  • 1. Data: 2017-03-17 15:01:58
    Temat: półsfera całoroczna
    Od: quent <x...@x...com>

  • 2. Data: 2017-03-17 15:28:00
    Temat: Re: półsfera całoroczna
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-03-17 o 15:01, quent pisze:

  • 3. Data: 2017-03-17 15:29:37
    Od: quent <x...@x...com>

    On 17.03.2017 15:28, Pete wrote:
    > W dniu 2017-03-17 o 15:01, quent pisze:
    >> Ciekawe to:
    >> http://fdomes.com/pl/geodesic-dome-kit/f-dome-30-gla
    mping/

    > http://mashable.com/2017/03/03/3d-house-24-hours.amp

    To widziałem już gdzieś.
    Te namioty to jednak coś w zasięgu ręki.
    Od dłuższego czasu kombinuję jak tu zbudować jakiś domek w ogredzie ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2017-03-17 15:35:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-03-17 o 15:29, quent pisze:

    > To widziałem już gdzieś.
    > Te namioty to jednak coś w zasięgu ręki.
    > Od dłuższego czasu kombinuję jak tu zbudować jakiś domek w ogredzie ;-)

    10tys $ za 37m2 nie jest w zasięgu? :)

    --
    Pete

  • 5. Data: 2017-03-17 16:30:37
    Od: quent <x...@x...com>

    On 17.03.2017 15:35, Pete wrote:

    > 10tys $ za 37m2 nie jest w zasięgu? :)

    Znaczy koło szczecina mi za tyle wybudują?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2017-03-17 18:28:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ze zaczna drukowac budynki bylo pewne. I pomyslec ze drukowanie 3D ma poczatek w
    pistolecie na cieply klej.

  • 7. Data: 2017-03-17 20:17:11
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    > Znaczy koło szczecina mi za tyle wybudują?

    No nie, aż dobrze,to nie ma.
    Ale za 35 tysie PLN+ VAT + transport to Ci przywiozą.
    A montaż ręcyma rodziny i znajomych.A patrząc na ogrom elementów, to warto, żeby
    mieli pojęcie o robocie.A może taniej by wyszło kupić dwie- jedną na stłuczkę...
    A może Zenek na rację? Może to jaka stara technologia?
    Może trochę poczekać i z jakiego klajstru ulepić? Pewno podobne koszty...
    Pozdro.abomito

  • 8. Data: 2017-03-18 09:59:50
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 17 marca 2017 18:28:17 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To ze zaczna drukowac budynki bylo pewne. I pomyslec ze drukowanie 3D ma poczatek w
    pistolecie na cieply klej.

    Odwrotnie.
    Wygasniecie patentu umozliwilo tania sprzedaż takich pistoletów.
    Trza by poszperać czy wczesniej nie byly sprzedawane ale cos mi sie kojarzy ze ich
    pojawienie sie bylo relatywnie niedawne.

    A patent na druk3d byl. I jak warzywa kwitł w czyimś sejfie aż sie nie
    przeterminował. Jakieś 20lat postepu w plecy z tego powodu.
    Jak tylko sie przeterminował to sie pojawiło mase rozwiązań...

  • 9. Data: 2017-03-18 10:32:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-18 o 09:59, s...@g...com pisze:

> [...]
    przeterminował. Jakieś 20lat postepu w plecy z tego powodu.
    > Jak tylko sie przeterminował to sie pojawiło mase rozwiązań...

    A jakiś czas temu na którejś z grup ktoś chciał dowodzić, że patenty
    pomagają :(

    W dupie mam takie patenty.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2017-03-18 16:50:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Relatywnie niedawno to w Polsce od niecalych trzydziestu lat jest dostepny w sklepie
    na rogu czyli wszedzie. Czy patent lezal w szufladach? Nie lezal. Patentuje sie po to
    zeby nie miec konkurencji przez kilka lat. Poza tym opatentowanie w jednym kraju nie
    daje wylacznosci w innym w ktorym nie opatentowano. Od zawsze slyszalem o super
    silnikach spalinowych i ze patenty sa utajnione. I przez piecdziesiat lat nie ma tych
    super silnikow chociaz patenty dawno wygasly. Konstruktorzy to tacy sami tworcy jak
    malarze, pisarze, kompozytorzy itd. Oprocz pieniedzy chca sie pochwalic tym co
    zrobili. Kupowanie od nich i zamykanie w sejfach kloci sie z mozliwoscia pochwalenia
    sie. W swiecie cywili informacja o zgloszeniu do opatentowania jakiegos rozwiazania i
    pozniej po zbadaniu czy patent przysluguje i rozwiazanie go otrzymalo jest jawna.
    Jawny opis musi precyzyjnie okreslic istote patentu. W cywilnym swiecie nie ma
    mozliwosci ukrycia czego dotyczy patent. Pistolet do kleju mogl co najwyzej otrzymac
    ochrone jako wzor uzytkowy. Jesli juz cos dalo by sie opatentowac to material na
    preciki uzywane w pistolecie pod warunkiem ze w czasie badania udalo by sie wykazac
    ze material ten wnosi cos do stanu wiedzy i techniki w momencie badania. Druku 3D
    jako procesu nie dalo sie opatentowac, takie jest moje zdanie i bede go bronil jak
    niepodleglosci. Druk 3D byl i jest powszechnie uzywany w przemysle motoryzacyjnym. Na
    wielu filmach pokazuja jak robot naklada masy uszczelniajace na rozne powierzchnie.
    Taki proces to nic innego jak druk 3D. To ze przy stawianiu budynkow zaczeto
    wykorzystywac go stosunkowo niedawno nie znaczy ze ktos utajnil tylko ze technika
    musiala dojrzec do takiego rozwiazania. Musialy na przyklad powstac odpowiednie
    betony. Kluczem do drukowania domow nie sa drukarki a beton tak jak kluczem do
    klejenia na cieplo nie jest pistolet a klej. Beton do drukarki do drukowania scian
    musi miec bardzo wysoka tiksotropie i pewno zalicza sie go do plynow
    nieniutonowskich. Musi umozliwiac polaczenie sie warstwy nakladanej z nalozona. I
    pewno jeszcze musi miec sporo innych wlasciwosci.