eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieplastyki, miedz, ocynk - jaki materiał na instalacje wodną? › Re: plastyki, miedz, ocynk - jaki materiał na instalacje wodną?
  • Data: 2010-02-28 14:30:01
    Temat: Re: plastyki, miedz, ocynk - jaki materiał na instalacje wodną?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hmdsgj$6lm$1@news.onet.pl...

    > Jeżeli ma iść w wylewki to odradzam jakiekolwiek instalacje klejoen,
    > zgrzewane i lutowane. Tylko i wyłącznie instalacje kładzione bezzłączkowo
    > np. miękka miedź, AluPex lub Hep2O (Hepworth).

    Klejone - zgoda, wiele słyszałem o puszczających klejonych. Ale zgrzewane?
    Dobrze przetestowane ciśnieniowo? Jedną ze swoich (pierwszych w życiu)
    złączek rozpiłowałem specjalnie w celu obejrzenia, jak to wygląda w
    przekroju. Tam się lity plastik robi, z trudną wręcz do zauważenia granicą
    między materiałami.

    > Poza tym instalacje klejone PVC oraz zgrzewane PP muszą posiadać
    > odpowiednią kompensację rozszerzalnościową, dlatego też nie są zbyt dobre
    > pod wylewki.

    Kompensacja to osobny temat i jest to jeden z elementów, o których warto
    poczytaćprzed samą robotą. W typowym domu są zresztą długości odcinków,
    których kompensacja bez problemu się mieści w piankowej izolacji. A jak
    nawet jest dłuższy - co za problem zrobić kompensację jak należy?

    J.