    From: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: proszę o poradę
    Date: Thu, 30 Apr 2009 09:59:44 +0200

    aneta pisze:
    > Witam,
    >
    > Chciałabym posadzić coś na całej długości ogrodzenia
    > by się osłonić od sąsiada a przede wszystkim by ta cała chemia nie
    > przechodziła do mojego ogrodu i bym nie musiała wdychać tego świństwa.

    W tym wypadku to chyba coś iglastego, co by przez cały sezon dawało
    osłonę. Chyba banalne tuje pozostają. Nie wiem czy będą stanowiły
    wystarczającą izolacje przed opryskami, ale przed wzrokiem sąsiada
    powinny osłonić. Tyle, że trzeba będzie poczekać aż urosną na
    odpowiednią wysokość. I koszt będzie spory - 127 metrowy szpaler tuj
    będzie kosztował. Najlepiej poszukaj w szkółkach prowadzonych przy
    nadleśnictwach, tam będzie dużo taniej.

    > Niestety nie mam pojęcia co tak naprawdę wsadzić by to ładnie
    > wyglądało, było skuteczne, czyli chroniło od wścibskich oczu sąsiada a
    > jednocześnie było odporne na chemię jaką sąsiad stosuje. Mam obawę iż
    > każdą wsadzoną roślinę ozdobną po prostu szlak trafi od tych oprysków.

    Bez przesady. Skoro jego drzewka nie padają, to dlaczego inne rośliny
    miały by padać.

    Pozdrawiam
    Vea