  • 1. Data: 2012-01-25 14:45:57
    Temat: Ekrany za grzejnikami - czy jest sens
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Kiedyś stosowało się takie ekrany z folii aluminiowej za grzejnikami.
    Czy miało to jakieś uzasadnienie ekonomiczne ?

    Pytam bo w niedługim czasie mam zamiar wymienić grzejniki i się
    zastanawiam czy jest sens przyklejać takie ekrany.

  • 2. Data: 2012-01-25 15:09:17
    Temat: Re: Ekrany za grzejnikami - czy jest sens
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Pytam bo w niedługim czasie mam zamiar wymienić grzejniki i się
    > zastanawiam czy jest sens przyklejać takie ekrany.

    U mnie, w nieocieplonej chałupie pomogło zdecydowanie.
    Tzn. taki ekran ... czyli na ok 3mm warstwie styropianu / pianki,
    naklejona folia aluminiowa - powoduje to, że ściana zewnętrzna
    mniej się nagrzewa - zatem i mniej ciepła wypromieniuje na zewnątrz.

    Aleksander.

  • 3. Data: 2012-01-25 15:39:35
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 25, 3:45 pm, Radek D <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Pytam bo w niedługim czasie mam zamiar wymienić grzejniki i się
    > zastanawiam czy jest sens przyklejać takie ekrany.

    Jesli to mozliwe to zamiast ekranu albo dodatkowo do niego zastosuj
    mocowanie grzejnika troche dalej od sciany.
    U siebie tak zrobilem (na profilu aluminiowym) i sadze ze troche to
    pomoglo wraz z tym ze powietrze omija parapet.
    Ekran na pewno nie zaszkodzi (bo jego dzialanie ocieplajace jest
    niewielkie i sciany nie wychlodzi) a w pewnych warunkach moze sprawic
    ze wiecej ciepla zamiast w sciane pojdzie w pokoj.
    No i jak napisalem powyzej rownie wazne jest aby powietrze nie mailo
    problemow z cyrkulacja pod parapetem i dalej, w samym otworze
    okiennym.
    Czyli albo zaslony/firany zrob tak aby byly w samym otworze okiennym
    albo byly tak zawieszony aby cieple powietrze moglo przez ich mocowani
    na gorze swobodnie sie wydostac. Np. stosujac karnisze.

    Przy problemach z zagrzaniem pomieszczenia te metody tylko zniweluja
    skutek a nie naprawia przyczyny. Przy checi zaoszczedzenia jednak
    warto je rozwazyc

  • 4. Data: 2012-01-25 20:17:23
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 25 Sty, 15:45, Radek D <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Kiedyś stosowało się takie ekrany z folii aluminiowej za grzejnikami.
    > Czy miało to jakieś uzasadnienie ekonomiczne ?

    Mialo.

  • 5. Data: 2012-01-25 20:54:02
    Od: Filip <q...@q...pl>

    W dniu 2012-01-25 21:17, Marek pisze:

    > Mialo.

    A jak jest teraz?

  • 6. Data: 2012-01-25 23:12:53
    Od: Marek <m...@g...com>

    D<r...@p...onet.pl>  wrote:

    > A jak jest teraz?

    Lepiej.

  • 7. Data: 2012-01-26 02:15:27
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marek <m...@g...com> napisał(a):

    > kami.

    > Lepiej.
    Niemożliwe. Lepiej to już było.

  • 8. Data: 2012-01-26 07:41:57
    Od: "Kraszan" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Kiedyś stosowało się takie ekrany z folii aluminiowej za grzejnikami.
    > Czy miało to jakieś uzasadnienie ekonomiczne ?

    Mialo i ma.
    Grzejnik grzeje jakby na dwa sposoby - konwekcyjnie ogrzewa powietrze
    "zasysajac" je od dolu
    i wypuszcza gora juz ogrzane (niektore modele maja nawet kanaly wylotowe
    skierowane na pokoj)
    oraz poprzez prominiowanie podczerowne (kazda rozgrzana materia tak
    promieniuje). Fale
    podczerowne niosą energię i przekazują ją temu z czym się zderzą.
    Zastosowanie ekranu
    (tu bardziej pasowalo by okreslenie "lustro") pozwala skierowac wiecej
    energii na pokoj.
    Wydaje mi sie jednak, ze ekran ma wiekszy sens w przypadku zeberek niz
    grzejnikow panelowych
    ale i tak wydaje mi sie, ze warto dac ekran (unikniemy wychladzania tylnej
    sciany grzejnika).

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-01-26 17:44:11
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    >
    > Pytam bo w niedługim czasie mam zamiar wymienić grzejniki i się
    > zastanawiam czy jest sens przyklejać takie ekrany.

    przy grzejnkach konwekcyjnych - panelowych czy żeberkowcach aluminiowych nie
    ma sensu - ten grzejnik nie grzeje przez promieniowanie którego źródło
    trzebaby izolowac od ściany

  • 10. Data: 2012-01-28 13:14:19
    Od: "GREGOR" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie ma sensu - ten grzejnik nie grzeje przez promieniowanie którego źródło

    Ekrany zagrzejnikowe stosuje się, aby nie przegrzewać przegrody (ściany) za
    grzejnikiem.
    Aby pokazać, że grzejnik promieniuje podaję linka z fotką z kamery
    termowizyjnej.
    http://termowizja.xmsg.pl/grzejnik_konwekcyjny_w_pod
    czerwieni.jpg

    Pozdrawiam