  • Data: 2013-06-04 17:09:00
    Temat: Re: płyta fundamentowa - check lista
    Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.06.2013 15:01, Marek Dyjor pisze:

    > to ci sie nie uda... :)
    >
    > rura jest sztywna i sprężynuje, musi być gęstoi mocowana do jakiegoś
    > nośnika, siatki zbrojeniowej np.

    przymocuje całość do dolnej siatki, jak zrobię górną siatkę, to co drugą
    nitkę odetnę i podczepię pod górną siatkę

    > jakiej grubości robisz tę płytę? pewnei 10 czy 15cm
    projekt się robi.. strzelam 25cm ale miło się rozczaruje jak wyjdzie 20.

    > dolne zbrojenie będzie pewnei dystansowane jakieś 5cm od dna i do tego
    > mocuj ogrzewanie, tak naprawdę to im głębiej tym lepiej bo będziesz miał
    > bardziej równomierny rozkład temperatury na powierzchni.
    Tak myślałem pierwotnie i generalnie poza jednym "ale" mi by pasowało.
    Owe "ale" to jak komuś ściany popękały i podobno było to przyczyną
    nierównomiernego ogrzewania płyty.
    Tu jest opisana ta sytuacja:
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?200323-P%C
    4%99kni%C4%99cia-na-%C5%9Bcianach-dzia%C5%82owych-p%
    C5%82yta-fundamentowa
    w ostatnim poście wyjaśnienie, chociaż mi się wydaje że bardziej tu
    zawinił zły styropian pod płytą, obciążenia z dachu tylko na ściany
    zewnętrzne i przepłukiwanie drenażu deszczówką z rynien...

    Podwieszenie tego ogrzewania, o ile techniczne wykonalne, to mnie nic
    nie kosztuje, no może kilka dodatkowych paczek trytytek, więc nic nie tracę.

    > hm...
    >
    > nie będziesz miłą żadnej regulacji... w całym domu będziesz miłą tę samą
    > temperaturę.
    Na parterze w zasadzie tak, nie widzę przeciwwskazań. Piętro to
    oddzielny temat.