  • 1. Data: 2012-05-15 14:01:10
    Temat: pompa do głebinówki - jaka
    Od: "rt" <x...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    kolejny dylemat - jaka pompę do głebinówki kupić ? w sklepie polecaja
    groundfosa za 2,5 tys, ma do wypniecia wode na 40 m do góry, 30 ma studnia

    no i do tego jaki hydrofor - chyba zabawki po 50 l to sobie odpuszcze, bo
    pompa bedzie chodzila na okragło ?

    dzieki serdeczne

  • 2. Data: 2012-05-15 14:19:49
    Temat: Re: pompa do głebinówki - jaka
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rt wrote:
> [...]
    > studnia
    >
    > no i do tego jaki hydrofor - chyba zabawki po 50 l to sobie
    > odpuszcze, bo pompa bedzie chodzila na okragło ?

    i bardzo dobrze niech chodzi... :)

    jak chcesz zaawansowane rozwiązanie to masz mały zbiornik i pompę z
    falownikiem która w sposób dynamiczny pompuje i robi ciśnienie, Dla pompy
    lepsza jest płynna dłuższa praca niż ciągłe stary i zatrzymania. Tak sie
    teraz robi systemy hydroforowe.

  • 3. Data: 2012-05-15 17:04:45
    Od: mal <m...@g...com>

    On 15 Maj, 14:01, "rt" :

    > kolejny dylemat - jaka pompę do głebinówki kupić ?

    Pompę musisz dobrać do wydajności eksploatacyjnej studni oraz poziomu
    zwierciadła wody.
    Wydajność określił Ci na pewno wiercący studnię, bo po zafiltrowaniu
    musiał ją przepompować.
    Jeśli Grundfos - to na pewno powinna wystarczyć Ci SP-1A-14.

    >w sklepie polecaja
    > groundfosa za 2,5 tys, ma do wypniecia wode na 40 m do góry, 30 ma studnia

    Dobra pompa, m.in. dlatego, że:
    1 - niewielki pobór mocy
    2 - przy rozruchu nie "zdziera" gwałtownie w dół lustra wody
    3 - elementy agregatu wykonane w większości ze stali nierdzewnej

    30 m podnoszenia potrzeba Ci wtedy, gdy kosz ssący umieścisz w rurze
    podfiltrowej, czego nie powinno się robić, a już na pewno nie w
    przypadku pompy Grundfos.
    Starego typu pompy głębinowe (produkcji Grudziądz) nie były specjalnie
    wrażliwe na drobne zawiesiny w wodzie.
    Grundfos nie lubi tego. Można łatwo zatrzeć silnik, gdy woda ma zbyt
    dużą mętność.
    Dlatego tę pompę radzę zawiesić ponad górną krawędzią części czynnej
    filtru.
    Rada: dokładnie zmierz aktualne położenie lustra wody w studni!

    > no i do tego jaki hydrofor - chyba zabawki po 50 l to sobie odpuszcze, bo
    > pompa bedzie chodzila na okragło ?

    j.w. - przy niewielkim poborze mocy nie ma to właściwie znaczenia.
    Pompa hydroforowa w dużym baniaku też nie pracuje za darmo. Poza tym
    te olbrzymie hydrofory są chyba kłopotliwe, hałasują, wymagają dużego
    pomieszczenia, a wyobrażasz sobie czyszczenie go?

    pzdr

    mal

  • 4. Data: 2012-05-15 20:28:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 12:01:10 +0000 (UTC), rt napisał(a):

    > no i do tego jaki hydrofor - chyba zabawki po 50 l to sobie odpuszcze, bo
    > pompa bedzie chodzila na okragło ?

    Dlaczego? Jaki masz pobór wody i jaką wydajnośc pompy?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 5. Data: 2012-05-15 21:09:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.05.2012 14:01, rt pisze:
> [...]
    >
    > no i do tego jaki hydrofor - chyba zabawki po 50 l to sobie odpuszcze, bo

    Zakładam, że woda będzie też szła np. na podlewanie?

    W takim razie polecam porządną pompę pracującą w zanurzeniu i zbiornik
    hydroforowy w domu z wyłącznikiem ciśnieniowym. 200l czy nawet 300l nie
    będzie złym pomysłem, jeśli masz na to miejsce.

    Pomijając wpływ tej wielkości na cykl pracy pompy (lepiej, żeby nie
    "cykała" co chwilę - lepiej, żeby pracowała dłużej ale rzadziej), jeśli
    nie zapomnisz o zaworze zwrotnym (i nie będzie on przepuszczał ;) ) to
    jesteś "kryty" jeśli chodzi o wodę nawet w przypadku dłuższego braku
    zasilania lub konieczności wymiany pompy - na dzień czy dwa wody i
    ciśnienia starczy.

    Zalety takiego rozdzielonego rozwiązania: cicho w domu (pompa mruczy
    sobie w studni), mniej kopania wokół studni (sąsiad wepchnął zbiornik
    hydroforowy pod ziemię... niestety kiedyś zamarzło, a wydawało mu się że
    dość głęboko wkopał).

    U siebie ustawiłem tak, że podczas podlewania w instalacji mam w miarę
    stabilne okolice 5bar w zbiorniku i pompa cały czas pracuje bez ciągłego
    "pstrykania". Instalacja idąca na dom ma reduktor do 2bar.

  • 6. Data: 2012-05-16 09:10:30
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Pomijając wpływ tej wielkości na cykl pracy pompy (lepiej, żeby nie
    > "cykała" co chwilę - lepiej, żeby pracowała dłużej ale rzadziej)

    się podłączę... mam hydrofor, czyli pompa, wyłącznik ciśnieniowy, zbiornik,
    pompa zaczęła mi ostatnio włączać się częściej i na krócej, poza tym pracuje
    ok, pompuje w widełkach ciśnienia ustawionych na wyłączniku, podejrzewam, że
    problem tkwi w zbiorniku, w którym jest membrana, zrobił się mniej
    "elastyczny", czy dopompowanie powietrza pomoże? jeśli tak to jak to się
    robi, do jakiej wartości? czy robi się to na pusto, czy pod ciśnieniem wody?
    a może przyczyna jest inna

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2012-05-16 10:45:53
    Od: mk <d...@t...pl>

    Pomoże-ciśnienie wstępne to 1,42 bara dla Wimest 300l, pompujesz wentylem.
    Pdr. M

  • 8. Data: 2012-05-16 11:19:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2012 09:10, s_13 pisze:

> [...]
    > membrana, zrobił się mniej "elastyczny", czy dopompowanie powietrza
    > pomoże? jeśli tak to jak to się robi, do jakiej wartości? czy robi się

    U mnie taki sam był objaw jak wentyl się nieco odkręcił i zeszło
    powietrze - tylko ja nie mam membrany, ale efekt ten sam (słabsza
    poduszka powietrzna).

    U siebie reguluję ciśnienie blisko maksymalnego poziomu (tj. dolewam
    wody do poziomu, jaki ustaliłem sobie na maksymalny, a potem dopompowuję
    ciut poniżej ciśnienia wyłączającego pompę).

  • 9. Data: 2012-05-16 20:33:48
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-05-2012 o 14:01:10 rt <x...@g...skasuj-to.pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > kolejny dylemat - jaka pompę do głebinówki kupić ? w sklepie polecaja
    > groundfosa za 2,5 tys, ma do wypniecia wode na 40 m do góry, 30 ma
    > studnia
    Ja kupiłem zwykłą pompę 1,1KW która daje 6bar czyli pompuje do 60m, cena
    około 600zł włoska.
    Pierwszą kupiłaem w Casto, a jak mi ją ukradli to drugą na all..o idzie
    bez problemu
    już kolejny rok.

    > no i do tego jaki hydrofor - chyba zabawki po 50 l to sobie odpuszcze, bo
    > pompa bedzie chodzila na okragło ?
    Kupiłem z membraną (workiem ) 150L w casto. niestety trzeba co jakiś czas
    dopompowywać
    czyli kompresorek też potrzebny, kupiłem taki 24L zbiornikiem oleowy też w
    casto za niecałe
    280zł i chodzi ok, do tego zestaw za 50parę zł powietrzny gdzie jest
    między innymi zawór z manometrem
    do pompowania.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2012-05-16 21:05:17
    Od: mal <m...@g...com>

    On 15 Maj, 14:01, "rt" :

    > no i do tego jaki hydrofor

    http://pl.grundfos.com/content/gpl/pl/products/find-
    product/mq/_jcr_content/tabbedpanel/brochures/par2/d
    ownloads/download/file/file.res/Grundfos_Hydrofor_MQ
    .pdf

    alternatywa baniaka