  • 61. Data: 2012-05-17 03:15:27
    Temat: Re: kto wykonał częściowe podpiwniczenie i czy poleca?
    Od: "Marex" <m...@N...gazeta.pl>

    Robert G <r...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > schody, nie jakaś drabinka :-).
    > Nie wiem czy decydowałbym się na coś takiego tylko po to, żeby wstawić
    > tam kocioł i mieć jakiś skład opału. To już lepiej albo zrobić pod
    > całością piwnicę - i wtedy masz większy koszt w związku z wyższymi
    > ścianami fund.. i stropem, albo sobie całkowicie odpuścić piwnicę i
    > przemyśleć inny projekt.
    >
    > Piwnicy nie trzeba przecież od razu wykańczać na glanc - może trochę
    > postać nawet nieotynkowana i nic się nie stanie, ale robić ją tylko po
    > to, żeby była kotłownia, to trochę bez sensu :-).

    Piwnica tak, ale warto zrobic wiekszą anizeli tylko dla kotłowni. Żadnych
    komplikacji technicznych (jezeli masz dobre warunki wodonosne) nie obawiaj
    się. Mam piwnicę pod 2/3 domu - ok.60m2. Jest w tym i garaż podziemny-
    świetna rzecz!, kotłownia (piec i zbiornik 2 T olejowy, miejsce na skladzik
    na wysuszone drewno do kominka(chociaż cały główny zapas na dworze).Jest
    duże pomieszczenie 16m2 na rekreację, pomieszczenie na narzędzia ,
    przetwory, hydrofor , itp . I wciaż jest ciasno...Im wiecej narzedzi tym
    ciasniej-. Piwnice zanurzone w piaszczysym gruncie na 1,8m fundamenty
    ocieplone 5-7cm(szkło piankowe)do głebokości ok.metra w głab. Są izolowane
    pionowo masą asfaltowąod ław gruba niebieska folia.Żadnych problemów (od 18
    lat) z wilgocią.Za to stabilna temperatura przez cały rok, auto ma dodatnia
    temp. w zimie.W garażu juz brakuje miejsca, mimo 21 m 2 .Opony na zmianę,
    narzedzia, itp tak to juz jest. Zastanawiam się gdzie bym to wszystko
    pomieścił na powierzchni..? No i odpadają stałe opłaty za pow. stawianych
    zazwyczaj budynków gospodarczych. Dom nie buduje się na 20 lat...
    Pozdrawia~M

  • 62. Data: 2012-05-17 03:19:36
    Od: "Marex" <m...@N...gazeta.pl>

    kiki <...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > Powinieneś liczyć pmiesiąc od wyrównania murów do klejenia papy lub
    > kładzenia masy.
    > Ja używałem Dietermana Superflex 10. Strasznie drogie i łatwo
    niedopilnować
    > czy to papy czy to masy.
    >
    > Odradzam piwnicę !
    > Jak ci źle zrobią to będzie czuć pleśnią.
    >
    > Jak już się zdecydujesz to bezwzględnie masz nam tu dawać zdjęcia do
    > omówienia.
    > Wystarczy pośpiech lub nieuwaga i wykonawca cię zrobi tak w konia, że
    > zostaniesz z plamami wilgoci w piwnicach.

    Słuchaj/czytaj Kikiego a dobrze na tym wyjdziesz...
    I jeszcze Mu zdjęcia podesłać! trzeba - dopiero nastąpi załamka...