  • 1. Data: 2012-05-08 15:09:03
    Temat: Zabezpieczenie pianki montażowej?
    Od: dyfer <d...@w...pl>

    Witajcie,

    Chciałbym zapytać o sprawdzone metody zabezpieczenia pianki montażowej w
    oknach (inne niż folia paroprzepuszczalna) . Ocieplenie budynku będę
    robił dopiero na jesieni (okna zamontowałem tydzień temu) i obawiam się
    że do tego czasu promienie UV uszkodzą piankę na tyle że będzie nadawała
    się do wymiany.

    Zastanawiam się nad oklejeniem pianki od zewnątrz klejem do siatki,
    myślicie że będzie dobrze?

    Pozdrawiam
    Dyfer

  • 2. Data: 2012-05-08 15:20:47
    Temat: Re: Zabezpieczenie pianki montażowej?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-05-2012 o 15:09:03 dyfer <d...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > oknach (inne niż folia paroprzepuszczalna) . Ocieplenie budynku będę
    > robił dopiero na jesieni (okna zamontowałem tydzień temu) i obawiam się
    Spokojnie, słońce a dokładnie UV wnika tylko milimetr może dwa i tyle
    pianki
    się zepsuje ale ta warstwa ochroni resztę głębiej, to działa podobnie
    jak patyna na miedzi.

    > że do tego czasu promienie UV uszkodzą piankę na tyle że będzie nadawała
    > się do wymiany.
    >
    > Zastanawiam się nad oklejeniem pianki od zewnątrz klejem do siatki,
    > myślicie że będzie dobrze?
    Możesz, możesz też kupić dobrą taśmę malarską, ale ja bym dał spokój,
    sam miałem okna z pianką wystawione na ponad rok i nic się nie stało, tylko
    warstewka pianki się zsypała, przetarłem ją ręką nakleiłem styro i
    zapiankowałem
    szaprę od nowa, pod klej i siatkę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2012-05-09 09:30:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 maja 2012 15:09:03 UTC+2 użytkownik dyfer napisał:
> [...]
    > robił dopiero na jesieni (okna zamontowałem tydzień temu) i obawiam się
    > że do tego czasu promienie UV uszkodzą piankę na tyle że będzie nadawała

    Tak jak pisal Janusz - promienie uszkodza tylko milimetr. Wiec poprostu w tej chwili
    nie obcinaj jej nadmiaru, niech to zrobia ociepleniowcy i bedzie OK :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2012-05-09 10:39:41
    Od: szary <n...@x...pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > Spokojnie, słońce a dokładnie UV wnika tylko milimetr może dwa i tyle
    > pianki
    > się zepsuje ale ta warstwa ochroni resztę głębiej, to działa podobnie
    > jak patyna na miedzi.

    Ja tam nie wiem. Szwagier trzymał 2 lata i potem miał zzółknięte coś w czym
    palcem można sie było przewiercic chyba na wylot, nie dotykałem mocniej bo
    on to i tak ocieplił bez dotykania się - ot zrobił lepiankę, przykład chyba
    wszystkiego możliwego co można s... (budowali ~widłami i betoniarką
    samoróbką z beczki), bo moje uwagi wiązały sie z wydawaniem pieniędzy, nawet
    gdy było to 20 zł.
    Do jesieni to chyba dużo nie uszkodzi ale mowa o patynie wydaje mi sie
    przesadzona.
    m.