  • 1. Data: 2012-05-09 13:07:19
    Temat: Renowacja dachu - prośba o pomoc.
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Witam Grupę!
    Stare pokrycie dachu( zwykła papa na kartonie) zaczyna przeciekać i czas
    najwyższy aby położyć na nią nową. Z racji mocno ograniczonych środków
    finansowych zmuszony jestem poprosić o pomoc w wyborze najlepszego
    ekonomicznie rozwiązania.
    1) Zakup zwykłej papy i pokrycie nią dachu. Są jednak podobno 2 rodzaje tych
    pap. Na kartonie i na welonie. Która lepsza? Minusy to oczywiście pózniejsza
    coroczna konserwacja takiego
    pokrycia.
    2) Zakup termozgrzewalnej papy wierzchchniego krycia. Tu jednak wystepują
    różne rodzaje tych pap. Są cieńsze i grubsze, modyfikowane i niemodyfikowane
    oraz różni producenci.
    Sprzedawca polecił mi Dobry Werner V60 S42 twierdząc, że spokojnie
    wytrzyma 10 lat. Jednak jak wszedłem na stronę producenta to tam stoi:
    Gwarancja: 3 lata
    I teraz już nie wiem jak to jest z tą wytrzymałością takich pap.
    Przyznam, że moja kieszeń w obecnej chwili jakoś ostatecznie mogła by
    wytrzymać właśnie cenę tego Wernera bo na grubszą (5.2) i
    modyfikowaną zdecydowanie się sprzeciwia....

    Macie jakieś doświadczenia z tą cieńszą i niemodyfikowaną papą? Może innego
    producenta? Ile lat może wytrzymać ta cieńsza papa (4.2). Czy pokryć jednak
    ta zwykłą i później ją konserwować?

    Z góry bardzo dziękuję za wszystkie sugestie!

    Wieslav