    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 12 Nov 2015 05:35:54 -0800 (PST)
    <1...@g...com>
    <f...@g...com>
    <5643cd26$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <564473c1$0$22822$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: podłogówka a temperatura w domu
    From: w...@g...com

    grafika proponuję): human body temperature

    > Obrazki z linku potwierdzają, to co napisałem wcześniej, korpus jest
    > głównym źródłem ciepła i więcej go wypromieniowuje niż kończyny. Dlatego
    > też bardziej go chronimy.

    OK, tu się zgadzamy.
    Takie są fakty: korpus trzeba bardziej chronić (czyli logiczne że
    "niekorpus"->kończyny->nogi mniej trzeba chronić.
    Zapewne się zgodzisz, że można tą 'ochronę' zapewnić dla organizmu w dwojaki sposób:
    a) albo chronimy izolując tułów bardziej niż nietułów
    b) albo dostarczamy więcej ciepła w te miejsca, które bardziej potrzebują tej ochrony
    (więcej ciepła dla tułowia, mniej dla nietułowia)

    > Ano ma się tak, że żeby był "przepływ" ciepła to musi być różnica
    > temperatur, im wyższa tym więcej energii "przepływa" z ośrodka o wyższej
    > temperaturze do tego o niższej, aż do równowagi.
    > Ten "idealny rozkład temperatur", to tak na prawdę komfort cieplny,
    > mocno subiektywny dla poszczególnych ludzi, ale jakoś tam uśredniony.
    > Więc żeby odczuć ten komfort w stopach i jednocześnie nie odczuć
    > przegrzania w górnych partiach ciała, to ma taki przebieg jak na
    > wcześniejszym wykresie.

    Pierwszego akapitu nie rozumiem, natomiast zmartwił mnie fragment:
    "Ten "idealny rozkład temperatur", to tak na prawdę komfort cieplny,
    > mocno subiektywny dla poszczególnych ludzi, ale jakoś tam uśredniony"

    Jeżeli autor tego wykresu zrobił go w rzetelny naukowy sposób i jest gdzieś
    publikacja, a tym bardziej pozytywna recenzja, to można to przyjąć jako fakt. I
    trzeba oddać mu rację, bo zrobił kawał solidnej roboty. Szacun.
    Jeżeli natomiast autorem jest sprzedawca rurek pex i na podstawie subiektywnej oceny
    swojej, swojego kota i psa sporządził ten wykres, to dla mnie jest manipulatorem (kot
    i pies też). Bo mu wyszło najwidoczniej, że 'nietułów' musi bardziej ogrzewać, niż
    tułów :(

    pzdr
    Bogdan