  • 21. Data: 2011-04-06 07:31:51
    Temat: Re: płyty g-k ile warstw
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:infa20$tqs$1@news.onet.pl...

    > Świetnie, że przygotowujesz się do budowy :)
    > Jak skończysz, nie zapomnij wrócić na grupę i pochwalić się cenami.

    Własnie że juz jeden wybudowałem drugi od podstaw wyremontowałem. I dlatego
    z jednej strony dziwą mnie posty ludzi którzy pisza że 400-500tys to na
    budowe za mało z drugiej strony przestaje mnie to dziwić jak czytam posty
    typu: dwie warstwy czwerwonych płyt, dodatkowy wieniec na fundamncie, jakies
    super wypasione izolacje, drenaz tam gdzie warunki gruntowe sa takie ze jest
    zbyteczny itp
    Albo jakies chore ceny robocizny które tu nieraz na grupie padają

    Krzysiek

  • 22. Data: 2011-04-06 09:38:03
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > zbyteczny itp
    > Albo jakies chore ceny robocizny które tu nieraz na grupie padają

    Wybudowałeś dom i płaciłeś murarzom i tynkarzom w sumie 40zł (lub mniej jak
    napisałeś) za metr kwadratowy muru, otynkowany z dwóch stron? Gratuluję. Daj mi
    namiary na tych ludzi, a zapewnię im robotę do końca 2012 roku. Mój wujek
    zatrudnia (legalnie) Ukraińców i oni są drożsi.
    Ja płaciłem 30zł murarzowi i po 20zł za każdą stronę ściany tynkarzowi. W sumie
    70zł za 1 m2 ściany. Gdybym robił gładzie (nie robiłem) to musiałbym dołożyć po
    15-20zł na stronę, czyli w sumie co najmniej 100zł (50zł za jedną stronę muru).
    Tej samej grubości ścianę (2x12,5mm + 75mm +2x12,5mm) regipsiarze w mojej
    okolicy robią za 40zł (wychodzi 20zł za jedną stronę ściany).

    --
    Bartek

  • 23. Data: 2011-04-06 10:07:15
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > Tej samej grubości ścianę (2x12,5mm + 75mm +2x12,5mm) regipsiarze w mojej
    > okolicy robią za 40zł (wychodzi 20zł za jedną stronę ściany).

    Nigdy nikomu nie płaciłem od tza "metra" to bez senu. Płace za konkretną
    robote.
    U mnie firma wzieła 20tys za wybudowanie domu + więzba dachowa. W tym
    ścianki działowe, taras betonowy dwa kominy. Za pokrycie dachowe płaciłem
    chyba 6tys w tym montaz łat kontrłat, foli dachówki, okien dachowych 6szt,
    rynien, obróbki blacharskie.
    I nie byli to Heńkowie i spółka tylko normalna firma budowlana+ firma
    dekarska. Nic mnie nie obchodziło oprócz dostarczenia materiałów na teren
    budowy(dekarze nawet sami sobie dowozili ze wskazanej przezemnie hurtowni).
    Budopwlańcy nawet swoją koparkę mieli do wykopów i zasypywania.
    Oczywiście polecałem ich dalej i kilka domów juz w podobnej cenie zrobili
    moim znajomym.
    A rozliczanie od metra to proszenie sie o kłopoty

    Krzysiek

  • 24. Data: 2011-04-06 10:18:12
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > tym montaz łat kontrłat, foli dachówki, okien dachowych 6szt, rynien, obróbki

    A to tym bardziej proszę o namiar :) Myślę, że jeśli wrzucisz go tutaj, to ekipa
    do końca życia ma robotę :)
    Ode mnie za dach chcieli 24 tys. zł, ostatecznie udało się zrobić za niecałe 15
    (2 dachy, 210m2 + 100m2).
    20 tys. to za same tynki zapłaciłem.

    --
    Bartek

  • 25. Data: 2011-04-06 11:42:17
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > ekipa do końca życia ma robotę :)
    > Ode mnie za dach chcieli 24 tys. zł, ostatecznie udało się zrobić za

    Z jakiego regionu piszesz bo ja z Pomorza. A z tego co czytam to np na
    ślasku ceny sa bardzo podobne jak u nas. Teraz zresztą trafisz już klientów
    którzy kondygnacje za 4tys postawia+4 strop. Więc za mury+więźba można zejśc
    poniżej 20tys. Chociaż wsród ofert u nas miałem takiego co 60tys chciał za
    mury i 12 za dach.
    A czy to tak tanio? 20tys za mury a to raptem 2 miesiące robioty i to z
    przerwami technologicznymi. Dodam jeszcze ze w tej cenie dał mi gość swoje
    stęple i deski na strop(później zabrał oczywiście)
    A 6 tys za dach- robota trwała jesli dobrze pamietam ok 4 dni- robiło chyba
    4 osoby+ własciciel nadzorował. Miałem gościa który za dach chiał 4tys ale
    robiłby to sam+szwagier i trwało by to pewnie miesiąc więc mu podziekowałem.
    A ci co u mnie robili w zeszłym roku w maju u mojej mamy zdjęli 200mkw
    starej dachówkli betonowej, wymienili, łaty nabili folie, połozyli nowa
    dachówke+ osadzili jeden wyłaz dachowy+ przemurowali w części nad dachem dwa
    kominy z klinkieru+ rynny i wzieli 5000zł. Trwało to 3 dni 3 osoby+
    własciciel pomagał jak się nudził;))

    Także jak widac można znależć tanmich i rzetelnie robiących wykonawców.
    Jak w zeszłym roku zauważyłem pęknieta jedną dachówkę to tel do własciciela
    firmy i na drugi dzień o 7 rano na dachu był juz jego pracownik i wymieniał.
    A taka postawa procentuje, dekarzom załatwiłem juz chyba 3 zlecenia na
    dachy moich znajomych + wymiane 400mkw dachówki na bloku w którym mam
    mieszkanie.
    Budowlaniec tez kilka zleceń dzięki mnie dostał- m in. ocieplał w/w blok
    kilkaset metrów elewacji. Cena dla wspólnoty była ok 100zł za mkw robocizna+
    materiał(10cm styro, siatka klej webera, tynk cienkowarstwowy też chyba
    webera nakładany pistoletem .

    Krzysiek

  • 26. Data: 2011-04-06 12:57:57
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > 20tys. Chociaż wsród ofert u nas miałem takiego co 60tys chciał za mury i 12

    Dolny Śląsk, ale u mnie murowali i dach robili wielkopolanie (bo tańsi).
    Lokalne ekipy chciały, tak jak wcześniej pisałem: 24 tys. zł za ok. 310m2 dachu
    na gotowo bez podbitki, czyli ok. 80zł/m2, terminy na "za 2-3 miesiące". Teraz
    to mój znajomy jest i z tego co mówił, w zeszłym roku miał tylko 4 dni
    przestoju, czyli ludzie ich za takie pieniądze biorą. U mnie zrobił tylko
    więźbę: 300m2 dachu w 2 dni, za 7 tys. zł.
    Murarze z wielkopolski, bo lokalni niemal 2 razy drożsi (ekipy za stan surowy
    bez dachu chciały 40-60 tys. zł). Cennik bardzo prosty: 30zł/m2 muru,
    fundamentu, stropu. Osobno wycenili tylko obmurowanie klinkierem kominów ponad
    dachem, poniżej dachu - wszystko w cenie.
    Jeśli chodzi o płyty gk, to ceny są bardziej zróżnicowane: ściany wszyscy robią
    za ok. 40-50zł/m2 natomiast poddasza od 25 do 50zł.
    Tynkarze lokalni, 20zł/m2 bez materiału. Były oferty również za 16 ale ich
    robota mi się nie podobała.

    --
    Bartek

  • 27. Data: 2011-04-11 19:02:35
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > czytałem kilka różnych informacji na temat płyt g-k na stelażach i mam
    > wątpliwości, czy w pomieszczeniu (łazienka) wysokim na ok. 3m, gdzie do
    > samej góry chcę zamontować płytki dać jedną warstwę płyt g-k 12.5mm, czy
    > jak gdzieniegdzie sugerowane dwie warstwy takich płyt?

    Zgodnie ze sztuką płyty na ścianach układa się w dwóch warstwach co zapewnia
    odpowiednią sztywność ścian i zapobiega pękaniu spoin. Oczywiście w Polsce
    wszyscy wiedzą lepiej i wykonują ściany jednowarstwowo. Powód: bo taniej.
    Potem narzekają że pęka, sręka itd.

    Jak kiedyś pisał tu Tornad, w USA płyty układa się poziomo "w cegiełkę" z
    profilami co bodajże 40 cm (ale mogę się mylić- nie pamiętam - to był jakiś
    przelicznik z cali) Ten system wydaje się być nawet jeszcze bardziej
    sensowny.

  • 28. Data: 2011-04-11 20:10:47
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Jackare" <1...@1...tralala.com> wrote in message

    > Jak kiedyś pisał tu Tornad, w USA płyty układa się poziomo "w cegiełkę" z

    A co z Tornadem ? Zmienił nick i jest między nami czy się obraził na serio?
    W sumie nie wiem na co się obraził, zdumiało mnie jego zachowanie.

  • 29. Data: 2011-04-11 21:19:01
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > "Jackare" <1...@1...tralala.com> wrote in message

    > A co z Tornadem ? Zmienił nick i jest między nami czy się obraził na
    > serio? W sumie nie wiem na co się obraził, zdumiało mnie jego zachowanie.

    Nie wiem. Od jakiegoś czasu i tak nie widziałem jego postów tylko odpowiedzi
    na nie. Widocznie mój filtro blokował jego domenę a że mam naprawdę dużo
    domen w worku to nie szukałem....
    Nie wiem co z Nim. Jacek Plumpi też zniknął.....
    --
    Jackare

  • 30. Data: 2011-04-12 16:45:08
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-04-2011 o 23:19:01 Jackare <1...@1...tralala.com> napisał(a):

> [...]
    > naprawdę dużo domen w worku to nie szukałem....
    > Nie wiem co z Nim. Jacek Plumpi też zniknął.....
    Plumpi sie czasami pojawia, Tornad się obraził bo lekko skrytykowałem
    jego wywody, strasznie dużo czasu chłop miał że pisał takie elaboraty,
    poza tym czasami fantazjował.

    --
    Pozdr
    JanuszK