  • 1. Data: 2019-11-02 18:48:37
    Temat: najpierw tynk czy posadzka?
    Od: sk <s...@g...com>

    Pan mający robić ogrzewanie podłogowe namawia, aby najpierw robić posadzki i
    argumentuje to tym, że w wypadku wcześniejszego otynkowania ścian i sufitów zostają
    na podłodze zaschnięte reszki tynku, co bardzo utrudnia a czasem nawet uniemożliwia
    proste rozłożenie i zmieszczenie rurek i izolacji. Gdy posadzka będzie już gotowa, to
    zapobiegnięcie przywieraniu spadającego tynku jest podobno możliwe dzięki
    wcześniejszemu posypaniu podłogi piaskiem.

    Pan mający tynkować ściany i robić posadzkę chce robić wcześniej tynk i argumentuje
    to tym, że zostawia po sobie porządek a dla posadzki będzie lepiej, gdy ona będzie
    stykać się z gotowymi ścianami bokami a nie pod nimi leżeć.

    Kogo posłuchać? Jakie jest Wasze doświadczenie, zdanie?

  • 2. Data: 2019-11-02 19:09:18
    Temat: Re: najpierw tynk czy posadzka?
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    sk wrote:
    /.../
> [...]
    > nie pod nimi leżeć.
    >
    > Kogo posłuchać? Jakie jest Wasze doświadczenie, zdanie?

    oNajpierw wykonujemy tynki aby uniknąć zabrudzenia posadzki w trakcie
    tynkowania.
    oPrzy układaniu płytek lub paneli na podłogach każdy fachowiec będzie chciał
    mieć czystą i równą posadzkę. Gdy zostanie ubrudzone tynkiem spędzisz bardzo
    dużo czasu na skrobaniu zaschniętego tynku. Jest to pracochłonne i
    czasochłonne. Zatem chociażby z tego względu lepiej wykonać najpierw tynki
    wewnętrzne a potem wylewki.
    oInna sprawa to kwestia izolacji i mostków cieplnych. Lepiej najpierw
    wykonać tynki, bo wykonamy oddzielenie ściany od posadzki. Zastosujemy
    dylatację, która będzie na styku tynku i wylewki. Gdyby nie było wcześniej
    wykonanych tynków wówczas dylatacja stykałaby się z surową nieotynkowaną
    ścianą.
    oGdy najpierw wykonasz tynki nie będzie problemów z jakością i równością
    tynku na styku z posadzką.
    oWarto aby tynki wyschły przed wykonanie podkładów podłogowych (jastrychów).

    --
    Pozdr.
    T.

  • 3. Data: 2019-11-02 19:31:57
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Twardy wrote:
> [...]
    > równością tynku na styku z posadzką.
    > oWarto aby tynki wyschły przed wykonanie podkładów podłogowych

    PS.
    Niezależnie od rodzaju ogrzewania i wentylacji, wylewka musi być oddzielona
    od ścian elastyczną taśmą o kilkumilimetrowej grubości, by dźwięki
    mechaniczne (uderzeniowe) nie przenosiły się z podłogi na cały dom.

    --
    Pozdr.
    T.

  • 4. Data: 2019-11-02 20:33:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 2 Nov 2019 10:48:37 -0700 (PDT), sk <s...@g...com> wrote:
    > schnięte reszki tynku, co bardzo utrudnia a czasem nawet uniemożl
    > iwia proste rozłożenie i zmieszczenie rurek i izolacji.

    Tynkarze po sobie sprzątają, to raz. Dwa rurki nie kładzie się
    bezpośrednio na chudziaku ale na jakieś izolacji np. styro. Jeśli
    nawet pozostaną jakieś grudki to ta spodnia warstwa izolacji weźmie
    to na siebie (chodź oczywiście warto je jednak usunąć by nie
    uszkodziły poziomej izolacji przeciwwilgociowej)

    >Gdy posad
    > zka będzie już gotowa, to zapobiegnięcie przywieraniu spadaj
    > ącego tynku jest podobno możliwe dzięki wcześniejszemu
    > posypaniu podłogi piaskiem.

    Co to jest spadający tynk?

> [...]
    > ie porządek a dla posadzki będzie lepiej, gdy ona będzie sty
    > kać się z gotowymi ścianami bokami a nie pod nimi leże

    I w większości przypadków taka jest kolejność. Resztę argumentów
    podał Twardy.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2019-11-03 14:20:30
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 02.11.2019 18:48, sk wrote:

    > Kogo posłuchać? Jakie jest Wasze doświadczenie, zdanie?

    Ja ci powiem. Instalację elektryczna powinieneś położyć w podłodze tak
    aby kablami nie jechać później po ścianach.
    Trzeba podejść kompleksowo.

    1. Elektryka w podłodze (+woda i ogrzewanie)
    2. Posadzka żeby nie zniszczyli kabli
    3. Tynki

  • 6. Data: 2019-11-03 15:18:24
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    KIKI wrote:

> [...]
    > aby kablami nie jechać później po ścianach.
    > Trzeba podejść kompleksowo.
    >
    > 1. Elektryka w podłodze (+woda i ogrzewanie)

    W pierwszej kolejności wykonuje się tynkowanie również wówczas, gdy wlewki
    będą układane na ogrzewaniu podłogowym. Mokre tynki wykonuje się w jako
    pierwsze także w przypadku, gdy tradycyjną wylewkę ma zastąpić suchy
    jastrych z płyt gipsowo-kartonowych. Taka kolejność zapobiegnie pochłanianiu
    wilgoci z wysychających tynków przez wylewki.
    Przed nałożeniem tynku trzeba ułożyć wszystkie instalacje, by uniknąć
    niepotrzebnego kucia w wykończonych ścianach.
    Tynki muszą być wykonane odpowiednio wcześniej, jeśli wylewka będzie
    układana na instalacji ogrzewania podłogowego. Taką wylewkę robi się zawsze
    dopiero po otynkowaniu i wyschnięciu wszystkich ścian w pomieszczeniu.

    --
    Pozdr.
    T.

  • 7. Data: 2019-11-03 22:26:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-03 o 14:20, KIKI pisze:

> [...]
    > aby kablami nie jechać później po ścianach.
    > Trzeba podejść kompleksowo.
    >
    > 1. Elektryka w podłodze (+woda i ogrzewanie)
    Mylisz się, wpierw tynki potem posadzka.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2019-11-04 02:40:10
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.11.2019 22:26, Janusz wrote:

    > Mylisz się, wpierw tynki potem posadzka.

    Ty sie mylisz. Najpierw instalacja elektryczna i wodna i ogrzewanie
    podłogowe, dalej wylewka, a na końcu ściany. Większość elektryki żeby
    szła podłogą.

  • 9. Data: 2019-11-04 06:25:08
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    KIKI wrote:
> [...]

    > Ty sie mylisz. Najpierw instalacja elektryczna i wodna i ogrzewanie
    > podłogowe, dalej wylewka, a na końcu ściany. Większość elektryki żeby

    Etam, kolejnośc jest taka:
    - inst. elektrycz, i wodna bez ogrzewania podlogowego.
    - tynki
    - ogrzewanie podlogowe
    - wylewka

    --
    Pozdr.
    T.

  • 10. Data: 2019-11-04 08:49:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 Nov 2019 02:40:10 +0100, KIKI <h...@u...dl> wrote:
    > Ty sie mylisz. Najpierw instalacja elektryczna i wodna i ogrzewanie
    > podłogowe, dalej wylewka, a na końcu ściany. Większość elektryki
    > żeby
    > szła podłogą.

    A później jak posadzka siądzie na styro to wszystkie przewody
    elegancko ciach jak nożem :). Znajomy elektryk mi opowiadał jak
    został zaangażowany do naprawy instalacji w takim przypadku,
    właściwie położenia nowej....

    --
    Marek