  • 1. Data: 2012-01-27 12:25:36
    Temat: miedź w instalacjach
    Od: "Kazio" <a...@6...onet.2445.pl>

    Tak się zastanawiam dlaczego w instalacjach stosuje się miedź zamiast na
    przykład mosiądzu, czy brązu?
    Ceny, korozyjność i łatwość obróbki przemawia przeciw miedzi, więc dlaczego
    się ją stosuje?
    Czyżby chodziło wyłącznie o pieniądze?

  • 2. Data: 2012-01-27 13:55:37
    Temat: Re: miedź w instalacjach
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Kazio" <a...@6...onet.2445.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przykład mosiądzu, czy brązu?
    > Ceny, korozyjność i łatwość obróbki przemawia przeciw miedzi, więc

    Przemawia za tym stosunek ceny do strat na rezystancji.
    Inna sprawa, jak byś sobie wyobrażał wciągnąć w peszel wiązkę drutów z
    mosiądzu czy brązu?
    Owszem takie stopy stosuje się w wielu przypadkach ale wciągnąć w peszel tak
    sztywne druty a co dopiero podłączyć pod gniazdo to by było wyzwanie. Już
    drut 2,5mm2 jest upierdliwy w podłączaniu bo sztywny a jeszcze zapas upchać
    w puszce trzeba.

    Marek

  • 3. Data: 2012-01-27 14:19:41
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Przemawia za tym stosunek ceny do strat na rezystancji.
    > Inna sprawa, jak byś sobie wyobrażał wciągnąć w peszel wiązkę drutów z
    > mosiądzu czy brązu?

    hahaha, toscie sie dogadali, a o jakiej instalacji mowa? wodnej czy elektrycznej?

    b.

  • 4. Data: 2012-01-27 14:20:00
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Tak...to są argumenty.
    Tym bardziej, że chodzi najpewniej o instalacje wodne.
    Ach ta rezystancja...

  • 5. Data: 2012-01-27 14:31:50
    Od: <news>

    Użytkownik "4CX250" napisał:

    > Przemawia za tym stosunek ceny do strat na rezystancji.

    ale tutaj pewnie chodziło o instalację wodne c.o. i c.w.u. a nie o
    instalacje elektryczną.

  • 6. Data: 2012-01-27 14:47:51
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    >hahaha, toscie sie dogadali, a o jakiej instalacji mowa? wodnej czy
    >elektrycznej?

    :)

    Marek

  • 7. Data: 2012-01-27 20:27:18
    Temat: Na zewnątrz -16stC, kominek grzeje i potwierdziło się...
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Pisałem wam parę dni temu że grzanie kominkiem w ciepłe dni gdzie na
    zewnątrz jest około 0stC nie wnosi u mnie jakiś szczególnych oszczędności.
    Na podstawie wyliczeń z przestrzeni miesiąca wyszło że efekt jest taki iż
    any zysku ani strat a tylko chałupa przegrzana. No bo kto by w salonie
    wytrzymał przy +27stC. Od wczoraj mam okazję sprawdzić jak to jest podczas
    mrozu. A więc palę tak samo jak dotychczas przez ostatni miesiąc i okazuje
    się że w salonie mam teraz 24,8stC, na górze w sypialni 19,9stC. W kuchni na
    sterowniku pokojowym jest 22.
    Dzisiaj jak wróciłem do domu o 16:00, kominek był zimny nie palony to
    zauważyłem że kocioł gazowy praktycznie co 5 minut włączał się na
    kilkanaście-kilkadziesiąt sekund i utrzymywał mniej więcej stałą temperaturę
    40stC wody kotłowej. Gdy tylko zapaliłem w kominku tak od razu zauważyłem że
    każde następne zapalenie kotła było rzadziej na krócej a i temperatura wody
    kotłowej spadała. Po około 40minutach, gdy czujnik pokojowy zarejestrował
    22stC, kocioł gazowy zamilkł całkowicie i taki stan trwa aż do teraz.
    Tak jak podejrzewałem, poprzednio potwierdza się że kominek u mnie podczas
    mrozów okaże się dopiero sensowną alternatywą.
    Spalam tyle samo drewna co przedtem ale widzę że teraz kominek zarąbiście
    zastępuje kocioł gazowy, który teraz żarł gaz niemiłosiernie.

    Marek

  • 8. Data: 2012-01-27 21:52:11
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > ale tutaj pewnie chodziło o instalację wodne c.o. i c.w.u. a nie o
    > instalacje elektryczną.

    Nie zapytał o plastiki i pexy więc siakoś się z drutami skojarzyło.

    Marek

  • 9. Data: 2012-01-27 22:47:14
    Temat: Re: Na zewn?trz -16stC, kominek grzeje i potwierdzi?o si?...
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2012-01-27 21:27, 4CX250 pisze:
    > Pisa?em wam par? dni temu ?e grzanie kominkiem w ciep?e dni gdzie na
    > zewn?trz jest oko?o 0stC nie wnosi u mnie jaki? szczeg?lnych oszcz?dno?ci.
    > Na podstawie wylicze? z przestrzeni miesi?ca wysz?o ?e efekt jest taki i?
    > any zysku ani strat a tylko cha?upa przegrzana. No bo kto by w salonie
    > wytrzyma? przy +27stC. Od wczoraj mam okazj? sprawdzi? jak to jest podczas
    > mrozu. A wi?c pal? tak samo jak dotychczas przez ostatni miesi?c i okazuje
    > si? ?e w salonie mam teraz 24,8stC, na g?rze w sypialni 19,9stC. W kuchni na
    > sterowniku pokojowym jest 22.

    Czy to nie jest niekomfortowe utrzymywać w każdym pomieszczeniu inną
    temperaturę? W sypialni rozumiem, może być chłodniej, ale tam się rzadko
    wchodzi w dzień. Ale różnica 3 stopnie między salonem, a kuchnią, to
    jest przepaść... Można się przeziębić...

    Ja mam w każdym pokoju, mniej więcej, podobną temperaturę, czyli jakieś
    21,5-22 stopnie. Jak rano wychodzę z sypialni do salonu, gdzie jest
    chłodniej o jakieś pół stopnia, to wyraźnie czuję tę różnicę...

    Pozdry,
    MW

  • 10. Data: 2012-01-28 07:24:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 27 Sty, 15:19, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
    > hahaha, toscie sie dogadali, a o jakiej instalacji mowa? wodnej czy elektrycznej?

    U mnie mosiądzem płynie eter, a w miedzi hula prąd.

    L.