  • Data: 2009-12-08 17:25:47
    Temat: Re: pompa ciep3a z odwiertem pionowym..
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:dss1v6-f74.ln1@kerber.swps.edu.pl...

    >Zamula sie stamo ujęcie i zrzutnia wody. Szybkosc zamulania zalezy od tego
    >jakie sa warunki ujecia i jak dobrze zrobiona jest obsypka.
    >A zarasta wymiennik przez ktory przeplywa woda i ktory oddaje to cieplo
    >glikolowi.

    Ale takie wymienniki to rzadkosc. Zwykle wpuszcza sie rury w wywiercone
    otwory i nimi w obiegu zamknietym przeplywa glikol odbierajacy cieplo
    bezposrednio z otworu w ziemi. Nie ma tam zadnej zrzutni, bo wody z ziemi
    nikt nie wyciaga. Owszem znam nawet jedna osobe majaca tak dzialajaca pompe,
    ale nie jestem pewien, czy nie trzeba miec na to jakiegos zezwolenia.

    Pozdro.. TK