    From: Przesmiewca <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: przewiercona rura- czyja wina?
    Date: Sat, 16 Feb 2013 19:55:03 +0100

    Rentier <f...@g...com> napisał(a):

    >Jest sciana nośna między mieszkaniami.Wstawiłem w nią rury CO i wodne.
    >Miedziane.
    >Sciana ma ok.20 cm grubości.
    >Sąsiad wwiercił się w rurkę.
    >Dylematy:
    >1. Wina jego, bo MOJE mienie uszkodził
    >2.Wina moja, bo nie powinienem pchac rurek w scianę konstrukcyjną
    >2a skoro wolno wpuszczać gniazdka, kable, to czemu ew, nie rury?

    Kabli nie kladzie sie w srodku scian nosnych, a na scianach - pod tynkiem
    lub plytami K-G.

    >Co myślicie o tym?

    Normalnie sciany nosne sa traktowane jak wspolne
    (tak jest w przypadku np. wspolnot i przy ubezpieczeniu budynkow),
    wiec jesli zrobiles to bez zgody zarzadu, zrobiles to nielegalnie.
    Jesli zrobiles to nielegalnie, sasiad nie mogl nic o nich wiedzec.
    IMHO sasiad nie jest winny uszkodzenia czegos,
    czego normalnie nie powinno byc w tym miejscu - uznawanie
    takich przypadkow prowadziloby do absurdow.