    From: "brunet.wp" <b...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: program wygrzewania jastrychu
    Date: Wed, 16 Jan 2013 12:29:53 +0100

    Użytkownik "rrr" <r...@r...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:50f58044$0$26694$65785112@news.neostrada.pl...
    >Ale ja nawet dzisiaj (po 3 latach) nie puszczam na podłogę wody o temp. 45
    >stopni, bo po co ?

    Też pewnie u mnie nigdy w normalnej ekspolatacji nie puszczę wody w
    podłogówkę o tak wysokiej temperaturze. Pewnie nawet do 40 stopni nie
    dojdzie...

    >Ja nie mam pojęcia, choć przed uruchomieniem na maksa podłogówki
    >poczekałbym na związanie betonu i dopiero ją odpalał. Poza tym wiązanie
    >jest chyba reakcją egzotermiczną i potrafi rozgrzać beton :)

    Teoretycznie tak, ale tylko w początkowej fazie wiązania. Rozgrzanie betonu
    o którym piszesz, jest jednak niewyczuwalne (test dotykania dłonią :) ). Tak
    więc owo rozgrzanie nie ma większego znaczenia w kwestii usuwania wilgoci i
    ma się nijak do rozgrzewania za pomocą gorącej wody ogrzewania podłogowego.

    >Nie mam pojęcia.

    Przypuszczam, że przy 2-miesięcznej wylewce schnącej w niezbyt sprzyjających
    do schnięcia warunkach, nie odpaliłbyś od razu na maksa ogrzewania tylko
    zwiększał stopniowo temperaturę wody.

    > Ja nie pytam czy to zaszkodzi czy nie, tylko dlaczego tak się robi ?
    > Odpowiadasz, że inni tak robią i OK. Ale dalej nie wiem po co inni tak
    > robią. Bez podtekstów z czystej ciekawości.

    Adam w tym wątku już to chyba dostatecznie dobrze wyjaśnił. Chodzi o wilgoć
    w wylewce.