    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 18 Oct 2021 08:28:35 -0700 (PDT)
    Subject: Re: pasożyty w natarciu
    From: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 18 października 2021 o 06:14:53 UTC-5 4...@g...com napisał(a):
> [...]
    inwestycje podnoszą ich cenę i to mocno.
    w Nowym Jorku, Berlinie i Hongkongu.
    > Masz rację ale ze względu na inny podział własności nieruchomości w Polsce może być
    inaczej. Jeśli u nas w wynajmowanym mieszkało 20% ludzi i ostatnio część z nich
    kupiła sobie nieruchomość żeby w niej żyć a ci co im wynajmowali dokupili żeby
    uchronić pieniądze przed inflacja i jeszcze zarobić na najmie. To komu oni będą
    wynajmowali zwłaszcza że dane demograficzne są tragiczne i po jednym staruszku który
    umiera z przyczyn naturalnych zostaje jedno mieszkanie. Rocznie w Polsce bez wirusa
    umierało ok 300 tysięcy ludzi. Prawie wszyscy umierali ze starości. Przeceny na rynku
    nieruchomości będą straszne. Stanie się to co w USA. Ludzie ogłaszali upadłość
    konsumencka i oddawali domy i mieszkania kupione na kredyt bo wykombinowali że będą
    płacili raty w wysokości na jaką się umówili z bankami za nieruchomości warte połowę
    ceny jaką zapłacili. Z drugiej strony banki wystąpiły o uzupełnienie wkładu własnego
    bo rynkowa wartość nieruchomości nie zabezpieczała ich interesów. Reasumując. Wydaje
    mi się że na pomoc Matki Boskiej Częstochowskiej liczyć nie ma co bo ona w czasie
    najazdu szwedzkiego się wyeksploatowała i jak dopuściła do napaści niemców a po ich
    zakończonej okupacji pół wieku okupacji sowieckiej, czyli bezbożników, to znaczy że
    się jeszcze nie zregenerowała.

    Tak zerkam na rynek ile te domy po dziadkach beda kosztowac i spadku cen nie widze.
    Tanie nieruchomosci to zazwyczaj konkretne rudery i kosztuja polowe albo 1/3 tego co
    znosny domek.
    Zasadzalem sie na takie ale w praktyce ceny byly z sufitu i nawet osobiste pogadanie
    nie zmienialo nastawienia sprzedajacego.
    Oczywiscie czesciowo powodem jest fakt ze trzymanie takiej nieruchomosci kosztuje
    doslownie 1000pln na rok wiec starczy czekac na takiego co tyle zaplaci za dana
    rudere.
    A z drugiej strony jak takie przeceny przyjda to sie zleci emigracja czy to swojska
    czy obca i kupi. I sie spadek skoryguje.
    Drastycznych obnizek nie oczekuje. Moze lekka korekcje na zasadzie opadu o 20% z
    podwyzki o 50% ale to tyle. Inflacja tez swoje pogoni.