  • 1. Data: 2017-03-19 10:54:07
    Temat: ile kosztuje wytrzymały strop betonowy
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    taka nietypowa sytuacja terenowa. dwa place(działka teren) sąsiadujące z
    sobą mają poziom różny o 3 metry. na dolnym stoją auta, na górnym też.
    ale można by ten dolny plac "zadaszyć", stawiać na nim auta i górny
    poziom parkingowy zwiększyłby znacznie obszar. Nie mam pojęcia jaki jest
    koszt wykonania takiego czegoś. zakładając że muszą być podpory,
    stemple, nogi i powierzchnia na której mogą parkować auta. bez dojazdu,
    podjazdu ścian itp. nogi podpory mogą stać co 2.5 - 3 metry, co auto.
    czy da się to zrobić na gotowych stropach (terravia?) czy trzeba zbroić,
    lać beton itp. chodzi mi o bardzo szacunkowy koszt na 1 auto, jakieś
    10m2. czy to będzie 5 tyś czy 15 tyś...

    ToMasz

  • 2. Data: 2017-03-19 22:30:53
    Temat: Re: ile kosztuje wytrzymały strop betonowy
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 19 Mar 2017 10:54:07 +0100, ToMasz napisał(a):

    > czy da się to zrobić na gotowych stropach (terravia?) czy trzeba zbroić,
    > lać beton itp. chodzi mi o bardzo szacunkowy koszt na 1 auto, jakieś
    > 10m2. czy to będzie 5 tyś czy 15 tyś...

    Terrivę też się zbroi i leje beton, pewnie masz na myśli "płytę żerańską"
    (choć i tam trzeba trochę wylać). Ale tego nikt Ci nie powie dokładnie bez
    policzenia takiej konstrukcji, bo to jednak trochę grubszy temat, niż strop
    w domu. I do tych 10m2 musisz też dodać powierzchnię na komunikację, której
    może być sporo.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2017-03-20 07:15:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 marca 2017 10:54:08 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    >czy to będzie 5 tyś czy 15 tyś...

    100m2 stropu tradycyjnego to w skrócie 14m3 betonu + tona stali+ robocizna
    Czyli z grusza: 4000+2500+5000zł
    Ale taki parking to raczej grubszy temat więc musisz popytać kogoś lokalnie

  • 4. Data: 2017-04-04 02:54:03
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 20.03.2017 o 07:15, Kris pisze:

    > 100m2 stropu tradycyjnego to w skrócie 14m3 betonu + tona stali+ robocizna
    > Czyli z grusza: 4000+2500+5000zł
    > Ale taki parking to raczej grubszy temat więc musisz popytać kogoś lokalnie

    Lekko teoretyzując, dla pomieszczeń mieszkalnych przyjmuje się
    obciążenie rzędu 2500N/mkw, jeśli to ma być dla osobówek to spokojnie
    wystarczy zwykły strop.