    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 17 Oct 2021 18:58:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: pasożyty w natarciu
    From: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 17 października 2021 o 15:43:11 UTC-5 4...@g...com napisał(a):
> [...]
    -galerii-handlowych-kupil-hurtem-ponad-600-mieszkan-
    w-dwoch-miastach/lb2xj80
    wykupywanie-mieszkan-dotarlo-do-polski-rzad-analizuj
    e-sytuacje-w-berlinie/k1w94p2

    > Ale Wy macie szczupłe głowy. U szwabow i w Polsce inna jest struktura własności
    nieruchomości mieszkalnych. Tam cirka jebalt 20% ludzi ma wszystkie nieruchomości a
    80% wynajmuje. U nas jest dokładnie odwrotnie. Rząd doskonale zarabia na budowaniu i
    sprzedaży nieruchomości w Polsce. Pieniądze z zagranicznych funduszy to lepszy dla
    rządu prezent niż gwiazdkowy. Inwestorzy przywożą do Polski ciężarówki dewiz. Dewizy
    zostaną wymienione po kursie kupna na złotówki i zamienione na nieruchomości, czyli
    coś czego zabrać nie mozna. Połowę tych pieniędzy przejmuje rząd w formie podatków,
    opłat różnych itp. Rząd jest zarobiony zanim mieszkanie czy dom zostaną wybudowane.
    Im więcej teraz powstanie mieszkań i domów na sprzedaż albo do wynajęcia tym za jakiś
    wcale niedługi czas będą tańsze bo 80% w Polsce już ma swoje nieruchomości. Nie
    będzie komu wynajmować ani sprzedawać. Gadki rządzących że chcą coś zrobić ma
    spowodować jeszcze większe zainteresowanie budowa domów. Jeśli rynek się nasyci to
    rząd wprowadzi podatek katastralny, obstawiam że liczony metoda amortyzacji przez 50
    lat. Zrobią od jednego mieszkania stawkę bazowa 0,3%. Da to opłatę niewiele większa
    od dzisiejszych podatków od nieruchomości, a w wielu przypadkach niższa. Za drugie do
    piątego mieszkania zrobią 1,5% od każdego a powyżej pięciu mieszkań 3%. Od takiego
    nowego mieszkania co ma 50 metrów bedzie to 15 tysięcy rocznie. Miesiecznie więcej
    niż można zarobić na wynajmie. To fundusze i spekulanci sprzedadzą z dużą strata. Za
    mieszkanie za które zaplacili pół miliona dostaną 200 tysięcy. Jak ktoś kupi na
    własne potrzeby to zapłaci podatku katastralnego 600 złotych roczne. Rząd pięknie
    uknuł intrygę.

    Obawiam sie ze ten scenariusz sie nie zrealizuje.
    Biznesy wysla krawaciarzy z walizkami pieniedzy do paru liderow partii i struktura
    tego katastru sie zmieni. A Kowalscy nikgo nigdzie z kasa nie wysla a podczas wyborow
    partyjna wierchuszka i tak zostanie wybrana bo taka jest ordynacja wyborcza.

    Obstawiam ze jak kataster wejdzie, co nie jest jeszcze pewne, to inwestycyjne
    nieruchomosci zostana z niego wylaczone i opodatkowane podatkiem cit albo podobnym.
    W efekcie biznesy nawet jak zaplaca to bedzie to liche 20% jak nie narobia kosztow
    albo 0% jak beda reinwestowac, robic koszty.

    Biznesow rzad nie opodatkuje, szczegolnie tych duzych, zagranicznych. Dowali tym
    malym, i indywidualnym.

    Tak mi sie wydaje a jak bedzie, pozyjemy zobaczymy. Mam tylko nadzieje ze scena
    polityczna sie nieco zmieni z czasem. Oby na lepsze...