    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 18 Oct 2021 04:14:52 -0700 (PDT)
    Subject: Re: pasożyty w natarciu
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 18 października 2021 o 12:57:05 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Niestety coś takiego jak grunty jest dobrem policzalnym i rzadkim, więc wielkie
    inwestycje podnoszą ich cenę i to mocno.
    > Wyobraźcie sobie, ze jakiś fundusz norweski ogłosi, że wybuduje 10 tys. mieszkań w
    Nowym Jorku, Berlinie i Hongkongu.
    > John, Hans i Xi już pakują walizki do powrotu na wieś.
    Masz rację ale ze względu na inny podział własności nieruchomości w Polsce może być
    inaczej. Jeśli u nas w wynajmowanym mieszkało 20% ludzi i ostatnio część z nich
    kupiła sobie nieruchomość żeby w niej żyć a ci co im wynajmowali dokupili żeby
    uchronić pieniądze przed inflacja i jeszcze zarobić na najmie. To komu oni będą
    wynajmowali zwłaszcza że dane demograficzne są tragiczne i po jednym staruszku który
    umiera z przyczyn naturalnych zostaje jedno mieszkanie. Rocznie w Polsce bez wirusa
    umierało ok 300 tysięcy ludzi. Prawie wszyscy umierali ze starości. Przeceny na rynku
    nieruchomości będą straszne. Stanie się to co w USA. Ludzie ogłaszali upadłość
    konsumencka i oddawali domy i mieszkania kupione na kredyt bo wykombinowali że będą
    płacili raty w wysokości na jaką się umówili z bankami za nieruchomości warte połowę
    ceny jaką zapłacili. Z drugiej strony banki wystąpiły o uzupełnienie wkładu własnego
    bo rynkowa wartość nieruchomości nie zabezpieczała ich interesów. Reasumując. Wydaje
    mi się że na pomoc Matki Boskiej Częstochowskiej liczyć nie ma co bo ona w czasie
    najazdu szwedzkiego się wyeksploatowała i jak dopuściła do napaści niemców a po ich
    zakończonej okupacji pół wieku okupacji sowieckiej, czyli bezbożników, to znaczy że
    się jeszcze nie zregenerowała.