  • Data: 2012-12-17 17:30:23
    Temat: Re: pompa CO
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomościnews:kanakc$jpa$1@news.task.gda.pl...

    > przeciez to idiotyzm zeby wodę kręcić w czasie gdy sie nie grzeje. Straty na
    > niepotrzebnie chodzącej pompie, i straty na rurkach w kotłowni zwykle
    > chłodniejszej.
    > Niemozliwe zeby ktos tak miał :-)

    o ile pamietam u mnie Buderus z pogodowka wlacza obieg non stop, gdy
    temp. na zewn. spadnie ponizej zera - zapewne zeby przypadkiem gdzies
    nie zamarzlo ;)

    > a po drugie - po co w ogóle pogodówka? Jakas marketingowa nowomoda.
    > Nie interesuje mnie pogoda na zewnątrz - mnie interesuje temperatura
    > wewnątrz. Ma byc taka jaką zadam +- histereza.

    Jeszcze istotna jest temp wody w obiegu - u mnie krzywa grzania
    dobiera sie do temp. zewnetrznej. Porzadnie gorace kaloryfery sa
    dopiero przy mrozach rzedu minus kilkanascie stopni...

    A zeby bardziej zagmatwac obliczenia watkotworcy ;) to spory procent
    pradu zuzywanego przez pompe idzie na cieplo - czyli dogrzewa wode w
    obiegu, wiec nie mozna 100% zuzycia liczyc jako straty ;)

    WS