  • 1. Data: 2019-10-31 09:25:43
    Temat: Gaz cd
    Od: Kris <k...@g...com>

    Pytania może trochę naiwne ale wolę się upewnić:
    - Kocioł kondensacyjny- im niższa temperatura grzania wody w obiegu CO tym lepiej?
    - im rzadziej się załącza/wyłącza tym lepiej?

    Jak jest lepiej:
    Ustawić zawory na maks a temperatura w salonie niech steruje sterownik kotła? Czy
    zrobić tak że wymagana temperaturę ustawiam na grzejnikach na zaworach
    termostatycznych?
    Czy całkowicie źle kombinuje

    Bo tak sobie gdybam ze w instalacji która mam(podłoga + grzejniki) w sumie wystarczy
    mi żeby woda w CO miała ciągle w obiegu te 30-35stC.
    To powinno spokojnie wystarczyć aby w domu utrzymywała się temperatura 22stC
    Oczywiście zawory termostatyczne na grzejnikach tez mam i te 22stC mogą być ustawione
    na tych zaworach.
    Facet co mi będzie kocioł montował doświadczenie ponoć ma i coś tam doradzi ale wolę
    zapytać i tutaj

  • 2. Data: 2019-10-31 09:48:08
    Temat: Re: Gaz cd
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 października 2019 09:25:45 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Pytania może trochę naiwne ale wolę się upewnić:
    > - Kocioł kondensacyjny- im niższa temperatura grzania wody w obiegu CO tym lepiej?

    niespecjalnie aż tak, po prostu ma pracować ponizej punktu kondensacji

    > - im rzadziej się załącza/wyłącza tym lepiej?

    teoretycznie, ale też pewnie niemierzalnie. Natomiast piecom które mają pompę CO
    włączoną cały czas mówie stanowcze nie :-)

    > Bo tak sobie gdybam ze w instalacji która mam(podłoga + grzejniki) w sumie
    wystarczy mi żeby woda w CO miała ciągle w obiegu te 30-35stC.

    40 tez bedzie ok :-)

    b.

  • 3. Data: 2019-10-31 12:08:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 października 2019 09:48:10 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > teoretycznie, ale też pewnie niemierzalnie. Natomiast piecom które mają pompę CO
    włączoną cały czas mówie stanowcze nie :-)

    Chodzi Tobie o energie która zżera ta pompa czy jeszcze jakies inne powody?

    > 40 tez bedzie ok :-)

    U mnie ma być maksymalnie prosto. Żadnych sterowań via net itp, żadnego godzinowego
    obniżania temperatury itp. Ma byś stale taka temperatura jaka sobie nastawię i ma
    wszystko po prostu działać.

  • 4. Data: 2019-10-31 12:43:11
    Od: Budyń <b...@g...com>

    O energię i zużycie pompy, gdyby to było konieczne to niech sobie chodzi. Ale
    przecież nie musi.

    b.

  • 5. Data: 2019-10-31 12:51:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Oct 2019 01:48:08 -0700 (PDT),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > Natomiast piecom któr
    > e mają pompę CO włączoną cały czas mówie
    > stanowcze nie :-)

    Dlaczego? A nie ma tak większość pieców kond.? To jest akurat wygodne
    bo jak aktywuję alternatywne źródło ciepła to przepływ przez
    wymiennik zapewnia pompa w piecu i nie trzeba kombinować.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2019-10-31 12:56:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 października 2019 12:43:13 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > O energię
    Zużycie energii elektrycznej przy pełnym obciążeniu elmax 0,07 kW
    Zużycie energii elektrycznej przy częściowym obciążeniu elmin 0,05 kW

  • 7. Data: 2019-10-31 12:57:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Oct 2019 04:08:10 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
> [...]
    > tp, żadnego godzinowego obniżania temperatury itp. Ma byś st
    > ale taka temperatura jaka sobie nastawię i ma wszystko po prostu

    Przy tych temperaturach zew. co są teraz (okolice 5-10) na piecu mam
    minimum tj. 30 bo niżej się nie da, stąd muszę obniżać temp. na
    zaworach wielodrożnych na rozdzielaczach (25 stp), co daje teraz 21
    w domu.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2019-10-31 13:19:48
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 października 2019 12:56:50 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Zużycie energii elektrycznej przy pełnym obciążeniu elmax 0,07 kW
    > Zużycie energii elektrycznej przy częściowym obciążeniu elmin 0,05 kW

    moja pompa w piecu bierze 100W (pracuje na najwyzszym biegu) - nikt mi nie wmówi ze
    pomiar temperatury ma kosztować 100W, a tylko po to ona chodzi.

    b.

  • 9. Data: 2019-10-31 13:31:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 października 2019 13:19:49 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > moja pompa w piecu bierze 100W (pracuje na najwyzszym biegu) - nikt mi nie wmówi ze
    pomiar temperatury ma kosztować 100W, a tylko po to ona chodzi.

    Teraz w śmieciuchy tez taka mam bo poskąpiłem kilka stówek kilka lat temu jak
    wymieniałem
    Te kilka stówek droższe ponoć 10x mniej energii biura przy tej samej wydajności
    wilo stratos czy jakoś tak sie nazywają

  • 10. Data: 2019-10-31 13:50:48
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 października 2019 13:31:32 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    wymieniałem
    > Te kilka stówek droższe ponoć 10x mniej energii biura przy tej samej wydajności

    w instalacji w tym nowym budynku to mam jedną taką lepszą, ale to dlatego ze
    potrzebowałem wiekszej wydajnosci o niemaskarycznym zuzyciu pradu. Fakt ze mocno
    oszczedna - byle sie odpukac nie zepsula :)

    b.