  • 1. Data: 2012-01-28 17:52:37
    Temat: pomieszczenie na węgiel - co na posadzkę i sciany?
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    Przygotowuję pomieszczenie na węgiel, obok kotłowni. Nie wiem co zastosować
    na posadzkę (jest wylewka betonowa) i na ściany (są tynki cementowo
    wapienne).
    Rozważałem:
    -położenie terakoty płytek gresowych na podłogę i ściany,
    -podłoga gres, ściany płyta MDF,
    Proszę o rady.
    Andrzej

  • 2. Data: 2012-01-28 19:25:02
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cementowo wapienne).
    > Rozważałem:
    > -położenie terakoty płytek gresowych na podłogę i ściany,

    Jeżeli opał ma być niepaczkowany to nic innego niż solidną wylewkę nie warto
    dawać. Jeżeli masz chudziak to daj na to jeszcze warstę C20 - nie zetrze się
    od węgla i łopaty a jak chcesz mieć ładnie, to pomaluj to później lakierem
    do betonu. Jeżeli nie masz izolacji pod chudziakiem to możesz dać tam
    jeszcze jakiś styropian ale osobiście nie widzę sensu Osobiście na ścianie
    zostawiłbym ten tynk cementowy, wzmocnił go szkłem wodnym i pomalowałbym
    lamperię jakąś dobrą emalią.

    Jeżeli masz zajawkę na jakąś hiperczystość to możesz wyłożyć to
    pomieszczenie jakąś twardą przemysłową ceramiką i raz na sezon umyć lub
    spłukać wszystko myjką ciśnieniową, ale w praktyce to się nie sprawdzi.
    Skład opału to z założenia brudne pomieszczenie i jakieś szczególne
    inwestycje nie mają tam sensu

  • 3. Data: 2012-01-28 20:04:56
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Andrzej <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > wapienne).
    > Rozważałem:
    > -położenie terakoty płytek gresowych na podłogę i ściany,

    Słyszałem że tam gdzie się węgiel trzyma to dywany się sprawdzają. Czasami się
    zastanawiam czy ludziom nie odjebuje. I coraz bardziej skłaniam się do
    stwierdzenia że chyba niektórym na dekiel bije. Ale to tylko moje
    spostrzeżenia poparte czytaniem niusów.

  • 4. Data: 2012-01-29 05:52:48
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Ja palę węglem i miałem i zaobserwowałem że. Używając łopaty można
    porysować/scierać podłogę. WIęc powinna być odporna na ścieranie/rysowanie.
    Podczas wrzucania węgla i ewentualnego przerzucania tak się kurzy że osiada
    na ścianach i suficie. Więc albo sciany muszą być podatne na
    odkurzanie/mycie albo częste malowania albo zostawiasz pomieszczenie jako z
    założenia brudne. Dobrze zeby było odizolowane od reszty piwnicy drzwiami
    aby pył nie brudził innych pomieszczeń.

  • 5. Data: 2012-01-29 10:34:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej wrote:
> [...]
    > cementowo wapienne).
    > Rozważałem:
    > -położenie terakoty płytek gresowych na podłogę i ściany,

    a co mówią sanitarne normy unijne?

  • 6. Data: 2012-01-29 10:34:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dorato wrote:
> [...]
    > albo zostawiasz pomieszczenie jako z założenia brudne. Dobrze zeby
    > było odizolowane od reszty piwnicy drzwiami aby pył nie brudził

    blacha neirdzewka na sciany podłoge i sufit oraz system odpylania z
    wentylatorami i filtrami.

  • 7. Data: 2012-01-29 10:36:36
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Może żywica?

  • 8. Data: 2012-01-29 10:55:01
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej" napisał w wiadomości grup

[...]

    Dodam
    Pomieszczenie ma być "brudne" ale w obecnie użytkowanym inny budynek na
    ścianach w niektórych miejscach nie ma już tynku a na posadzce cementowej
    też są ubytki i tego chciałbym unikać. Węgiel planuję przechowywać luzem.
    Andrzej

  • 9. Data: 2012-01-31 07:35:28
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > zastanawiam czy ludziom nie odjebuje. I coraz bardziej skłaniam się do
    > stwierdzenia że chyba niektórym na dekiel bije. Ale to tylko moje

    Niepotrzebnie kpisz. Jeśli gość ma na to kasę, to kafle na podłodze i
    ścianach są idealne do utrzymania porządku.

    Ja kupiłem kiedyś w markecie gres po 10zł/m2 i sam go sobie położyłem w
    kotłowni (kotłownia węglowa, kocioł i węgiel w tym samym pomieszczniu).
    Scian nie tynkowałem. Kleiłem bezpośrednio na zagruntowane bloczki betonowe
    jakimś najtańszym klejem.

    W kotłowni jestbardzo sucho, a pył który pozostaje po sypaniu węgla i
    czyszczeniu kotła osadza się na wszystkim. Z gładkich ścian i podłóg bardzo
    łatwo się go zmiata/odkurza. Dla mnie bardzo istotnie poprawiło to jakość
    obsługi kotłowni.

    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6841