  • Data: 2017-06-28 12:46:54
    Temat: Re: plaga
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli komuś nie odpowiada maksyma "żyj, i daj żyć innym", to może
    > spróbować innej -- "jeśli nie możesz czegoś pokonać, musisz polubić".
    > Jako pomoc w jej realizacji można posłużyć się tym tekstem:
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Zupa_z_chrab%C4%85szcz
    y_majowych

    > Jarek

    Zaiste miło poczytać romantyczne wspomnienia o latach minionych oraz
    jeszcze raz wspomnieć mądre maksymy starożytnych.

    Zapytam więc może inaczej: czy ktoś z grupowiczów ma doświaczenie czy
    wiedzę na temat zwyczajów wspomnianego owada. A konkretnie gdzie ów
    osobnik lubi spędzać nocne czy dzienne drzemki. Wylatuje on nagle i nie
    wiadomo skąd poźnym wieczorem i po około 0.5 godzinie znika równie
    nagle. Wątpie aby codziennie zakopywał się metr pod ziemią. Stawiam na
    to, że chowa się w trawie ale skubany robi to bardzo dobrze. Czy jest
    sens, wobec tego, opryskiwać trawę środkiem owadobójczym?
    Wiem, że wkrótce skończy mu się okres podbojów seksualnych i przestanie
    latać bo zdechnie po złożeniu jaj. Ale chciałbym przed tym samoistnym
    aktem zdechnięcia ograniczyć nieco jego populację na przyszłe lata. Bo
    ilość pędraków które spotykam przy kopaniu i teraz latających chrząszczy
    jest ogromna i przerosłaby sympatię niejednego ekologa.