  • 1. Data: 2012-01-27 23:47:21
    Temat: Samochodowe webasto w sluzbie mieszkalnictwu ;)
    Od: RadekNet <w...@g...com>

    Czesc!

    Mam do dyspozycji samochodowe webasto wodne o mocy ok 5kW i tak sie
    zastanawiam czy sa jakies przeciwwskazania przed podpieciem go pod
    podlogowke na czas wyposazania domu?
    Podlogowka chodzila by na swojej pompie a cieplo bylo by odbierane
    przez plynny zawor regulacyjny (tak ma byc docelowo w pelnej
    instalacji). Co Wy na to?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk

  • 2. Data: 2012-01-28 01:20:58
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Uzytkownik "RadekNet" <w...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > Podlogowka chodzila by na swojej pompie a cieplo bylo by odbierane
    > przez plynny zawor regulacyjny (tak ma byc docelowo w pelnej

    Na cala podlogówke to nie wyrobi ale w jakims konkretnym pomieszczeniu czy
    wrecz na dwóch - trzech petlach ma szanse. Jezeli nie masz jakiegos naczynia
    wzbiorczego -sprawdz z jakim cisnieniem moze to webasto pracowac i napelnij
    uklad albo bezcisnieniowo albo jakos minimalnie, np 0,5 - 0,8 bar
    Ewentualnie wykombinuj sobie jakies 2 grzejniki o lacznej mocy do 5-6 kW i
    grzej jakims takim przenosnym patentem. Przy grzejnikach powinno to dosc
    szybko ogrzewac konkretne pomieszczenie, tylko sie spalnami nie otruj

  • 3. Data: 2012-01-28 14:22:20
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > Podlogowka chodzila by na swojej pompie a cieplo bylo by odbierane
    > przez plynny zawor regulacyjny (tak ma byc docelowo w pelnej

    Witam,

    Na stronie znalazlem ze takie cos pali 0,2/l na 20 minut i daje 5,2 kW
    mocy.
    Jak sie nie pomylilem to wychodzi mi sprawnosc kolo 57% (przyjelem
    wartosc opalowa dla ON).
    To chyba nie za duzo w porównaniu z tradycyjnym kotlem.
    Ale wadomo cos za cos.
    Pozdrawiam
    K.S.

  • 4. Data: 2012-01-28 14:58:41
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    KS <o...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > wartosc opalowa dla ON).
    > To chyba nie za duzo w porównaniu z tradycyjnym kotlem.

    Idzie tanio podbić sprawność. Niska sprawność wynika z tego że spaliny są
    gorące. To przed wywaleniem ich do atmosfery przepuścić przez chłodnicę
    samochodową, jak już jesteśmy przy częściach samochodowych.

  • 5. Data: 2012-01-28 17:54:33
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisal w wiadomosci

    > Na cala podlogówke to nie wyrobi

    Zalezy jaki dom i jak ocieplony. U mnie zrobilem kiedys test przy -20stC
    skrecilem kociol do 8kW i co prawda chodzil niemal ciagle ale chalupa nie
    stygla.

    Marek

  • 6. Data: 2012-01-28 19:10:28
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skrecilem kociol do 8kW i co prawda chodzil niemal ciagle ale chalupa nie

    Tak, ale piszesz o innych warunkach. Inny jest wydatek mocy na utrzymanie
    ciepła w ogrzanym budynku a inny będzie potrzebny na ogrzanie.

  • 7. Data: 2012-01-28 21:42:29
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości

    > Tak, ale piszesz o innych warunkach. Inny jest wydatek mocy na utrzymanie
    > ciepła w ogrzanym budynku a inny będzie potrzebny na ogrzanie.

    No przecież to to samo.

    Marek

  • 8. Data: 2012-01-29 01:24:28
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    kogutek wrote:
> [...]
    > spaliny są gorące. To przed wywaleniem ich do atmosfery przepuścić
    > przez chłodnicę samochodową, jak już jesteśmy przy częściach

    To jak przy czesciach to przez intercooler.

    Tmek

  • 9. Data: 2012-01-29 09:22:21
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-01-28 02:20, Jackare pisze:

> [...]
    > i grzej jakims takim przenosnym patentem. Przy grzejnikach powinno to
    > dosc szybko ogrzewac konkretne pomieszczenie, tylko sie spalnami nie otruj

    Jeśli to std webasto to pracuje na ciśnieniu do ~2bar :)
    Więc normalne ciśnienia panujące w instalacji grzewczej spokojnie
    wytrzyma :)

    Pozdrawiam !

  • 10. Data: 2012-01-29 09:55:07
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-01-28 00:47, RadekNet pisze:
> [...]
    > Podlogowka chodzila by na swojej pompie a cieplo bylo by odbierane
    > przez plynny zawor regulacyjny (tak ma byc docelowo w pelnej

    Sprawdzałeś czy takie webasto może pracować ciągle, czy tylko przez
    jakiś czas, np. 30-60 minut?

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek