    From: "Jackare" <1...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pomieszczenie na węgiel - co na posadzkę i sciany?
    Date: Sat, 28 Jan 2012 20:25:02 +0100

    Użytkownik "Andrzej" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jg1cmp$n54$1@mx1.internetia.pl...
    > Przygotowuję pomieszczenie na węgiel, obok kotłowni. Nie wiem co
    > zastosować na posadzkę (jest wylewka betonowa) i na ściany (są tynki
    > cementowo wapienne).
    > Rozważałem:
    > -położenie terakoty płytek gresowych na podłogę i ściany,
    > -podłoga gres, ściany płyta MDF,
    > Proszę o rady.
    > Andrzej

    Jeżeli opał ma być niepaczkowany to nic innego niż solidną wylewkę nie warto
    dawać. Jeżeli masz chudziak to daj na to jeszcze warstę C20 - nie zetrze się
    od węgla i łopaty a jak chcesz mieć ładnie, to pomaluj to później lakierem
    do betonu. Jeżeli nie masz izolacji pod chudziakiem to możesz dać tam
    jeszcze jakiś styropian ale osobiście nie widzę sensu Osobiście na ścianie
    zostawiłbym ten tynk cementowy, wzmocnił go szkłem wodnym i pomalowałbym
    lamperię jakąś dobrą emalią.

    Jeżeli masz zajawkę na jakąś hiperczystość to możesz wyłożyć to
    pomieszczenie jakąś twardą przemysłową ceramiką i raz na sezon umyć lub
    spłukać wszystko myjką ciśnieniową, ale w praktyce to się nie sprawdzi.
    Skład opału to z założenia brudne pomieszczenie i jakieś szczególne
    inwestycje nie mają tam sensu