjnie szufelkę w
    wiatrołapie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2019-11-09 11:23:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.11.2019 07:41, uciu wrote:
> [...]
    > Czy nie jest upierdliwe jak taką długą rure trzeba wyciąga, potem wala się po
    podłodze, a potem trzeba ją jakoś zwinąć w rulon i schować?

    Instalacje zrób z szufelką w kuchni i wiatrołapie - bo drogie to nie
    jest. Ale potem i tak kupisz odkurzacz automatyczny ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2019-11-09 15:05:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Instalacje zrób z szufelką w kuchni i wiatrołapie - bo drogie to nie
    > jest. Ale potem i tak kupisz odkurzacz automatyczny ;-)

    Ja szukałem kiedyś samej szufelki automatycznej do kuchni, bez tego
    całego odkurzacza centralnego z instalacją w całym domu.

    Nie znalazłem. Dziwne, bo wg mnie byłby popyt.

    --
    MN

  • 8. Data: 2019-11-09 18:27:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Kuchnia ok, ale jakbym musiał wybierać to bezapelacyjnie szufelkę w
    > wiatrołapie.

    Nie każdy ma, ja mam i też tam mam szufelkę, ale w kuchni częściej się
    przydaje.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2019-11-09 18:28:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-09 o 15:05, Marcin N pisze:

    > Ja szukałem kiedyś samej szufelki automatycznej do kuchni, bez tego
    > całego odkurzacza centralnego z instalacją w całym domu.
    >
    > Nie znalazłem. Dziwne, bo wg mnie byłby popyt.

    No ok, ale do czego chciałbyś ją podłączyć?

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2019-11-09 22:09:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 Nov 2019 22:41:14 -0800 (PST), uciu

    > Mam instalacje pod odkurzacz centralny
    > i tak się zastanawiam, czy rzeczywiście
    > to taka wygoda?

    Jeśli typowo zrobiłeś tylko podejścia pod rurę i szufelkę w
    kuchni/wiatrołapie, to żadna specjalna wygoda. Znaczy z pewnością lepiej
    niż taszczyć za sobą kloca (i wywiewać syf z domu w jedno miejsce), ale wg
    mnie cała filozofia OC to najwięcej podejść jak to tylko możliwe. Dlatego
    ja mam w kuchni jedno pod SpeedLeo (miały być dwa Wally Flex, ale moja
    projektantka dała ciała i zapomniała o krzyżowaniu instalacji, w rezultacie
    jak poszła elektryka to gniazdka wypadły na pionie OC WF i musiałem z
    jednego zrezygnować zaś drugi zrobić właśnie SL/Vroom), kolejny Wally Flex
    jest w jadalni, następny w salonie pod schodami, oraz w łazience. W
    Wiatrołapie jest też pod SL/WF. Na górze jest w łazience WF i już wiem że
    dałem dupy, bo mogłem też u dzieciaków zrobić WF/SL bo na biurkach zawsze
    jakiś syf się robi... wtedy prawdopodobnie by się obyło w ogóle bez
    wyciągania długich rur jeśli byłoby jeszcze jakieś autonomiczne rozwiązanie
    do kompletu. No ale coś przecież trzeba było spieprzyć żeby drugi dom mógł
    być perfekcyjny. :P :>

    --
    Pozdor
    Myjk