  • 1. Data: 2011-12-26 18:20:45
    Temat: przewód do instalacji alarmowej
    Od: "Marcin" <b...@b...pl>

    Witam, czy skrętkę komputerową można wykorzystać w instalacji alarmowej? Na
    sieć komputerową w domu potrzebuję ok. 120 m skrętki, a w krążku jest chyba
    305m i szkoda żeby reszta leżała i przeszkadzała

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-12-26 18:50:41
    Temat: Re: przewód do instalacji alarmowej
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    Spokojnie możesz stosować- zarówno do podłączenia czujek i syren, jak
    również klawiatur i innych modułów na magistrali centrali (przeważnie po
    RS485).
    No chyba, że to nie domek, ale miejsce o ekstremalnie wysokich
    zakłóceniach, przepięciach, itp.- wtedy może być potrzebny np. światłowód
    :-)

  • 3. Data: 2011-12-26 19:14:00
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-12-2011 o 19:20:45 Marcin <b...@b...pl> napisał(a):

    > Witam, czy skretke komputerow? mo?na wykorzystaae w instalacji alarmowej?
    > Na
    > sieae komputerow? w domu potrzebuje ok. 120 m skretki, a w kr??ku jest
    > chyba
    > 305m i szkoda ?eby reszta le?a?a i przeszkadza?a
    Można.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2011-12-26 19:32:30
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Marcin" <b...@b...pl> wrote:
    > Witam, czy skrętkę komputerową można wykorzystać w instalacji alarmowej? Na
    > sieć komputerową w domu potrzebuję ok. 120 m skrętki, a w krążku jest chyba
    > 305m i szkoda żeby reszta leżała i przeszkadzała

    Satel odradza stosowanie skrętki.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2011-12-26 20:27:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.12.2011 20:32, Bartek pisze:

    > Satel odradza stosowanie skrętki.

    Bo?

  • 6. Data: 2011-12-27 06:32:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marcin" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, czy skrętkę komputerową można wykorzystać w instalacji alarmowej?
    > Na sieć komputerową w domu potrzebuję ok. 120 m skrętki, a w krążku jest
    > chyba 305m i szkoda żeby reszta leżała i przeszkadzała

    Powinien byc drut, a nie linka. To drugie, slabo nadaje sie do przykrecania.

  • 7. Data: 2011-12-27 06:42:43
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    wiadomości news:4ef8d89e$1@news.home.net.pl...

    > Bo?

    Bo przewody są skręcone. :-)

  • 8. Data: 2011-12-27 08:13:17
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > Na sieć komputerową w domu potrzebuję ok. 120 m skrętki, a w krążku jest
    > chyba 305m i szkoda żeby reszta leżała i przeszkadzała

    można ale jest niewygodnie

  • 9. Data: 2011-12-27 08:34:53
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Bo?

    Może dlatego, że gdy będzie coś szwankowało w komunikacji między modułami,
    odmówią wsparcia, ponieważ zastosowano niewłaściwe okablowanie. Dla mnie to
    wystarczający powód. Można również poszukać innego producenta alarmów.

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2011-12-27 10:03:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.12.2011 09:34, Bartek pisze:

    > Może dlatego, że gdy będzie coś szwankowało w komunikacji między
    > modułami, odmówią wsparcia, ponieważ zastosowano niewłaściwe

    W sumie napisałeś, że odradza w celu umożliwienia sobie odmowy
    udzielenia wsparcia technicznego... ;-)

    > okablowanie. Dla mnie to wystarczający powód.

    "Nicto! Grunt to nie myśleć!" ;->