  • 1. Data: 2012-01-25 11:14:11
    Temat: Budowa/dach - o czym pamietac?
    Od: ArekM <a...@j...com>

    Witam!

    Wlasnie mi ekipa weszła i dach montuja.

    Czego dopilnowac w tematach "okołodachowych"? Cos, co będzie poźniej (po
    zrobieniu dachu) niemozliwe lub bardzo trudne do zrobienia?
    Jakies ocieplenia murłat/lukarn/itd?

    Dach jest czterospadowy z trzema lukarnami.

    --
    Pzdr

  • 2. Data: 2012-01-25 12:13:08
    Temat: Re: Budowa/dach - o czym pamietac?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "ArekM" <a...@j...com> napisał w wiadomości
    > (...) Cos, co będzie poźniej (po zrobieniu dachu) niemozliwe lub bardzo
    > trudne do zrobienia?

    Impregnacja więźby.

  • 3. Data: 2012-01-25 17:49:27
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "ArekM" <a...@j...com> wrote:
> [...]
    > zrobieniu dachu) niemozliwe lub bardzo trudne do zrobienia?
    > Jakies ocieplenia murłat/lukarn/itd?
    >
    > Dach jest czterospadowy z trzema lukarnami.

    Zastanów się czy chcesz mieć podbitkę, czy "nabitkę". Jeśli to drugie, to warto
    wcześniej oheblować a następnie pomalować końcówki krokwi i widoczne elementy.
    Należy również pomalować deski boazeryjne.
    Z czego są boki lukarn? Jeśli z OSB, to _warto_ aby cieśle od razu to wykonali i
    ocieplili styropianem z zewnątrz i zaciągnęli klejem. Jeśli z bloczków, to ktoś
    _musi_ to ocieplić zanim położą dach.
    Jeśli masz kominy z klinkieru, to możesz wejść na dach jak już będą łaty i
    dokładnie umyć go kwasem i zaimpregnować. Nie używaj tylko tanich preparatów
    olejowych. Na "czapkę" warto położyć jakąś wodoszczelną warstwę.
    Zanim cieśle wezmą się do roboty, dokładnie obejrzyj wszystkie elementy i odrzuć
    te ze śladami chodników owadzich. Pozostałe zaimpregnuj.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2012-01-25 17:58:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    >
    > Czego dopilnowac w tematach "okołodachowych"? Cos, co będzie poźniej (po
    > zrobieniu dachu) niemozliwe lub bardzo trudne do zrobienia?

    popatrzec czy murowane sciany nie sa za wysokie - na każdej musi sie jeszcze zmiescic
    izolacja.

    b.