  • 1. Data: 2010-11-02 10:18:16
    Temat: pozbycie sie lokatora
    Od: " kwalifik" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Moja kuzynka kupuje wlasnie mieszkanie 2 pokojowe w Krakowie. I ma problem bo w
    tym mieszkaniu jest student i studentka. Dostali już wypowiedzenie od
    poprzedniego wlasciciela ale az na 4 miesiace. Co moze zrobic aby pozbyc sie
    ich wczesniej? Z nimi nie ma umowy. Moze podpisac nowa umowe na wyzszych
    warunkach na te 4 miesiace ? Pomozcie bo strasznie jej sie spieszy

  • 2. Data: 2010-11-02 13:00:29
    Temat: Re: pozbycie sie lokatora
    Od: Robson <r...@...pl>

    Zaplacic studentom za express? Jakies 500-1000 zlociszy powinny
    rozwiazac sprawe.

  • 3. Data: 2010-11-02 20:16:54
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    " kwalifik" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    >ich wczesniej? Z nimi nie ma umowy. Moze podpisac nowa umowe na wyzszych
    >warunkach na te 4 miesiace ? Pomozcie bo strasznie jej sie spieszy

    Porozmawiac normalnie, jak z ludzmi?
    A jak sie nie da - wystawic ich rzeczy. Nie maja meldunku wiec
    chyba mozesz? Przeciez to nie ty podpisywales z nimi umowe.
    Niech stary wlasciciel mieszkania zabiera ich do swojego nowego lokum
    (lub zapewni zastepcze), skoro nie wywiazal sie z umowy ze studentami.
    Chyba, ze umowa kupna-sprzedazy miedzy toba a sprzedajacym stanowi inaczej.

  • 4. Data: 2010-11-02 20:38:07
    Od: Maverick <n...@g...pl>

    Przesmiewca pisze:
    > " kwalifik" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Porozmawiac normalnie, jak z ludzmi?

    Zgadzam sie.

    > A jak sie nie da - wystawic ich rzeczy.

    A nastepnie okaze sie ze zginelo 2000 pln ze stolu. :D

    > Nie maja meldunku wiec chyba mozesz?

    To najpierw dowiedz sie jaka jest roznica miedzy meldunkiem a prawem do
    mieszkania.

    > Przeciez to nie ty podpisywales z nimi umowe.

    Zmienia sie wlasciciel - tytul prawny do mieszkania zostaje.

    > Niech stary wlasciciel mieszkania zabiera ich do swojego nowego lokum
    > (lub zapewni zastepcze), skoro nie wywiazal sie z umowy ze studentami.

    Alez on sie wywiazal - mieszkaja, mieszkali, jakies wypowiedzenie bylo -
    powiedz gdzie niby jest to niewywiazanie sie.

    > Chyba, ze umowa kupna-sprzedazy miedzy toba a sprzedajacym stanowi inaczej.

    A to ma niewiele do rzeczy.
    --
    Filcowisko
    http://daffodilum.blogspot.com/

  • 5. Data: 2010-11-02 21:03:30
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Maverick" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zgadzam sie.

    > A nastepnie okaze sie ze zginelo 2000 pln ze stolu. :D

    Ze stołu właściciela domu?

    > To najpierw dowiedz sie jaka jest roznica miedzy meldunkiem a prawem do
    > mieszkania.

    Kto ma prawo do mieszkania?

    > Zmienia sie wlasciciel - tytul prawny do mieszkania zostaje.

    Jaki tytuł?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2010-11-02 21:22:28
    Od: Maverick <n...@g...pl>

    Jan Werbinski pisze:
    > Użytkownik "Maverick" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ze stołu właściciela domu?

    I tak i nie. Ze stolu w pokoju, w ktorym mieszkaja Student 1 + student
    2. W mieszkaniu byl (BTW - juz samo to daje naruszenie miru domowego)
    tylko wlasicciel mieszkania. Nikt inny nie mial kluczy, a rano 2k bylo
    na stole. Sladow wlamania nie stwierdzono.

    Prawo wlasnosci stolu jako mebla nie ma nic do rzeczy.

    > Kto ma prawo do mieszkania?

    Prawo do mieszkania (tj wlasnosci, a mieszkania jako "budynku") ma
    wlasciciel (ten co w akcie notarialnym).
    Prawo do mieszkania (jako zamieszkiwania, przebywania w danym miejscu)
    maja studenci.

    Przepraszam, powinienem napisac "prawo do zamieszkiwania".

    > Jaki tytuł?

    tytul prawny, tj tytul do przebywania tam - na podstawie umowy najmu.

    Chodzi o to ze jesli zlodziej wlamie sie do mieszkania - to mozesz do
    wyrzucic - bo nie ma tytulu prawnego do przebywania tam - lub inaczej -
    przebywa bez zgody wlasciciela lub osoby zarzadzajacej.

  • 7. Data: 2010-11-02 21:57:49
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > wlasicciel mieszkania. Nikt inny nie mial kluczy, a rano 2k bylo na stole.

    Właściciel zeznaje, że na jego stole w tym samym dniu zginęło 10000 zł.
    Śladów włamania nie stwierdzono. I co teraz?

    > Prawo wlasnosci stolu jako mebla nie ma nic do rzeczy.

    > Prawo do mieszkania (tj wlasnosci, a mieszkania jako "budynku") ma
    > wlasciciel (ten co w akcie notarialnym).

    Od kiedy lokatorzy mają wpis w akcie?

    > Prawo do mieszkania (jako zamieszkiwania, przebywania w danym miejscu)
    > maja studenci.

    Na jakiej podstawie?

    > Przepraszam, powinienem napisac "prawo do zamieszkiwania".

    > tytul prawny, tj tytul do przebywania tam - na podstawie umowy najmu.

    Prosty wniosek - nie podpisywać umowy najmu. Nowy właściciel takiej umowy
    nie podpisał, czyli IMHO najmu nie świadczy.

    > Chodzi o to ze jesli zlodziej wlamie sie do mieszkania - to mozesz do
    > wyrzucic - bo nie ma tytulu prawnego do przebywania tam - lub inaczej -
    > przebywa bez zgody wlasciciela lub osoby zarzadzajacej.

    Wystarczy zaczekać aż wyjdą i zmienić zamki. Chcą wejść, to niech okażą
    umowę najmu z nowym właścicielem.

  • 8. Data: 2010-11-03 07:39:07
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Maverick <n...@g...pl> napisał(a):

    >Zmienia sie wlasciciel - tytul prawny do mieszkania zostaje.

    powtarzam - nie maja zameldowania, mozesz ich bagaze wystawic
    i miec gdzies, jaka umowe z nimi mial stary wlasciciel; ona cie nie obowiazuje
    i nie masz obowiazaku trzymania dzikich lokatorow; co wiecej - w mysl praw poiwnienes
    powinienes ich zameldowac jesli ich pobut w twoim nowym miszkaniu przekroczy
    24hgodziny

    ale jak juz ich zameldujesz- przesrane to wtedy bedziesz dopiero mial, wiec radze
    z tymi bagazami za drzwi szybciutko

  • 9. Data: 2010-11-03 07:42:12
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Maverick <n...@g...pl> napisał(a):

    >Prawo do mieszkania (tj wlasnosci, a mieszkania jako "budynku") ma
    >wlasciciel (ten co w akcie notarialnym).
    >Prawo do mieszkania (jako zamieszkiwania, przebywania w danym miejscu)
    >maja studenci.

    nie maja zadnego prawa

  • 10. Data: 2010-11-03 08:50:03
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    W dniu 2010-11-03 08:39, Przesmiewca pisze:

    > powtarzam - nie maja zameldowania, mozesz ich bagaze wystawic
    Nieprawda.

    > ale jak juz ich zameldujesz- przesrane to wtedy bedziesz dopiero mial, wiec radze
    > z tymi bagazami za drzwi szybciutko
    Meldunek lub brak nic nie zmienia.
    Poczytajcie ustawę o ochronie lokatorów.

    Kazek