  • 1. Data: 2013-03-14 14:28:05
    Temat: przejście przez dachówkę, solary pytanie do praktyków
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie, jak realizować przejście przez dach pokryty dachówką
    ceramiczną Roben Monza(pod podem folia i wełna) od kolektorów czynnik
    grzewczy oraz przewody)? Zastanawiam się właśnie dzisiaj czy nie kupić
    takiego zestawu, jednakże nie wiem z jakimi kosztami montażu mogę się
    liczyć, ew. w jaki sposób to zrobić. Od miejsca montażu do komina
    wentylacyjnego będzie z 5 metrów.

    Przy okazji czy cena 4200 za zestaw 2x panel płaski, zespół pompowy,
    chłodziwo, sterownik i zbiornik 250l to w miarę tanio ?

    pozdrawiam
    rafał

  • 2. Data: 2013-03-14 21:06:51
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@r...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >takiego zestawu, jednakże nie wiem z jakimi kosztami montażu mogę się
    >liczyć, ew. w jaki sposób to zrobić. Od miejsca montażu do komina

    To znaczy, ze masz wszystko z tym dachem zrobione i chcesz zamontowac
    kolektory na dachu, prowadzac rury przez kanal wentylacyjny?
    Na dachowkach sie nie znam, bo mam blache, ale najlepiej byloby wyjsc rurami
    przy kolektorze, np. spod gasiora. Nalezy przy tym pamietac aby
    odpowietrznik byl powyzej kolektora. Ja zamontowalem na strychu ponad
    gasiorem dachu na ktorym wisza kolektory.

    >Przy okazji czy cena 4200 za zestaw 2x panel płaski, zespół pompowy,
    >chłodziwo, sterownik i zbiornik 250l to w miarę tanio ?

    Wydaje sie OK i zalezy jakiej firmy.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2013-03-15 10:17:41
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Mam pytanie, jak realizować przejście przez dach pokryty dachówką
    >
    > ceramiczną Roben Monza(pod podem folia i wełna)

    dachówka solarna roben monza plus rozwiązuje problem przejścia przez pokrycie,
    do przejścia przez membranę też masz specjalne taśmy, a w wełnie prowadzisz rury w
    miejsce, gdzie ma być cały osprzęt.

    > Przy okazji czy cena 4200 za zestaw 2x panel płaski, zespół pompowy,
    >
    > chłodziwo, sterownik i zbiornik 250l to w miarę tanio ?

    ja to już nie ogarniam realnej wartości po tym, jak akwizytorzy proponują takie
    zestawienie jak wyżej za 12900, ale z dopłata unijną :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2013-03-15 11:10:27
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    > odpowietrznik byl powyzej kolektora. Ja zamontowalem na strychu ponad
    > gasiorem dachu na ktorym wisza kolektory.

    Nie, nic nie mam zrobione :) bo nie jestem jakimś zagorzałym
    zwolennikiem solarów, szczególnie w aspekcie ekonomicznym, przy
    ogrzewaniu groszkiem jakie właśnie mam. Po prostu byłem wczoraj w
    sklepie, zobaczyłem zestaw solarny za 4200 (chyba kompletny) i
    pomyślałem, że może jednak bym to kupił. Ot zachcianka. Zastanawiam się
    jednak, czy jak już kupię, nie okaże się, że montaż wyniesie mnie
    kolejne 4 czy 5kzł i będzie się wiązał z dewastacją dachu, poddasza , itp.

    pozdrawiam
    rafał

  • 5. Data: 2013-03-15 13:12:16
    Od: Michu <t...@g...com>

    Tez mam Robena i solary.
    Jest specjalna dachówka która pozwala na wypuszczenie rurek. Rurki
    wychodzą tylko przez tą jedna dachówkę, lecą kanałem do kotłowni i tam
    jest reszta ustrojstwa. Zapytaj w hurtowni. Koszt dachówki coś ponad
    200 zł, dokładnie nie wiem, bo taki prezent od dewelopera dostałem.
    Co do ceny, to niska, tylko pytanie jaką sprawność będzie miał taki
    zestaw, jakie pompy w zestawie itd...
    Robiocizna dwa lata temu:
    Za założenie solarów plus materiały hydraulik wział coś około 1100 zł.
    Dwa dni spokojnej roboty bez pośpiechu.

  • 6. Data: 2013-03-15 15:33:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Michu" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    >Tez mam Robena i solary.
    >Jest specjalna dachówka która pozwala na wypuszczenie rurek. Rurki

    Czekaj, moze cos wiecej udaloby sie doradzic. Ciagle nie wiemy czy
    pomieszczenia od spodu wykonczone. Dlaczego kanal wentylacyjny i czy nie ma
    gasiora w okolicy.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2013-03-15 16:08:44
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Czekaj, moze cos wiecej udaloby sie doradzic. Ciagle nie wiemy czy
    > pomieszczenia od spodu wykonczone. Dlaczego kanal wentylacyjny i czy nie ma

    W domu mieszkam już 4 lata, wykończony cały. CO i CWU na groszek.
    Poddasze użytkowe ocieplone (ale tylko w trapezie, czyli wełna nie idzie
    do samej kalenicy). Jest nieocieplona przestrzeń między "sufitem"
    mieszkalnego poddasza sufitowego a kalenicą. Panele mógłbym zamontować
    by blisko były gąsiory (czyli dachówki na kalenicy).

    pozdrawiam
    rafał

  • 8. Data: 2013-03-15 22:11:11
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >kalenicy). Jest nieocieplona przestrzeń między "sufitem" mieszkalnego
    >poddasza sufitowego a kalenicą. Panele mógłbym zamontować by blisko były

    Najlepszym wyjsciem byloby zamontowanie kolektorow ponizej odpowietrznika.
    Ten moglby byc wewnatrz budynku, gdzies na strychu (ja tak wlasnie mam).
    Czyli wychodzisz na dach rurami ponizej odpowietrznika i podlaczasz rure od
    odpowietrznika bezposrednio do kolektora. Rura ma byc w otulinie kauczukowej
    owinietej tasma klejaca aluminiowa. Odpowietrznik na rurze zasilajacej,
    powrot na dach i w dol do kolektora. Na strych mozesz wyprowadzic kanalem
    wentylacyjnym o ile masz taka mozliwosc.
    W Twoim przypadku oplacalnosc to sprawa drugorzedna. Podstawa to wygoda
    glownie latem.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2013-03-17 00:21:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    s_13 wrote:

> [...]
    >
    > ja to już nie ogarniam realnej wartości po tym, jak akwizytorzy
    > proponują takie zestawienie jak wyżej za 12900, ale z dopłata unijną

    za 4200 masz matiza a za 12900 opla jedno i drugie samochód :)

  • 10. Data: 2013-03-17 09:54:34
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > za 4200 masz matiza a za 12900 opla jedno i drugie samochód :)

    no tak, ale jak przychodzi do ciebie akwizytor i proponuje za 12900 właśnie tego
    matiza, potem daje ci zniżkę "specjalnie for you", potem odejmuje dopłatę UE i
    zostaje "tylko" 4500 z twojej kieszeni :-) cieszysz się jak głupi, choć płacisz
    więcej, zarabia akwizytor (heh... uśmiałem się gdy oświadczył mi, ze właścicielem
    firmy jest kancelaria prawnicza), bank (tylko wybrane mają taką możliwość, a bez
    kredytu się nie da) i masa urzędników zajmujących się administrowaniem dopłat UE...
    toż to patologiczna sytuacja, w której trzeba dużo samozaparcia, żeby nie ulec
    pokusie korupcji...

    pozdrawiam
    s_13