  • 1. Data: 2011-04-01 21:10:50
    Temat: podłoga: czym przykleic parkiet?
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    podloga byla budowana tak: wylany (zdaje sie...) cement i na to kladzione
    niewielkie z drzewa tekowego klepeczki (dl. ok 20-25 cm, szer. ok. 2.5 cm.
    Tak sobie to bylo polozone, chyba po prostu wylewka cementowa nie byla
    rowna, bo pod ciężarem chodzacych w wielu miejscach klepki poodchodzily,
    czuje sie, że tylko leżą, nie sa juz przymocowane ("chodzą" pod stopami).
    Mozna taka klepke (nawet po 5 sztuk w grupie) wyjac i na spodzie ma resztki
    owego cementu z czyms, co jest chyba jakims klejem.

    Wypada to zreperowac, ale jednak bez zdejmowania wszystkich klepek, czyli
    bez wyrownywania cementu podlogi jako calosci :)

    pyt. 1.
    Najpierw, po wyjeciu takiej grupy luznych klepek (okolo 5 sztuk) chyba
    wypada wyrownac niewielkie podloze...
    Czym? Jaka zaprawa, w miare szybkoschnąca?

    pyt. 2.
    a potem: czym, jakim klejem (jesli w ogole klejem) przytwierdzic klepki do
    zaschnietego, rownego juz cementu? Najlepiej - zeby klej nie byl toksyczny.
    (tak btw: klepek do przytwierdzenia jest... mniej wiecej 50, po 5 w
    dziesieciu miejscach).

  • 2. Data: 2011-04-02 01:05:02
    Temat: Re: podłoga: czym przykleic parkiet?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 1 Kwi, 23:10, "1634Racine" <1...@R...pl> wrote:
> [...]
    > zaschnietego, rownego juz cementu? Najlepiej - zeby klej nie byl toksyczny.
    > (tak btw: klepek do przytwierdzenia jest... mniej wiecej 50, po 5 w

    Rozwiazan jest pare.
    Ale najpierw ocen czy warto robic tylko niektore miejsca.
    Jesli tak to:
    1. Kupic klej "syntetyczny" (moim zdaniem najlepszy dla zastosowan
    nieprofesjonalnych). Takie kleje mozna dostac w castoramie/praktikerze/
    obi w dziale z podlogami. Mozna kupic pojedyncza puszke 1kg za jakies
    30zl. Kupic tez puszke gruntu pod taki klej. To zazwyczaj roztwor
    polimerow w alkoholu.
    Wyczyscic ten otwor z luznego betonu. Zamalowac gruntem. Jak mocno
    wsiaka to powtorzyc gruntowanie.
    Spod tego co wyjmiesz oczyscic i naklasc odpwiednio duzo kleju.
    Przykleic.
    2. Jak wyzej ale jesli na klepce zostanie duzo klajstru i betonu to
    mozna sie pokusic o domieszanie czystego plukanego piasku do tego
    kleju i takim kompozytem te klepki podkleic. Dzieki temu nie bedzie
    tak ze gruba warstwa kleju bedzie narazona na "prace" czyli
    odksztalcenia. Ale namieszac trzeba sobie na boku i zrobic to tak aby
    ten piasek sie bardzo dobrze pomieszal z klejem. Do tego celu lepszy
    bedzie rzadszy klej.
    To sa najmniej problematyczne roziazania. Ale uwaga: Jesli dasz za
    duzo kleju (powyzej 4-5mm) to moze sie okazac ze klej bedzie pracowal
    i te podklejone sekcje beda sie podnosic lub opadac. A to narazi je na
    udary i moga ponownie wypasc.
    Dodatkowo jesli ten beton na spodzie jest slaby to tak przyklejone
    deseczki moga odchodzic razem z nim. Czyli akcja sie powtorzy.
    Mozna przy wklejaniu posmarowac roniez deseczki po bokach zeby te
    wklejone trzymaly sie rowniez tych z boku.

    Takie kleje i grunty widzialem w castoramie. Sam kupuje mapei i nie
    narzekam. Ale i dragon ma calkiem dobry klej.
    Zamiast takich fikusnych klejow mozna w przyplywie oszczednosci kleic
    na dobry klej montazowy (zazyczaj brunatno szary). Ale nie iem czy one
    przypadkiem nie puchna albo sie nie pienia. Klajster z mapei i z
    dragona sie zbyt nie kurczy i nie puchnie.

  • 3. Data: 2011-04-02 01:35:53
    Temat: Re: podloga: czym przykleic parkiet?
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    ptoki in
    o.googlegroups.com
    [...................]
    > Rozwiazan jest pare.
    > Ale najpierw ocen czy warto robic tylko niektore miejsca.

    zdecydowanie tak; pokoj duzy, malo sensu w zrywaniu i kladzeniu od poczatku,
    te odchodzace klepki to naprawde znikomy procent, a szkoda tego, co wydaje
    sie, ze siedzi dobrze; a i gwarancji, ze bedzie wszystko OK po zerwaniu
    calosci i polozeniu od nowa - nie ma 100%.

> [...]
    > nieprofesjonalnych). Takie kleje mozna dostac w castoramie/praktikerze/
    > obi w dziale z podlogami. Mozna kupic pojedyncza puszke 1kg za jakies

    to sie nazywa po prostu: klej _syntetyczny_ ? o to pytac? czy o jakis
    szczegolny w nazwie?

    (btw: toksycznosc, parowanie z podlogi.... - da sie ominac toksycznosc?, nie
    wiem jakim byl poprzedni klej, ale sam wole naprawic czyms max
    nieszkodliwym)

    > Kupic tez puszke gruntu pod taki klej. To zazwyczaj roztwor
    > polimerow w alkoholu.

    j/w :) dokladnie - o co pytac? "grunt pod klej"?

    > Wyczyscic ten otwor z luznego betonu. Zamalowac gruntem. Jak mocno
    > wsiaka to powtorzyc gruntowanie.

    to zagruntowanie _nie_ ma na celu - jak rozumiem - wyrownania powierzchni
    podlogi/cementu? jest to jakby "pomalowanie",tak?

    > Spod tego co wyjmiesz oczyscic i naklasc odpwiednio duzo kleju.

    oczywiscie _ilosc_ z sensem.
    Ale _ile_ ?
    raczej 2 mm?
    raczej 3 mm? czy max malo...

    > Przykleic.
    > 2. Jak wyzej ale jesli na klepce zostanie duzo klajstru i betonu...

    po poprzednich "fachowcach"?

    > mozna sie pokusic o domieszanie czystego plukanego piasku do tego
    > kleju

    gdzie ten piasek mozna kupic? w jakims budowlanym sklepie w torebkach ? nie
    za bardzo wiem,gdzie w w-wie trafic piasek - nad wisle? :) na jakas budowe
    za piwco?

    ok, czyli max 3 mm. starczy?

    b.dzieki za rade.

  • 4. Data: 2011-04-02 18:43:06
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > niewielkie z drzewa tekowego klepeczki (dl. ok 20-25 cm, szer. ok. 2.5 cm.

    Coś takiego to mozaika parkietowa i też to mam.
    Moja mozaika ma 34 lata i była naprawiana po raz pierwszy dwa lata temu.
    Sprowadziłem parkieciarza z pytaniem, czy coś da się z tym zrobić.
    Odpowiedział, że malowana chemolakiem i takich odpornych lakierów już
    nie ma. Klejona na uzin (nie mam pojęcia co to takiego - wygląda jak
    smoła) i dlatego tyle wytrzymała. Parkieciarze przeszlifowali,
    zafugowali i pomalowali. Ale w sezonie grzewczym, zwłaszcza przy
    kaloryferze klepki się 'kurczą' i czasami odpadają - tak z 10 na rok.
    Wtedy wysyłam żonę z odkurzaczem, aby dokładnie oczyściła miejsce, gdzie
    ma być klepka. Następnie biorę zwykły klej do drewna typu Wikol, smaruje
    podłoże ciut za dużą ilością kleju i wciskam klepkę tak, aby była równo
    z pozostałymi a klej wycisnął się szparami.
    Jak na razie trzyma. Odpadają inne klepki.

    Kazek

  • 5. Data: 2011-04-03 11:34:51
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 2 Kwi, 03:35, "1634Racine" <1...@R...pl> wrote:
    > ptoki innews:e4fb4022-a557-4072-
    >
    > to sie nazywa po prostu: klej _syntetyczny_ ? o to pytac? czy o jakis
    > szczegolny w nazwie?

    Tak. Mapei tak wlasnie nazywa. Dragon pisze cos o kleju do podlog. Ten
    syntetyczny jest na bazie alkoholu. Dlatego nie jest toksyczny/
    szkodliwy az tak bardzo.

    > (btw: toksycznosc, parowanie z podlogi.... - da sie ominac toksycznosc?, nie
    > wiem jakim byl poprzedni klej, ale sam wole naprawic czyms max
    > nieszkodliwym)

    Jak wyzej. Ten mapejowy klej to lato ze skory zlazi jak sie czloiek
    upaprze. Byle dac mu przeschnac.

    > j/w :) dokladnie - o co pytac? "grunt pod klej"?

    Tak to nazywa mapei :)
    Trzeba pojsc i poszukac. Zazwyczaj wyboru duzego nie ma wiec nie ma
    sie w czym pogubic.
    W praktikerze sa jeszcze osobne stoiska z klejami. Mozna tam podejsc
    wtedy wybor jest wiekszy. Ja kleje mapeiowym klejem syntetycznym. Nie
    ma specjalnej nazwy. Taki jakby no name.

    > to zagruntowanie _nie_ ma na celu - jak rozumiem - wyrownania powierzchni
    > podlogi/cementu? jest to jakby "pomalowanie",tak?

    Nie. Ma na celu zwiazanie betonu zeby sie nie kruszyl.

    > oczywiscie _ilosc_ z sensem.
    > Ale _ile_ ?
    > raczej 2 mm?
    > raczej 3 mm? czy max  malo...

    Kladziesz tyle zeby ci klepka nie wystawala za bardzo i zeby sie nie
    schowala.
    Istotne jest ze przy duzych ubytkach lepiej ten klej czyms wypelnic
    zeby przy schnieciu nie kurczyl sie bo wtedy klejone klepki beda nizej
    niz reszta.

    > po poprzednich "fachowcach"?

    Nie. Po odpadnieciu.
    Jesli na odpadnietej klepce jest twardy beton to mozna sprobowac
    wkleic odpadnieta klepke z betonem spowrotem (oczywiscie po
    wyczyszczeniu i zagruntowaniu miejsca) jesli beton jest slaby nalezy
    go usunac z klepki i czyms to miejsce ypenic. Inaczej klepka bedzie
    nizej niz reszta.

    > gdzie ten piasek mozna kupic? w jakims budowlanym sklepie w torebkach ? nie
    > za bardzo wiem,gdzie w w-wie trafic piasek - nad wisle? :) na jakas budowe
    > za piwco?

    Potrzebne bedzie doslownie pare garsci.
    Byle by czysty byl. Moze sklepie dla zwierzat maja taki plukany,
    mozna sprobowac. Ale lepszy jest budowlany bo jest ostrzejszy. I
    lepiej sie bedzie trzymal.

    > ok, czyli max 3 mm. starczy?

    Starczy.

    > b.dzieki za rade.
    niezamaco

  • 6. Data: 2011-04-03 13:57:39
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Kazimierz Debski in news:in7qn9$g2d$1@news.onet.pl
    [........]
    > nie ma. Klejona na uzin (nie mam pojęcia co to takiego [....]

    pewnie te klimaty

    http://www.uzin-centrum.pl/product_info.php?products
    _id=128

    http://www.google.pl/search?hl=pl&client=opera&hs=Qc
    O&rls=pl&channel=suggest&q=klej+uzin&aq=f&aqi=&aql=&
    oq=

    ciekawym, czy klej uzin jest max malo toksyczny....; w sumie to takiego
    szukam.

  • 7. Data: 2011-04-03 13:58:02
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    ptoki in
    n.googlegroups.com
> [...]
    > Byle by czysty byl. Moze sklepie dla zwierzat maja taki plukany,
    > mozna sprobowac. Ale lepszy jest budowlany bo jest ostrzejszy. I

    dziekuje.
    (takze wszystkim odpowiadajacym)

  • 8. Data: 2011-04-03 17:50:25
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

> [...]
    _id=128

    > http://www.google.pl/search?hl=pl&client=opera&hs=Qc
    O&rls=pl&channel=suggest&q=klej+uzin&aq=f&aqi=&aql=&

    Wszystko możliwe, choć to nie takie pewne. Wtedy (35 lat temu) standardy
    ekologiczne były trochę inne.
    Być może nazwa pozostała, ale produkt zupełnie inny.
    Bo firma Uzin ma już 100 lat.

    Za: www.uzin.pl
    "W tym roku mija 100 lat od momentu, gdy Georg Utz rozpoczął w Ulm
    wytwarzanie materiałów dla budownictwa na potrzeby lokalnego rynku w
    południowych Niemczech".

    > ciekawym, czy klej uzin jest max malo toksyczny....; w sumie to takiego
    > szukam.

    Dzisiejsze pewnie tak, ale obawiam się, że te sprzed kilkudziesięciu lat
    już nie za bardzo.

    Kazek

  • 9. Data: 2011-04-06 21:19:37
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    ptoki in
    n.googlegroups.com
    > Tak. Mapei tak wlasnie nazywa. Dragon pisze cos o kleju do podlog.
    [......]

    no i jestem w klopocie. Nawet duzym.
    bo przy okazji innych robotek domowych, ktorych "sie zebralo" troche -
    odklejone klepki podlogowe bedzie przyklejal czlowiek wlasnie od podlog,
    scian, parapetow itp itd.
    I od razu wyjechal z klejem UZIN (wymieniony w tym watku).
    Ze naprawde trwale klejenie to z jego doswiadczenia jest wlasnie uzinem, ze
    wspolczesny uzin to nie tamta tricizna sprzed lat, a Mapei wg niego dlugo
    nie potrzyma (akurat) w tych miejscach, ktore ma kleic.
    A moj klopot taki, ze za cholere nie chce polozyc na podloge nic
    toksycznego, tzn. chce to zminimalizowac, bo wiadomo - wszystko to jest
    chemia, ale gdzies jej mniej, gdzies wiecej.
    Bo jaka jest opinia o wspolczesnym kleju "uzin"? BergenBelzen, czy
    przesadzam i bez problemu isc w to?

  • 10. Data: 2011-04-06 21:20:30
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    ptoki in
> [...]

    A moj klopot taki, ze za cholere nie chce polozyc na podloge nic
    toksycznego, tzn. chce to zminimalizowac, bo wiadomo - wszystko to jest
    chemia, ale gdzies jej mniej, gdzies wiecej i zakladam, ze masz/macie racje,
    ze mapei jest w tej sprawie OK.
    Bo jaka jest opinia o wspolczesnym kleju "uzin"? BergenBelzen, czy
    przesadzam i bez problemu moge isc w to?