    From: "skryba" <s...@o...eu>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: proszę o poradę
    Date: Thu, 30 Apr 2009 21:43:33 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Jednak istnieją niepryskane. Może trzeba wiedzieć gdzie kupić? A może
    > wyhodować samemu?

    Żeby nie były z robaczkami lub z gorzką plamistością podskórną albo parchem
    jabłoni wystarczy jedna zdrowaśka?

    > Tutaj sprzedawane są owoce "organiczne" (w Europie nazywa się to
    > "ekologiczne"). Takie kupuję. Od czasu do czasu ktoś przeprowadza
    > niezależne badania na zawartość pestycydów i herbicydów i faktycznie
    > mają one ich znacznie mniej niż "standardowe".

    "Znacznie mniej" nie oznacza, że nie mają wcale. Zatem są także opryskiwane.
    Szanowny Michale nie mam nic przeciw myśleniu ekologicznemu, ale nie dajmy się
    zwariować. Leki stosujemy by dłużej zdrowo żyć, a przecież wiemy, że na jedną
    dolegliwość pomagają lecz stanowią często zagrożenie dla zdrowych organów
    ciała.
    Ciekawa byłaby dysputa dot. ekologicznej uprawy sadów Profesora M.M z prof. dr
    Ryszardem Łęskim - autorem Terminarza ochrony sadów. Mam wydanie VI z 1983
    roku. (ISBN 83-09-00361-7)

    Pozdrawiam pogodnie