    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: projekt wentylacji mechanicznej do krytyki
    Date: Wed, 11 Jul 2012 08:27:50 +0200

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:jti5t5$nte$1@inews.gazeta.pl...

    > Hmm ...
    >
    > Mnie zastanawia jedno. Jak chcesz uzyskać w każdym pokoju inną wymianę
    > powietrza ?
    > Widzę że masz wymianę od 40 do 60m3/h ...
    > I to samo dotyczy wywiewów ...
    >
    > Anemostatem wątpie że wyregulujesz bo tak naprawdę anemostaty są
    > regulowalne przy dużo wyższym przepływie powietrza ....
    > Dodatkowo regulując jeden wpływasz na przepływ w pozostałych ...

    Chcę zastosować przepustnice przy anemostatach i nimi wyregulować przepływ.

    > W przypadku rury fi125 i przepływu 40m3/h prędkość przepływu powietrza
    > wynosi około 0,9 m/s ...

    Zgadza się.

    > Według mnie stanowczo za duże rury ...
    > U mnie jest mniej anemostatów (5 nawiewnych) i 3 wywiewne i mam rury fi80
    > i fi100.
    > U Ciebie musiałby by być rury fi63 ....

    Anemostatów mam nieco więcej niż Ty, więc moje rury nie mogą być cieńsze niż
    Twoje. Może powinienem dać fi100 lub nawet fi80.

    Zastanawiam się czy jednak nie zrobić według koncepcji Brzęczkowskiego czyli
    zamiast głównej magistrali i trójników dać puszki rozgałęźne.