  • 1. Data: 2019-11-07 10:12:45
    Temat: Deska Barlinecka olejowana - opinie
    Od: Marek <f...@f...com>

    Witam,
    Czy ktoś tutaj użytkuje podłogę z. takiej deski i mógłby podzielić
    się opinią co do jej odporności na wodę, zwierzęta i ewentualne ich
    siki? Czy trwałe się odbarwia pa takich incydentach.
    Może być też ogólna opinia jak się sprawdza w normalnym użytkowaniu.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2019-11-12 23:31:29
    Temat: Re: Deska Barlinecka olejowana - opinie
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 07.11.2019 o 10:12, Marek pisze:
> [...]
    > Czy trwałe się odbarwia pa takich incydentach.
    > Może być też ogólna opinia jak się sprawdza w normalnym użytkowaniu.

    Mam, używam, polecam. U mnie wersja lakierowana na półmat. Myta na mokro
    tak mniej więcej raz w tygodniu, raczej jej to nie szkodzi. Raz w
    miesiącu smarowana jakimś szuwaksem z olejkiem sandałowym, nie wiem czy
    to jakoś specjalnie ją zabezpiecza, ale jest przez parę dni efekt
    wizualny - "żywsze" kolory i ładnie pachnie.

    Zaliczyła parę razy kocie rzyganie, jedno kocie szczanie, kilka razy
    szczanie bobasa, upadek kwiatka w doniczce i czegoś szklanego co się
    potłukło ma miliard kawałków. Śladów nie ma żadnych.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2019-11-13 19:50:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Nov 2019 23:31:29 +0100, Jakub Rakus <s...@o...pl>
    wrote:
    > potłukło ma miliard kawałków. Śladów nie ma żadnych.

    Pewnie dlatego że lakierowana, mnie bardziej ciekawi jak taka
    olejowana surowa się sprawuje. Bardzo chciałbym uniknąć tego
    lakierowania ...

    --
    Marek

  • 4. Data: 2019-11-13 21:26:57
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 13.11.2019 o 19:50, Marek pisze:

    > Pewnie dlatego że lakierowana, mnie bardziej ciekawi jak taka olejowana
    > surowa się sprawuje. Bardzo chciałbym uniknąć tego lakierowania ...

    Ale jakiego lakierowania? Przecież ona jest fabrycznie lakierowana. Co
    Ty chcesz surowe lite deski kupować i się babrać?

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2019-11-13 21:44:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-11-13 o 19:50, Marek pisze:

    > Pewnie dlatego że lakierowana

    Lakier nic tu nie pomaga. Jeżeli chodzi o uderzenie.

    Robert

  • 6. Data: 2019-11-14 18:33:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Nov 2019 21:26:57 +0100, Jakub Rakus <s...@o...pl>
    wrote:
    > Ale jakiego lakierowania? Przecież ona jest fabrycznie lakierowana.
    > Co
    > Ty chcesz surowe lite deski kupować i się babrać?

    Ja mam deskę tylko olejowaną, ona nie jest lakierowana. Praktycznie
    wygląda jak surowa pobejcowana.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2019-11-14 18:34:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Nov 2019 21:44:17 +0100, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Lakier nic tu nie pomaga. Jeżeli chodzi o uderzenie.

    Mi chodzi wyłącznie o zachowanie na wodę/siki

    --
    Marek

  • 8. Data: 2019-11-14 19:36:07
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 listopada 2019 11:34:43 UTC-6 użytkownik Marek napisał:

    > Mi chodzi wyłącznie o zachowanie na wodę/siki

    Dobrze zaolejowane chroni deske calkiem fajnie.
    I lakier i olej maja swoje wady i zalety. I niestety jest cos za cos.
    Lakier dluzej trzyma dosyc szczelna powloke.
    Olej pozwala na naprawe miejscowa jak sie deska porysuje.
    Dobrze zaolejowane ochroni przed woda. Ale nie ochroni przed woda ktora stoi
    godzinami.
    Tyle ze lakierowane tez bo woda podcieknie bokiem klepki.

    Dobry olej pachnie wrecz uwodzaco.

    Jak zaolejujesz to polakierowac bedzie niezmiernie trudno. Choc moze Robert zna takie
    lakiery co trzymaja sie na poolejowanej i oszlifowanej desce...

  • 9. Data: 2019-11-15 12:15:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Nov 2019 10:36:07 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > Dobrze zaolejowane chroni deske calkiem fajnie.

    Deska jest olejowana fabrycznie (wg dekaltacji producenta) natomiast
    wyjęta z opakowania w dotyku wygląda prawie jak surowe drewno.
    Zostawiłem taką na wierzchu i idealnie łapie kurz i zabrudzenia.
    Lekkie przetarcie takich zabrudzeń powoduje zostawienie śladu.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2019-11-15 20:10:17
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 12.11.2019 o 23:31, Jakub Rakus pisze:
    (...)
    > upadek kwiatka w doniczce i czegoś szklanego co się
    > potłukło ma miliard kawałków. (...)

    Jak na miliard kawałków, to był kryształ.

    Krycha.