  • Data: 2013-01-28 14:07:54
    Temat: Re: pralka z podlonczeniem cieplej wody
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 13:42:28 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Widzę po zakupie czy rzeczywiście lodówka zużywa mniej. To samo z TV, pralką
    >
    > ze zmianą wszystkich monitorów przy komputerach na LCD. Oświetlenia, czasu
    >
    > pracy routerów, mechanizmów bram i tam takich innych. Mnie wystarczy
    >
    > statystyka miesięczna do oceny poczynionych zmian w sprzęcie domowym czy
    >
    > wyszło na plus czy na minus.

    Takie proste to przynajmniej u mnie nie jest. Za dużo zmiennych. Jedna sobota pracy
    spawarkę czy dwa popołuddnia pracy heblarki i juz nie zauważę że nowa lodówka
    zaoszczędziła 10zł.

    > Często można wychwycić coś niepokojącego, nagły wzrost zużycia gazu prądu
    >
    > czy wody.
    Teoretycznie tak. Raz w miesiącyu licznik od wody spisuje podając dane do faktury, to
    samo z licznikiem energii. Ale za dużo zmiennych żeby wnioskowac że to urzadzenie
    zaoszczędziło tyle i tyle.
    Wadliwy halogen który "kradł" mi energię wykrywłem przypadkowo a nie podczas
    spisywania licznika;)