    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: przewód do instalacji alarmowej
    Date: Tue, 27 Dec 2011 21:45:01 +0100

    W dniu 2011-12-27 19:43, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Ktos" <k...@n...net> napisał w wiadomości
    >
    > Ic stont.
    >
    > Skretka ma linke, a linke sie zle wkreca - tak, wiem, nadal nie
    > rozumiesz o co chodzi.
    Skrętka komputerowa może mieć linkę, ale to bardzo rzadki przypadek,
    praktycznie wszystkie spotykane 305m to drut (FTP, SFTP, itd), drut
    0.5mm^2 miedziany obecnie rzadko - raczej CCA czyli miedziowana stal czy
    inne przetopione kaloryfery.
    Ale skoro na 100m działa 1Gbit ethernet, to i RS485 pójdzie, a jak
    będzie potrzena jako "nieskręcana" - to wystarczy brać druty z różnych
    par i zachowują się jak nieskręcane.
    A jak nawet będzie satel, to transmisja "cyfrowa" w nim jest tylko
    między centralką a klawiaturą/manipulatorem, ewentualnie jakimiś bardzo
    egzotycznymi modułami, a wszystkie inne sprawy typu czujnik otwarcia
    okna czy inny czujnik ruchu - to zwykłe zasilanie + NO/NC z
    parametryzacją, czyli może być i kabel od żelazka...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173