  • 1. Data: 2019-10-30 08:36:47
    Temat: są złączki PP stabi?
    Od: marios <d...@f...gd>

    Cześć.
    Jakoś nie mogę dopytać ani w markecie ani w ..hurtowni(!).
    Chciałem złożyć "rozdzielnię" do bufora na PP, temp. ~80-90*C, jeżeli
    chodzi o rury to zawsze szybka odpowiedź: "stabi" , ale jak pytam czy
    występują złączki "stabi" czy są "zwykłe" to bezradne miny tylko widzę.
    Może to nie ma po prostu znaczenia przy długościach złączek?
    Może to poroniony pomysł (PP) i bawić się co najmniej na miedzi? Układ
    dość skomplikowany - a który nie jest.

    Dodatkowe pytanie:
    Same podejścia (1", ok.30-40cm) do bufora (6/4) "chciałem" (bo to
    zaproponowali w hurtowni) dać z nierdzewki karbowanej. Mam lekko
    niestabilny zbiornik (już przepadło) - czyli coś coś się
    ugnie/naciągnie. Zbiornik stalowy, chyba nierdzewka nie przeszkadza?
    Chyba że zrobić z czegoś innego? np. pex zawinięty w lekką pętlę (~ jak
    kompensacja) ?

  • 2. Data: 2019-10-30 13:05:47
    Temat: Re: są złączki PP stabi?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Oct 2019 08:36:47 +0100, marios <d...@f...gd>
    wrote:
> [...]
    > czy
    > występują złączki "stabi" czy są "zwykłe" to bezradne miny tylko

    Bo złączki są za małe by stabi miało u nich sens. Pod względem
    wytrzymałości wszystkie złączki są przystosowane do użycia z ciepłą
    wodą. Producent złączek powinien określić normę i z reguły złączki są
    produkowane PN20.

    --
    Marek