    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: podloga: czym przykleic parkiet?
    Date: Sun, 3 Apr 2011 04:34:51 -0700 (PDT)

    On 2 Kwi, 03:35, "1634Racine" <1...@R...pl> wrote:
    > ptoki innews:e4fb4022-a557-4072-
    >
    > to sie nazywa po prostu: klej _syntetyczny_ ? o to pytac? czy o jakis
    > szczegolny w nazwie?

    Tak. Mapei tak wlasnie nazywa. Dragon pisze cos o kleju do podlog. Ten
    syntetyczny jest na bazie alkoholu. Dlatego nie jest toksyczny/
    szkodliwy az tak bardzo.

    > (btw: toksycznosc, parowanie z podlogi.... - da sie ominac toksycznosc?, nie
    > wiem jakim byl poprzedni klej, ale sam wole naprawic czyms max
    > nieszkodliwym)

    Jak wyzej. Ten mapejowy klej to lato ze skory zlazi jak sie czloiek
    upaprze. Byle dac mu przeschnac.

    > j/w :) dokladnie - o co pytac? "grunt pod klej"?

    Tak to nazywa mapei :)
    Trzeba pojsc i poszukac. Zazwyczaj wyboru duzego nie ma wiec nie ma
    sie w czym pogubic.
    W praktikerze sa jeszcze osobne stoiska z klejami. Mozna tam podejsc
    wtedy wybor jest wiekszy. Ja kleje mapeiowym klejem syntetycznym. Nie
    ma specjalnej nazwy. Taki jakby no name.

    > to zagruntowanie _nie_ ma na celu - jak rozumiem - wyrownania powierzchni
    > podlogi/cementu? jest to jakby "pomalowanie",tak?

    Nie. Ma na celu zwiazanie betonu zeby sie nie kruszyl.

    > oczywiscie _ilosc_ z sensem.
    > Ale _ile_ ?
    > raczej 2 mm?
    > raczej 3 mm? czy max  malo...

    Kladziesz tyle zeby ci klepka nie wystawala za bardzo i zeby sie nie
    schowala.
    Istotne jest ze przy duzych ubytkach lepiej ten klej czyms wypelnic
    zeby przy schnieciu nie kurczyl sie bo wtedy klejone klepki beda nizej
    niz reszta.

    > po poprzednich "fachowcach"?

    Nie. Po odpadnieciu.
    Jesli na odpadnietej klepce jest twardy beton to mozna sprobowac
    wkleic odpadnieta klepke z betonem spowrotem (oczywiscie po
    wyczyszczeniu i zagruntowaniu miejsca) jesli beton jest slaby nalezy
    go usunac z klepki i czyms to miejsce ypenic. Inaczej klepka bedzie
    nizej niz reszta.

    > gdzie ten piasek mozna kupic? w jakims budowlanym sklepie w torebkach ? nie
    > za bardzo wiem,gdzie w w-wie trafic piasek - nad wisle? :) na jakas budowe
    > za piwco?

    Potrzebne bedzie doslownie pare garsci.
    Byle by czysty byl. Moze sklepie dla zwierzat maja taki plukany,
    mozna sprobowac. Ale lepszy jest budowlany bo jest ostrzejszy. I
    lepiej sie bedzie trzymal.

    > ok, czyli max 3 mm. starczy?

    Starczy.

    > b.dzieki za rade.