  • 1. Data: 2010-10-31 21:21:17
    Temat: Alarm lub włączanie kotła CO smsem - dotyczy ekspandera GSM NANO
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Urządzenie całkiem fajne, spełnia moje oczekiwania z dwoma ale:
    1. W zestawie brak zasilacza (za 28zł!). Analogiczny na Allegro około 6zeta
    2. Do programowania jest idiotyczny kabel niby USB, bo drugim końcem zakończony
    wtyczką telefoniczną
    RJ12. Cena - drobiazg, ponad 5 dych!
    Ktoś ma, użytkuje i obszedł te niegodziwości producenta?

  • 2. Data: 2010-11-03 18:53:05
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    > Urządzenie całkiem fajne, spełnia moje oczekiwania z dwoma ale:
    > 1. W zestawie brak zasilacza (za 28zł!). Analogiczny na Allegro około
    > 6zeta

    Jak sam odkryłeś, zasilacz możesz znaleźć za kilka zł, można też zaadaptować
    jakikolwiek stary znaleziony w domowych szpejach.

    > 2. Do programowania jest idiotyczny kabel niby USB, bo drugim końcem
    > zakończony wtyczką telefoniczną RJ12. Cena - drobiazg, ponad 5 dych! Ktoś
    > ma, użytkuje i obszedł te niegodziwości producenta?

    Tu niestety nie przeskoczysz. To nie tylko kabelek z dwiema wtyczkami, to
    cały konwerter sygnałów, w prosty sposób tego nie podrobisz, w nieprosty,
    jesli znasz się na elektronice (odrobinkę bardziej zaawansowanej niż
    "polutowanie kabelków") - mógłbyś, ale szczerze mówiąc nie wiem, czy wiele
    byś zaoszczędził, zwłaszcza uwzględniając czas poświęcony na kopiowanie.

    Mnie osobiście w tym urządzeniu denerwuje jego narowistość we współpracy z
    telefonem. NIe wiem, czy to wina kupionego przeze mnie telefonu (Nokia 6110
    wymieniana w specyfikacji jako kompatybilna) czy samego expandera, ale np.
    nie działa mi wogóle programowanie expandera smsami. Expander smsy wysyła
    jak należy, ale kiedy ja coś wysyłam chcąc uzyskać jakiś efekt - efektu
    niet.
    Ustrojstwa używam jako alarmu, więc nie jest to dla mnie bolesne, to ono ma
    dawać znać, a to akurat działa, niemniej jednak jakiśtam problem jest. Tak
    samo możliwość zadzwonienia do expandera - generalnie działa, ale raz na
    ileś prób połączenie jest "zawieszane" przez expander, zamiast odgłosów z
    pilnowanej nieruchomości słyszę "abonent zawiesił połączenie"

    J.

  • 3. Data: 2010-11-03 20:46:04
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Jak sam odkryłeś, zasilacz możesz znaleźć za kilka zł, można też zaadaptować
    jakikolwiek stary
    > znaleziony w domowych szpejach.
    Ok, THX.

    To nie tylko kabelek z dwiema wtyczkami, to cały konwerter sygnałów, w

    A wydawało mi się,że to USB<-->USB :-((
    I nawet pomyślałem,że to gniazdo do neta kablowego...

> [...]
    telefonem. NIe wiem, czy
    > to wina kupionego przeze mnie telefonu (Nokia 6110 wymieniana w specyfikacji jako
    Aaa... zapewne masz NV33 z Nokią na kablu?
    Ja się rozpisuję o następcy - "SIM NANO" :-))

  • 4. Data: 2010-11-03 21:35:09
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > A wydawało mi się,że to USB<-->USB :-((

    No niestety, nie. To może być 1wire, ale przypuszczam, że zadbał projektant
    jeszcze o jakąś sygnaturkę, którą się urządzenie musi przedstawić.

    > Aaa... zapewne masz NV33 z Nokią na kablu?

    Nie, kupiłem "full wypas" - NV44

    > Ja się rozpisuję o następcy - "SIM NANO" :-))

    Jak kupowałem swojego, to te zabawki juz były, ale kosztowały wtedy chyba 4x
    drożej. Teraz, jak widzę, są tańszę (albo ja źle poprzednie ceny pamiętam),
    tak czy tak dokupienie telefonu za 20PLN wychodziło mi taniej.

    J.