  • 21. Data: 2019-11-04 22:34:07
    Temat: Re: najpierw tynk czy posadzka?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 21:52:23 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Powiedz proszę, że bez peszla :)

    Z peszlem. Ale tak se mysle ze nieduze usiądnięcie moze być nieawaryjne, jakiies tam
    wydłużenie przewody wytrzymają.

    b.

  • 22. Data: 2019-11-04 22:41:47
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 04.11.2019 09:54, Marek wrote:

    > Rozumiem że przewody od wyłączników się teleportują z podłogi.

    Przewody podłogą daje się w peszlu lub korytku i jak jest newralgicznie
    to można dać w pewnych miejscach arkusz siatki. Za to kable nie będą
    ganiać po całych ścianach.

  • 23. Data: 2019-11-04 23:08:24
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 22:41:50 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Przewody podłogą daje się w peszlu lub korytku i jak jest newralgicznie
    > to można dać w pewnych miejscach arkusz siatki. Za to kable nie będą
    > ganiać po całych ścianach.

    u mnie leżą wprost zabetonowane, nie wiem po co miałabym je peszlić (poza miejscami
    przejsc w scianę)
    bez peszla to taniej, prosciej i mają lepsze chłodzenie.

    b.

  • 24. Data: 2019-11-04 23:41:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-04 o 20:19, Budyń pisze:
> [...]
    realna. A że styropianu jest 20cm to jest potencjał :)

    > Więc w mojej wersji byłaby najpierw wylewka a dopiero potem tynki.

    I tu się sprawdza się powiedzenie "szewc boso chodzi" :)

    A dlaczemu tak? Przecież to trzeba było się więcej natrudzić, żeby tak
    zrobić niż prowadząc po chudziakach czy w stropie.

    Robiłeś płytę fundamentową, że musiałeś układać na styropianie?

    Trochę bez sensu, bo w takich domach szkieletowych to się robi
    instalacje elektryczne w stropie. Potrzebne tylko dobre wiertło piórkowe
    lub otwornica do drewna i idzie jak burza.

  • 25. Data: 2019-11-05 07:43:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 23:42:42 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    >
    > A dlaczemu tak? Przecież to trzeba było się więcej natrudzić, żeby tak
    > zrobić niż prowadząc po chudziakach czy w stropie.

    Przeciez to najmniej roboty - rozrzucilem przewody luzem po podłodze i zalali mi
    razem z rurkami ogrzewania podłogowego.

    > Robiłeś płytę fundamentową, że musiałeś układać na styropianie?

    a co za różnica? płyty nie mam tylko chudziak

    > Trochę bez sensu, bo w takich domach szkieletowych to się robi
    > instalacje elektryczne w stropie. Potrzebne tylko dobre wiertło piórkowe
    > lub otwornica do drewna i idzie jak burza.

    mnie zalezało na tym aby miedzy belkami stopu parteru była wełna (jako izolacja
    również akustyczna). Gdybym tam dał przewody to bym się z wełna zarypał na smierć, a
    tak naprawde to nie udałoby sie uzyskac jednej solidnej masy. I tak były juz kłopoty
    w miejscach gdzie woda musiala iść.
    A przewody miałyby beznadziejne chłodzenie, w betonie mają dwie klasy lepsze.

    b.

  • 26. Data: 2019-11-05 08:35:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-05 o 07:43, Budyń pisze:
    > Przeciez to najmniej roboty - rozrzucilem przewody luzem po podłodze i zalali mi
    razem z rurkami ogrzewania podłogowego.

    > a co za różnica? płyty nie mam tylko chudziak

    Taka różnica, że przy płycie fundamentowej jak ułożysz przewody w tej
    płycie to unikasz uszkodzeń przewodu, ponieważ ściany stoją na tej
    płycie i nie występują żadne dylatacje pomiędzy ścianą, a płytą
    fundamentową. Płyta taka jednocześnie jest posadzką i w niej układa się
    ogrzewanie podłogowe, które przywiązuje się do zbrojenia.

    Jeżeli nie ma płyty to trzeba było położyć na chudziaku i przewody
    byłyby w pełni bezpieczne.

> [...]
    w miejscach gdzie woda musiala iść.
    > A przewody miałyby beznadziejne chłodzenie, w betonie mają dwie klasy lepsze.

    Nie bardzo rozumiem w czym niby te przewody miałyby przeszkadzać?
    Przecież jeżeli wełnę układasz od dołu to przewody mocuje się flopami do
    podłogi, a jeżeli najpierw robisz sufity i wełnę układasz od góry to
    przewody kładziesz na suficie, tak samo jak to zrobiłeś na styropianie.

    Robiąc tak jak Ty, miałeś o wiele trudniej, bo musiałeś ułożyć
    styropian, a później układać na nim przewody. Wiercąc otwory pod uchwyty
    przewodów na ścianach sypał się gruz na styropian. Trzeba było wszystko
    odkurzać.

    Układanie na chudziaku pod styropianem było o wiele prostsze a zarazem
    bezpieczniejsze dla przewodów.

  • 27. Data: 2019-11-05 10:01:26
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 listopada 2019 08:35:59 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Nie bardzo rozumiem w czym niby te przewody miałyby przeszkadzać?

    czabyło przyjechać i porobić godzinkę w tej wełnie :-)

> [...]
    > styropian, a później układać na nim przewody. Wiercąc otwory pod uchwyty
    > przewodów na ścianach sypał się gruz na styropian. Trzeba było wszystko

    odkurzanie to nie takie znów utrudnienie

    > Układanie na chudziaku pod styropianem było o wiele prostsze a zarazem
    > bezpieczniejsze dla przewodów.

    nie pamietam jakie byly decyzje ale wydaje mi sie ze ukladalem tak w zasadzie od
    najgrubszych instalacji, cienkim przewodem objade rure dookola, odwrotnie nie bardzo
    jesli sie pojawi kolizja.

    I wcale sie nie upieram ze nie można sensownie robić inaczej, jedno bedzie łatwiej to
    inne trudniej - ale jeden woli to a drugi tamto.

    b.