  • 1. Data: 2012-05-09 21:03:07
    Temat: kto wykonał częściowe podpiwniczenie i czy poleca?
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czytam, czytam o częściowych podpiwniczeniach
    i wychodzi, że się nie opłaca.

    Ale abstrahując od rozważań teoretycznych, które najczęściej
    można spotkać, czy ktoś z Was wykonał częściowe podpiwniczenie
    i nie "popłynął z kasą" i dodatkowo jest zadowolony z tego rozwiązania?

    Czytam o komplikacjach związanych z fundamentem itd. Ok komplikacja
    jest ale czy aż tak duża a właściwie tak kosztowna?

    Dom po zewnętrznej będzie miał nie więcej niż 10x10m z poddaszem
    użytkowym. Potrzebuję około 15-20m2 piwnicy na kotłownie, umieszczenie
    minimalistycznej kotłowni, w części parterowej, w tak małym domu w
    której można przechowywać opał chociaż na część sezonu, burz cały
    układ domu i jest bardzo trudne o ile w ogóle możliwe.

    Pełnej piwnicy nie chcę budować ze względu na koszty a po drugie nie czuję
    takiej
    potrzeby.
    Rujnować układu domu nie chcę, przez umieszczenie kotłowni na parterze.
    W części tylnej garażu też nie bardzo chciał bym lokalizować kotłownie,
    ze względu na straty ciepła i niewielką powierzchnie do zagospodarowania
    pod kotłownie - zresztą sam nie jestem zdecydowany co do posiadania garażu.

    Posiada ktoś takie podpiwniczenie i zechciał by się pochwalić kosztami,
    podzielić
    uwagami co do ewentualnych problemów - np. niestabilny fundament itd?

    Na podciągnięcie gazu nie ma szans. Gaz z butli - to już chyba tańsze pełne
    podpiwniczenie
    w ostateczności. Myślałem o pompie ciepła, jednak koszt jest
    dość wysoki, może nawet przełknął bym koszty za wygodę, jednak
    zastanawiające
    jest to, że producenci np. deklarują prację sprężarek w przeliczeniu na
    sezony - około 20-30 lat a gwarancję wydają na 2-3 lata. Na wymianę nie stać
    mnie
    za 4-5 lat.

    Będę wdzieczny za wszelkie wypowiedzi
    Z góry dziękuję
    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2012-05-09 21:21:54
    Od: enemyunknown <r...@g...com>

    On 9 Maj, 21:03, "Darek" <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > sezony - około 20-30 lat a gwarancję wydają na 2-3 lata. Na wymianę nie stać

    Ale sprężarka to "tylko" kilka tysięcy. Nie dasz rady kupić nowej za 5
    lat?

  • 3. Data: 2012-05-09 21:59:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 9 maja 2012 21:03:07 UTC+2 użytkownik Darek napisał:

    > Będę wdzieczny za wszelkie wypowiedzi
    > Z góry dziękuję

    Jak masz dobre warunki gruntowe to rób piwnice pod całością. Tym bardziej że maszmały
    dom jak piszesz, garażu nie masz/nie chcesz a gratow się zbiera i trzeba gdzies to
    trzymać.
    piwnica starsznym kosztem nie będzie- nie trzeba jej przeciez od razu glazura
    wykladać.
    Ja barzo załuje że nie mam piwnicy ale warunki gruntowe nie pozwolily(wody gruntowe).
    Głowne koszty piwnicy to trochę bloczkow betonowych i strop(wykończyć mozna później,
    tanim kosztem albo wcale). Dziure kopać i tak trzeba, u mnie np wymiana
    gruntu(wywalenie czarnoziemu i zasypanie zwirem) pod domem to bylo jesli dobrze
    pamietam ok 3-4 tys. To juz polowa stropu by byla.
    jak masz mały dom, nie masz garazu to predzej czy poźniej jakąs wiate, budynek
    gospodarczy czy zwykły blaszak na kosiarki, rowery, lopaty itp bedziesz zmuszony
    postawić- a to darmo tez nie będzie.

  • 4. Data: 2012-05-09 22:20:18
    Temat: Re: kto wykona? cz??ciowe podpiwniczenie i czy poleca?
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    > B?d? wdzieczny za wszelkie wypowiedzi
    > Z g?ry dzi?kuj?
    > Pozdrawiam
    > Darek

    O ile warunki wodne pozwalają - rób jak największą piwnicę.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-05-10 01:27:26
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Darek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > można spotkać, czy ktoś z Was wykonał częściowe podpiwniczenie
    > i nie "popłynął z kasą" i dodatkowo jest zadowolony z tego rozwiązania?

    Ja mam częściowe i ławy schodkowe. Pod połową mam piwnicę, bo jest spadek
    terenu i albo by głupio wyglądało albo piwnica.
    Piwnica to duże koszty, szczególnie izolacja przeciwwilgociowa.
    Potrzebujesz dobrej masy albo ze 2 warstwy papy termozgrzewalnej ale
    wykonanej na cienko otynkowanych bloczkach i do tego po związaniu tynku.
    Powinieneś liczyć pmiesiąc od wyrównania murów do klejenia papy lub
    kładzenia masy.
    Ja używałem Dietermana Superflex 10. Strasznie drogie i łatwo niedopilnować
    czy to papy czy to masy.

    Odradzam piwnicę !
    Jak ci źle zrobią to będzie czuć pleśnią.

    Jak już się zdecydujesz to bezwzględnie masz nam tu dawać zdjęcia do
    omówienia.
    Wystarczy pośpiech lub nieuwaga i wykonawca cię zrobi tak w konia, że
    zostaniesz z plamami wilgoci w piwnicach.

  • 6. Data: 2012-05-10 05:29:03
    Temat: Re: kto wykonać częściowe podpiwniczenie i czy poleca?
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > O ile warunki wodne pozwalają - rób jak największą piwnicę.

    tak na tym terenie który zamierzam kupić, warunki wodne pozwalają.
    Nie mam jeszcze badań gruntowych ale po sąsiedzku są piwnice i to
    niżej połozonych zabudowań.

    Piwnicy nie chcę jak największej bo na taką mnie nie stać. Jak napisałem
    wcześniej, popmę ciepła bym jakoś przełknął, ponieważ daje duży plus jak
    wygoda, pełne podpiwniczenie nie ma dla mnie tak dużych atutów aby topić
    tyle kasy.
    Jedyne co to mam potrzebe wybudowania kotłowni - gdyby nie to, to w ogóle
    bym nie myślał o piwnicy.

    Mnie na tym etapie interesuje, jaki może być koszt praktyczny piwnicy
    15-20m2 i czy faktycznie prowadzi to do kosztownej komplikacji
    fundamentu. Czy takie zabiegi doprowadziły u Was do niestabilności
    budynku - chodzi mi o fundament.

    Na początku nie zaznaczyłem, że teren pod dom będzie dość równy,
    więc bez częściowego podpiwniczenia nie będzie potrzebny schodkowany
    fundament.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 7. Data: 2012-05-10 07:01:53
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości

    > "Darek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    kiki ale przecież mówisz że masz na spadku terenu, więc piwnica jest
    częściowo parterem, i mimo tego też są problemy?

    MS

  • 8. Data: 2012-05-10 07:43:35
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jedyne co to mam potrzebe wybudowania kotłowni - gdyby nie to, to w ogóle
    > bym nie myślał o piwnicy.

    pompa ciepla wyjdzie cie tyle samo albo mniej niz ta piwnica.

> [...]
    > 15-20m2 i czy faktycznie prowadzi to do kosztownej komplikacji
    > fundamentu. Czy takie zabiegi doprowadziły u Was do niestabilności

    Tym sie nie martw -płacisz i masz piwnice.

    A tak w ogóle to problem powiększyć dom o te kilka m2 na kotłownię?

    b.

  • 9. Data: 2012-05-10 08:35:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 May 2012 07:43:35 +0200, Budyń napisał(a):

    > A tak w ogóle to problem powiększyć dom o te kilka m2 na kotłownię?

    Czesto prowadzi to do zakocenia rozkladu pomieszczen - kotlownia wymaga tez
    komina, a ne kazdy chce miec go np. w szczycie domu...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 10. Data: 2012-05-10 09:42:46
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Darek napisał:

    > Będę wdzieczny za wszelkie wypowiedzi

    U siebie piwnicy nie zrobiłem, choć mi coponiektórzy doradzali. Mam
    spadek terenu i kiepskie warunki wodne.
    Teraz myślę, że pod najwyższą częścią fundamentu dobrze było może
    zrobić, ale znowu koszt dodatkowych kombinacji z fundamentami, dodatkowy
    strop...
    Zdecydowałem się na powiększenie domu o te 1,5 m w szerz i jest ok.

    Z samymi komplikacjami i kosztami... Pamiętaj, że musisz tam mieć
    głębsze fundamenty, dodatkowy strop, dobrze by było mieć okienko i...
    schody. Takie z prawdziwego zdarzenia, bo do kotłowni muszą być sensowne
    schody, nie jakaś drabinka :-).
    Nie wiem czy decydowałbym się na coś takiego tylko po to, żeby wstawić
    tam kocioł i mieć jakiś skład opału. To już lepiej albo zrobić pod
    całością piwnicę - i wtedy masz większy koszt w związku z wyższymi
    ścianami fund.. i stropem, albo sobie całkowicie odpuścić piwnicę i
    przemyśleć inny projekt.

    Piwnicy nie trzeba przecież od razu wykańczać na glanc - może trochę
    postać nawet nieotynkowana i nic się nie stanie, ale robić ją tylko po
    to, żeby była kotłownia, to trochę bez sensu :-).

    pozdrawiam
    Robert G.