  • 1. Data: 2019-11-11 21:11:48
    Temat: Montaż futryny
    Od: awow <a...@w...pl>

    Kupiłem drzwi i futryny z montażem. Ponieważ otwory były zbyt wielkie,
    zwłaszcza w nadprożu, został wypełniony styropianem i pianką. Futryna z
    jednej strony wisiała w powietrzu, ale ją oklinowałem. Nie jest też
    zakotwiona.
    Jak to wykończyć, usunąć część pianki i nałożyć tynk gipsowy? Albo
    zdemontować futrynę i wymurować nadproże, aby uzyskać szczelinę max 2
    centymetry i dopiero zamontować futrynę?
    Tutaj zdjęcia:
    https://www.fotosik.pl/zdjecie/3c5d0dd2bf0aa337
    https://www.fotosik.pl/zdjecie/a1bae99e4069a55d

    --
    awow

  • 2. Data: 2019-11-11 23:52:01
    Temat: Re: Montaż futryny
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-11 o 21:11, awow pisze:
> [...]
    > zdemontować futrynę i wymurować nadproże, aby uzyskać szczelinę max 2
    > centymetry i dopiero zamontować futrynę?

    Popraw te drzwi, bo to jest typowa fuszerka. Za jakiś czas drzwi zaczną
    latać, a tynk się obsypie.

    Drzwi powinny być montowane w taki sposób, aby pianki było jak najmniej
    od 0,5 do maksymalnie 2cm.

    Otwór można wymurować lub wyrównać pasami płyty gipsowo-kartonowej
    przyklejonej do muru klejem do gips-kartonu. Można nakleić kilka takich
    pasów tak, aby pozostały szczeliny 0,5-2cm.

  • 3. Data: 2019-11-12 00:47:29
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 11.11.2019 o 21:11, awow pisze:
> [...]
    > zdemontować futrynę i wymurować nadproże, aby uzyskać szczelinę max 2
    > centymetry i dopiero zamontować futrynę?

    https://www.bricoman.pl/materialy-budowlane/cement-z
    aprawy-gipsy-tynki/gipsy-i-zaprawy-gipsowe/nida-klej
    -t-25-kg
    https://www.castorama.pl/result/?q=%C4%87wier%C4%87w
    a%C5%82ek
    https://www.castorama.pl/plyta-gipsowa-norgips-120-x
    -60-cm-12-5-mm-id-83993.html
    https://www.castorama.pl/naroznik-aluminiowy-25-x-25
    -cm-2-5-mb-id-1053281.html
    lub
    https://www.bricoman.pl/materialy-budowlane/cement-z
    aprawy-gipsy-tynki/tynki-gipsowe-i-cementowe/tynkfix
    -zaprawa-tynkarska-25-kg
    (tanio i dosyć dobrze się lepi - nie spada, ale nie za mocna)
    albo i
    https://www.bricoman.pl/materialy-budowlane/cegly-pu
    staki-beton-komorkowy-zbrojenie/siatki-druty/siatka-
    leduchowskiego-4m2
    z tym łatwiej
    oj, można na wiele sposobów

    i trochę zależy czy licujesz ze ścianą czy nie - np. ćwierćwałki, albo
    wyklejasz płytą GK, narożnik, szpachlujesz , gładzisz, ..
    Mój majster odchyla uszczelkę i pakuje na ukos dłuugie 12-15cm wkręty(?)
    w ścianę, tak po ~3 szt na stronę. Nie widzę, cegła chyba czy belit po
    bokach?

  • 4. Data: 2019-11-12 20:00:34
    Od: awow <a...@w...pl>

    Rozumiem, że najlepiej zdemontować. Ale gdybym zamocował po dwa dyble z
    każdej strony, to można to jeszcze uratować?

    --
    awow