  • 1. Data: 2012-01-25 21:51:52
    Temat: Wymiana okien skrzynkowych na nowe
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    Znudzilo mi sie naprawnianie i uszczelnianie starych skrzynkowych okien,
    wiec przymierzam sie do wymiany okien na nowe. Budynek poniemiecki,
    "robotniczy", bez wartosci zabytkowej, wiec najpewniej bedzie to PCV.
    Wiekszosc artykulow o montazu dotyczy nowych budynkow. A mnie interesuje
    na co szczegolnie zwrocic uwage w przypadku takim jak moj.

    - czy jakies elementy cieplego montazu mozna zastosowac w grubym,
    jednowarstwowym, nieocieplonym murze z cegly? Czy ma to ekonomiczne i
    praktyczne uzasadnienie?

    - na jakiej glebokosci powinno sie umiescic okno? Szkola falenicka
    zaleca dopchac rame (z niewielka szczelina na wpuszczenie uszczelnienia)
    do istniejacych wegarkow. Szkola otwocka zas, nakazuje ustawic okno tak,
    zeby wewnetrzna powierzchnia ramy znalazla sie w tym samym miejscu co w
    starym oknie (domyslam sie, ze w tej opcji nalezaloby uzupelnic kilka cm
    szczeliny miedzy rama a wegarkiem - co moze byc skomplikowane, bo
    wegarki schodza sie ukosnie).

    - lasta but not least: ktora firma z Wroclawia lub okolic ma godna
    polecenia ekipe, ktora ma doswiadczenie w takich montazach?

    --
    NotBear

  • 2. Data: 2012-01-25 22:19:02
    Temat: Re: Wymiana okien skrzynkowych na nowe
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "NotBear" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > - czy jakies elementy cieplego montazu mozna zastosowac w grubym,
    > jednowarstwowym, nieocieplonym murze z cegly? Czy ma to ekonomiczne i
    > praktyczne uzasadnienie?

    nie ma najmniejszego sensu :) No chyba ze planujesz kiedys ocieplac...

    > - lasta but not least: ktora firma z Wroclawia lub okolic ma godna
    > polecenia ekipe, ktora ma doswiadczenie w takich montazach?

    znajdz najtańszą firmę od okien i niech ci dadzą okna z montażem , vat 8% wtedy
    zrównoważy pewnie koszty montażu.

    b.

  • 3. Data: 2012-01-26 00:42:35
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2012-01-25 23:19, Budyń pisze:
    > nie ma najmniejszego sensu :)

    Tak przypuszczalem.

    > No chyba ze planujesz kiedys ocieplac...

    Jakby uchwalono docieplenie, to poparlbym z checia. Ale przy obecnym
    stanie finansow wspolnoty to nie predzej jak za 10 lat.

    > znajdz najtańszą firmę od okien i niech ci dadzą okna z montażem

    Nie planuje inaczej jak z montazem. Z samymi oknami szalec nie bede,
    byle dobre okucia mialy i wyglad jakis. "Kumaty" montazysta mi potrzebny :-)

    --
    NotBear

  • 4. Data: 2012-01-26 07:25:29
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Nie planuje inaczej jak z montazem. Z samymi oknami szalec nie bede,
    > byle dobre okucia mialy i wyglad jakis. "Kumaty" montazysta mi potrzebny :-)

    Wygląd? Prostokątne i zasadniczo przeźroczyste to wszystkie są :-) A inne szczegóły
    wyglądu przestaniesz zauważać po miesiącu.

    b.