    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: pęknięcie ściany jak zabezpieczyć
    Date: Wed, 10 Feb 2016 19:04:22 +0100

    Pani Krycha napisała:

    > (...)

    > Co innego "zasłonięcie" starego, wyschniętego zacieku,
    > a co innego niedopuszczenie do wpłynięcia na sufit świeżej wody z góry.
    > ;-).

    Przecież o tym też było. Tam gdzie teraz są kropeczki (...). Powłoki
    malarskie, jakie by one nie były, nie służą dawaniu tamy cieknącej
    z góry wodzie. Dana woda podlegająca ciśnieniu, napotykając na otwór,
    czyli szczelinę, wypływa. Praw fizyki się nie zmieni. Z tym że ja nie
    sądzę, by była to kwestia przeciekającego dachu. W lecie by się lało
    strumieniami. Skłaniam się ku podejrzeniom, że jest to woda destylowana.
    Czyli para skroplona w zimnym miejscu wyżej. Żeby to naprawić, to by
    trzeba było doizolować termicznie wyżej i paroszczelnie poniżej. Z tego
    co czytam, raczej bez szans. Stąd moja sugestia użycia gipsu. Ten jest
    ze wszystkich materiałów znanych ogólnej sztuce budowlanej najbardziej
    wodochłonny. Jest nadzieja, że te niewielkie ilości wilgoci zbuforuje.

    Jarek

    --
    Wężykiem, wężykiem! A jak!