  • 1. Data: 2011-04-01 12:57:27
    Temat: studzienka rewizyjna przy budynku
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    Witam!

    Przy budynku mam zlewową studzienkę, do której wchodzą dreny
    i odpływ do kanalizacji deszczowej

    wygląda to tak:
    http://tnij.org/kandesz

    i teraz pytanie, czy studnia się nie będzie zamulac,
    ok 6 miesięcy temu zaskryłem ją pokrywą betonową

    i teraz kilka pytań:
    Czy mając dreny, zawsze wypływa z nich czysta woda, czy dreny tez lubą się
    zamulac
    ciągnąć z wodą piach?

    czy dno tej studni powinno być wysypane żwirem, aby piach nie podchodził?
    jesli tak, to o jakiej granulacji najlepiej?

    Pytam bo wydaje mi się, ze podchodzić moze piasek od spodu i wypłukiwac z
    pod domu
    i walić w deszczówkę? a może się mylę?

    a może nie trzeba nic kombinowac tylko raz na jakiś
    czas przeczyscic?

    Mając żwir czy i tak będę musiał co jakis czas otwirac i czyścic czy mogę
    zapomnieć o temacie na kilka lat?

    BTW ziemia w kolo działki sklada się w głównie z piasku.

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2011-04-01 14:41:01
    Temat: Re: studzienka rewizyjna przy budynku
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Amir" <S...@g...pl> wrote in message
    > Witam!

    Wydaje mi się, że taka studzienka powinna mieć dennicę co najmniej 50cm
    poniżej wlotu drenów żeby był odstojnik i żeby była kompensacja na
    zamulanie. Co pewnien czas pewnie trzeba bedzie to czyścić.
    Ja dawałem rury drenarskie fabrycznie otoczone włóknem kokosowym, dalej
    obsypywałem kamykami, a to wszystko było w geowłókninie

  • 3. Data: 2011-04-01 18:21:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Kwi, 14:57, "Amir" <S...@g...pl> wrote:

    > i teraz kilka pytań:
    > Czy mając dreny, zawsze wypływa z nich czysta woda, czy dreny tez lubą się
    > zamulac
    > ciągnąć z wodą piach?

    To zalezy jaki masz drenaz. Prawidlowo to powinna byc rura owinieta
    geowloknina lub rura w zwirze i calosc okryta szczelnie geowloknina.
    Wtedy nie ma prawa nic zamulac bo wszystko zatrzymuje sie na
    wlokninie.

    > Pytam bo wydaje mi się, ze podchodzić moze piasek od spodu i wypłukiwac z
    > pod domu
    > i walić w deszczówkę? a może się mylę?

    Martwisz sie ze bedzie zamulac studzienke, a nie martwisz sie ze jak
    Ci tego piasku podbierze wystarczajaco duzo to Ci sie chaupa przewroci
    lub przynajmniej nierownomiernie osiadzie i popeka ? :) Dren nie moze
    byc ponizej law - najlepiej jak gorna krawedz rury jest w miare rowno
    z gorna krawedzia lawy. Bron boze dolna krawedz drenu nie moze byc
    ponizej dolnej krawedzi fundamentu. Mam nadzieje, ze tak zrobione nie
    masz!!

    Jak nie masz geowlokniny lub rury owinietem np. wloknem kokosowym czy
    czyms innym to jak najbardziej woda w drenie moze brac ze soba piasek.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-04-03 20:43:27
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]

    z gorna krawedzia lawy. Bron boze dolna krawedz drenu nie moze byc
    ponizej dolnej krawedzi fundamentu. Mam nadzieje, ze tak zrobione nie

    Dren Prawidłowo wykonany, owinięty geowlokniną

    byc moze woda leczy czysta nie sprawdzalem tego
    czyli jak najlepiej zrobic?

    Jak woda opadnie wylac dno betonem?
    A moze sam zwir wystarczy?
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-04-03 20:46:47
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > Ja dawałem rury drenarskie fabrycznie otoczone włóknem kokosowym, dalej
    > obsypywałem kamykami, a to wszystko było w geowłókninie
    teraz tez bym takie dał :)

    wtedy brałem, co było a nawet nie wiedzialem, ze sa takie gotowe z wloknami

    wykonawca nie chcial
    dawac nawet geowlokniny twierdząc, ze to wywalone 200zł w błoto, skoro 50
    letnie dreny poniemieckie
    na słomie dają do dziś rady, to po co do plastiku geowloknina, tak
    argumentował

    to jednak zmusialem go i jest zrobione z geowlokniną

    zastanawiam, się czy moze nie wylac spodu z betonu,
    a moze sam zwir wystarczy,
    aby piachu nie podbieralo z pod domu

    pozdrawiam
    AT