  • 121. Data: 2012-05-15 19:30:49
    Temat: Re: pekła rura = grzyb :-(
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Mon, 14 May 2012 23:51:46 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Porownanie bardzo bez sensu
    > Dłuższe linki nie zagrazaja w niczym bezpieczeństwu i niczego nie utrudniaja
    > A wprost przeciwnie- ułatwiaja czytanie

    Nieprawda - wzrok zdecydowanie łatwiej ogarnia krótkie wiersze niż
    "tasiemce".

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Toast płetwonurków: "do dna"!

  • 122. Data: 2012-05-15 19:36:01
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > to co u autora nie wynika z braku szkoleń i certyfikatów :)
    > tylko z prawdopodobnie z normalnego partactwa. Pozostaje jeszcze pytanie
    > czy wannę podpinał fachowiec czy np fliziarz :)

    Akurat w tym przypadku jest totalny brak podstawowej wiedzy o kształtach
    elementów oraz zjawisku elektokorozji.
    Jeżeli fachowiec tego nie wie to można być nawet super dokładnym i uczciwym,
    a spier....li sprawę, bo tu działają normalne prawa fizyki, których nie da
    sie oszukać większą ilością konopii na gwincie.

    W swoich wypowiedziach bardzo dokładnie wytłumaczyłem dlaczego nie powinno
    być w tym miejscu stalowych, ocynkowanych nypli. Nawet podałem link do
    rysunku, który wyjaśnia co się dzieje z gwintami.
    Podaję go jeszcze raz: http://www.linkdofotki.pl/Stal-mosiadz

    Górny rysunek przedstawia wkręcony stalowy nypel, który posiada gwint
    stożkowy do mosiężnej mufy, posiadającej gwint walcowy. W przypadku autora
    wątku tą mosiężną mufą jest złączka PEX.
    Wkręcanie stalowych nypli w cienkościenne, mosiężne tuleje czy mufy (złączki
    PEX) po pewnym czasie musi doprowadzić do rozszczelnienia takiego
    połączenia. Po pierwsze wkręcając stożkowy nypel powoduje się rozpychanie
    mosiężnej tulei, a po drugie koniec gwintu nypla nigdy nie będzie dobrze
    uszczelniony i przez to pomiędzy gwinty będzie dostawała się woda,
    doprowadzjąca do elektokorozji. Ta elektrokorozja będzie podążała dokłądnie
    tak jak pokazałem to strzałkami, czyli przede wszystkim będzie "przeżerała"
    cienką ściankę złączki PEX.

    Rysunek dolny pokazuje przypadek, kiedy nypel jest mosiężny, a mufa stalowa
    lub także mosiężna. Obydwa gwinty są wtedy walcowe. W analogii do autora
    wątku mufą jest złączka PEX. Gdyby instalator zastosował nypel mosiężny z
    gwintem walcowym tak jak pokazałem to na dolnym rysunku
    http://www.linkdofotki.pl/Stal-mosiadz to nie doszłoby do zalania mieszkania
    i nie byłoby tego wątku, a instalacja przeżyłaby autora tego wątku.

    Na koniec Ci powiem, że kilka dni temu odbyłem szkolenie dotyczące systemów
    zaciskanych rur firmy Viega
    http://www.viega.pl/xchg/pl-pl/hs.xsl/Profipress_G.h
    tm , zakończone
    uzyskaniem certyfikatu tej firmy. Pomimo, że już wcześniej pracowałem z ich
    systemami oraz systemami innych firm to dowiedziałem się na tym szkoleniu o
    kilku rzeczach, o których nie miałem do tej pory nawet pojęcia.
    Naprawdę uwierz mi, że bez tych szkoleń instalatorzy mogą popełniać wiele
    błędów, nawet jeżeli nie są i nie chcą być partaczami.
    To nie są już czasy, kiedy był wybór pomiędzy rurami stalowymi ze szwem i
    bez szwu oraz rurami w ocynku lub bez.
    Teraz nie tylko trzeba umieć złożyć do kupy taki system, ale także trzeba
    się nauczyć posługiwać narzędziami, bo od tego zależy jakość wykonania.

  • 123. Data: 2012-05-15 19:49:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.05.2012 14:19, Kris pisze:

    > Próbujesz udawać głupiego.

    Tak poszatkowałeś, co napisałem, że nie wiem o co ci chodzi.

    Bo na pewno nie o "fleję" - to stwierdzenie obiektywnego faktu.

    > Bo nie korzystam z żadnych filtrów.

    Twój problem.

    > Tobie przeszszkadza moja długość lini to nie czytaj moich postów.

    Tobie przeszkadza moje zwracanie uwagi, to nie czytaj mojego zwracania
    uwagi.

  • 124. Data: 2012-05-15 20:01:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 maja 2012 19:30:49 UTC+2 użytkownik ŁC napisał:
    > Dnia Mon, 14 May 2012 23:51:46 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
    >

    > Nieprawda - wzrok zdecydowanie łatwiej ogarnia krótkie wiersze niż
    > "tasiemce".
    Na pewno? Wygodniej mi sie czyta takie ksiązki gdzie tekst jest rozciagiety na cała
    strone od ksiazek gdzie tekst jest w dwóch kolumnach na stronie.
    Doatkowo przy czytaniu grup jak dłuższy tekst to nie trzeba scrolem przewijac non
    stop.
    Zreszta google zawija linijki jak zawija a ja nie zamierzam instalować nic innego.

  • 125. Data: 2012-05-15 20:18:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 03:02:06 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > To akurat sie zmienia. Tłumaczono już Tobie po kiego kiedyś ograniczano liczbę
    znakw w wierszu. W dzisiejszych czasach to bez sensu.

    Jak widać jesteś jednak odporny na wiedzę. Zrozum, że niezawinięte wiersze
    czytnik odpowiadającego zostawia niepocięte. Ale to oznacza, że teraz
    powyższego wiersza nie widze w całości.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 126. Data: 2012-05-15 20:19:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 03:24:33 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Do Swojego partnera tak się zwracaj nie do mnie.

    Bączusiu, to juz moja sprawa jak się do Ciebie będe zwracał.

    > Zmień więc czytnik na naprawdę normalny. I życie stanie się prostsze

    mam normalny. Normę, wyznacza ogół. Jest spisana w netykiecie.

    > Zacznij korzystac z normalnego czytnika to problemów nie będzie

    Jak powyżej. Normalny to spełniający normy, a nie dopasowany do Twoich
    wymagań.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 127. Data: 2012-05-15 20:24:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 maja 2012 20:19:58 UTC+2 użytkownik Adam Płaszczyca napisał:
    > wymagań.

    A jak Jacek o normach pisze to się go czepiasz;)

  • 128. Data: 2012-05-15 20:35:23
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:c1.01.3VsRrv$1Ac@mike.oldfield.org.pl...

    > Jak powyżej. Normalny to spełniający normy, a nie dopasowany do Twoich
    > wymagań.

    A od kiedy to jesteś taki podporzadkowany normom?

  • 129. Data: 2012-05-16 00:20:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 11:24:19 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > A jak Jacek o normach pisze to się go czepiasz;)

    Jak jacek zasłania swoja niewiedze normami.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 130. Data: 2012-05-16 00:21:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 20:35:23 +0200, Plumpi napisał(a):

    > A od kiedy to jesteś taki podporzadkowany normom?

    Odkad pamiętam. Tylko w odróznieniu od Ciebie ja je rozumiem i wiem, kiedy
    normy są po to tylko, żeby tepy urzedas zarobił.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356