  • 1. Data: 2009-04-20 20:50:45
    Temat: przepływowy podgrzewacz wody (elektryczny)
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

    Witam,
    czy ktoś doradziłby mi sprzęt dla sensownej obsługi łazienki (wanna
    +umywalka) i kuchni (zlew) dla 4 osób?
    kupić jeden na całość czy oddzielnie dla kuchni i łazienki?
    sterowanie hydrauliczne czy elektroniczne?
    rozważam Kospel PPH lub PPE 18kW

    pozdr
    PMD

  • 2. Data: 2009-04-20 21:10:48
    Temat: Re: przepływowy podgrzewacz wody (elektryczny)
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > +umywalka) i kuchni (zlew) dla 4 osób?
    > kupić jeden na całość czy oddzielnie dla kuchni i łazienki?
    > sterowanie hydrauliczne czy elektroniczne?
    Do łazienki 18kW bądź 24kW

    Jeżeli łazienkę masz kilka metrów od kuchni to proponuje dwa ogrzewacze.

    Znajomi do kuchni wstawili termę 15l i są zadowoleni z takiego rozwiązania.
    Zalety masz zawsze ciepłą wodę, zazwyczaj 15 l starcza na zmywanie.

    Jako anegdotę podam, że znajomy wyrzucił ogrzewacz przepływowy, a zainstalował
    bojler elektryczny 100 - 150 litrów.
    Powód - rachunki za energię.
    Przy dorastających córkach ogrzewacz chodził na okrągło. Potrafiły trochę
    siedzieć pod prysznicem.
    Przy bojlerze muszą niestety ograniczyć czas kąpieli:).

  • 3. Data: 2009-04-20 21:15:24
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

    > Jeżeli łazienkę masz kilka metrów od kuchni to proponuje dwa ogrzewacze.

    sąsiadują przez ścianę

  • 4. Data: 2009-04-20 21:32:25
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    >rozważam Kospel PPH lub PPE 18kW

    Miałem 26kW i był za słaby żeby dobrze odkręcić przysznic.

  • 5. Data: 2009-04-20 22:06:54
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > Miałem 26kW i był za słaby żeby dobrze odkręcić przysznic.
    Szwagier miał 18 kW (3-fazy) i był wystarczający,
    żeby dobrze odkręcić prysznic ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2009-04-21 06:11:09
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Przy dorastających córkach ogrzewacz chodził na okrągło. Potrafiły trochę
    > siedzieć pod prysznicem.
    > Przy bojlerze muszą niestety ograniczyć czas kąpieli:).

    Termę można podgrzać w II taryfie za 0,25 zł/kWh, zapewnia stabilną i płynną
    temperaturę wody oraz nie wymaga sporych mocy. Ogrzewacz używasz zwykle w
    czasie I taryfy, kiedy G11 kosztuje 0,50 zł, a G12 0,60 zł.

    Wydaje mi się, że tylko dzięki nagrzewaniu termy w II taryfie oszczędzamy
    tyle kasy, że nie warto instalować ogrzewacza przepływowego. Woda nieźle
    magazynuje temperaturę, a np 80 litrowa terma potrzebuje na utrzymanie
    temperatury 55 stopni około 1kWh/dobę. Ten 1kWh jest kosztem, którego NIE MA
    w przypadku ogrzewacza przepływowego. Ilość energii do ogrzania litra wody
    jest identyczny dla przepływowego i pojemnościowego, ale terma może grzać
    tylko w taniej taryfie i na tym wygrywa.

    Dodatkowo tanie ogrzewacze jakich miałem okazję doświadczyć w przeróżnych
    hotelach czy schroniskach pracują bardzo kiepsko. Trudno je wyregulować.
    Jest za zimna, albo zbyt gorąca woda.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 7. Data: 2009-04-21 06:26:52
    Od: minstal <m...@p...onet.pl>

    Paul_Muad_Dib pisze:
> [...]
    > +umywalka) i kuchni (zlew) dla 4 osób?
    > kupić jeden na całość czy oddzielnie dla kuchni i łazienki?
    > sterowanie hydrauliczne czy elektroniczne?

    Wyłącznie z płynną regulacją mocy.
    Mam 18 kW ze stopniową regulacją (prysznic + umywalka) i to jest
    pomyłka. Albo wrzątek albo zimna, większe zużycie wody bo jak
    zmniejszysz strumień to sie wyłącza.
    Do kuchni wybrałbym osobny (jak będzie zmywarka to ciepłej wody dużo nie
    będziesz potrzebował).

  • 8. Data: 2009-04-21 08:08:29
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > przepływowego. Ilość energii do ogrzania litra wody jest identyczny
    > dla przepływowego i pojemnościowego,
    Zgoda, ale tylko przekazanej wodzie, bo sprawność przekazywania jest już
    różna i powolniejsze grzanie wygrywa, czyli terma nawet w tej samej
    taryfie będzie oszczędniejsza. Dlatego podgrzewacz traktuję tylko jako
    ostateczność i jeśli jest możliwość zaintalowania pojemnościowego, choćby
    10 l dla kuchni pod zlewem, to takie rozwiązanie zawsze będzie
    oszczędniejsze i praktyczniejsze.

  • 9. Data: 2009-04-21 10:37:38
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

    słuchajcie, a układ:

    w kuchni niewielki przepływowy (bo faktycznie przy zmywarce nie będzie
    zbyt obciążony)
    w łazience pojemnościowy (są takie 80l Kospel Slim - ale czy ta
    pojemność wystarczy przy 4 osobach, w zasadzie 2 dorosłe i 2 małych
    dzieci, przy wannie i umywalce)?

    no i jakie macie zdanie o Kospelu, może zasugerujecie mi jakieś
    alternatywy? mieszkam w Bielsku-Białej, nie wiem jak z serwisem.

    PMD

  • 10. Data: 2009-04-21 11:46:06
    Od: Rick <r...@o...pl>

    On Tue, 21 Apr 2009 10:08:29 +0200
    "K.K." <z...@h...oraz.pl> wrote:

    > Zgoda, ale tylko przekazanej wodzie, bo sprawność przekazywania jest już
    > różna i powolniejsze grzanie wygrywa, czyli terma nawet w tej samej
    > taryfie będzie oszczędniejsza.

    Możesz powiedzieć coś więcej na temat tej sprawności przekazywania? Głównie
    interesuje mnie co się dzieje z energią, która nie została przekazana wodzie.

    --
    Rick <a...@a...pl>