  • 1. Data: 2012-01-26 10:08:54
    Temat: wy z rotametrami...
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    ...jaki jest rząd wielkosci przepływu w układzie (na piecu) c.o. ?? Wie ktos?

    b.

  • 2. Data: 2012-01-26 10:33:24
    Temat: Re: wy z rotametrami...
    Od: "mcs" <...@...pl>

    ...jaki jest rząd wielkosci przepływu w układzie (na piecu) c.o. ?? Wie
    ktos?

    o, też się chętnie dowiem.
    Ja mam 0,2 - 0,3 l/min. Przy max otwarciu wszystkich 7 mam 0,6 l/min

    mcs

  • 3. Data: 2012-01-26 10:38:15
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "mcs" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktos?
    >
    > o, też się chętnie dowiem.
    > Ja mam 0,2 - 0,3 l/min. Przy max otwarciu wszystkich 7 mam 0,6 l/min

    hmm, przeczytałem pytanie jeszcze kilka razy i mam wątpliwość o trafność
    mojej wypowiedzi. To co napisałem to na rozdzielaczu podłogówki. A czego
    dotyczy pytanie? ;-)

    mcs

  • 4. Data: 2012-01-26 12:35:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Sty, 11:08, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
    > ...jaki jest rząd wielkosci przepływu w układzie (na piecu) c.o.  ?? Wie ktos?

    Taki jak pompka wydala ;) Mozesz przyjac 1-1,5m3/h. Przy 1,5m3/h i dT
    10stC masz przetransportowana moc 17kW.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2012-01-26 12:55:37
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]

    >Taki jak pompka wydala ;) Mozesz przyjac 1-1,5m3/h. Przy 1,5m3/h i dT

    wydaje mi sie ze musze wycisnac tak z 5kW, dT jakies 10 (50w buforze, 30 dolot do
    podłogówki, minus spadki na węzownicy). Potrzebuje te dane zeby producent mógł mi
    dobrac węzownice w buforze.

    b.

  • 6. Data: 2012-01-26 14:33:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Sty, 13:55, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > wydaje mi sie ze musze wycisnac tak z 5kW, dT jakies 10 (50w buforze, 30 dolot do
    podłogówki, minus spadki na węzownicy). Potrzebuje te dane zeby producent mógł mi
    dobrac węzownice w buforze.

    Wszystko zalezy od oporow instalacji i pompki jakiej uzyjesz, bez
    przeliczenia to ciezko wyrokowac - w jednej instalacji moze isc 1m3/h
    w innej 3m3/h :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2012-01-26 15:15:46
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    googlegroups.com...
    >Wszystko zalezy od oporow instalacji i pompki jakiej uzyjesz, bez
    >przeliczenia to ciezko wyrokowac - w jednej instalacji moze isc 1m3/h
    >w innej 3m3/h :)

    a tak sobie teraz myśle -czy aby na pewno moc mocno zależy od przepływu (pomijajac
    jakis wartosci skarne typu przepływ=0 - jesli bedzie duża bedzie male dt ale duze kg
    i odwrotnie.

    Pytanie drugie: czy zbiornik emaliowany do c.w.u. bedzie ok? Ile lat takie
    wytrzymują? Co ile sie anode zmienia? Bo najlepiej to bym z nierdzwki kazał zrobic,
    ale to pewnie kasa bedzie niezła...

    b.

  • 8. Data: 2012-01-26 19:18:25
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    >a tak sobie teraz myśle -czy aby na pewno moc mocno zależy od
    >przepływu (pomijajac jakis wartosci skarne typu przepływ=0 - jesli
    >bedzie duża bedzie male dt >ale duze kg i odwrotnie.

    Zależy na pewno. W takim samym stopniu zalezy od przepływu jak i od
    dT.
    A kolega Adam napisał Ci w liczbach jak to wygląda.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 9. Data: 2012-01-26 19:29:43
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zależy na pewno. W takim samym stopniu zalezy od przepływu jak i od
    > dT.

    a dt zalezy od przepływu czy nie? :)

    b.

  • 10. Data: 2012-01-27 06:43:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
> [...]
    > przepływu (pomijajac jakis wartosci skarne typu przepływ=0 - jesli
    > bedzie duża bedzie male dt ale duze kg i odwrotnie.

    no zależy od i to zasadniczo

    moc to funkcja przepływu masowego oraz róźnicy temperatur.

    > Pytanie drugie: czy zbiornik emaliowany do c.w.u. bedzie ok? Ile lat
    > takie wytrzymują? Co ile sie anode zmienia? Bo najlepiej to bym z
    > nierdzwki kazał zrobic, ale to pewnie kasa bedzie niezła...

    bez przesady zasobniki z nierdzewki nie są jakoś kosmicznie drogie,
    podejżewam że część ceny równoważy sie w mneijszej ilości materiału.